moragheb moragheb .

moragheb

تمجید رئیس جمهور از اقدامات انجام شده در مراکز سالمندان و معلولان در مقابله با کرونا

 رئیس جمهور در جلسه ستاد مبارزه با کرونا که صبح شنبه ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار شد، از اقدامات انجام شده در مراکز سالمندان و معلولان در مقابله با ابتلا به کرونا تمجید کرد.

به گزارش بازارکار به نقل از سازمان بهزیستی کشور، حسن روحانی در بخشی از سخنان خود عملکرد مراکز نگهداری سالمندان را بسیار تحسین برانگیز خواند و گفت: در برخی از کشورها سالمندان را رها کردند و گفتند اگر اینها مردند هم مهم نیست، ما باید به دنبال جوانان برویم. به هیچ‌وجه چنین موضوعی در مخیله کسی در ایران نیامد و این مراکز با همه وجود از سالمندان و معلولین مراقبت کردند و سالمندان در واکسن جزو گروه‌های مقدم هستند و واکسیناسیون نسبت به اینها انجام می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: فرهنگ بلند ایرانی عظمت مردم و تکریمی که اینها نسبت به پدران و سالمندان خود کردند بسیار ارزشمند و مهم بود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد:  ما با یاری یکدیگر این یکسال و چند هفته را گذراندیم و باید از تجربیاتمان برای سال آینده استفاده کنیم و کاری کنیم که در سال آینده مردم با شرایط بهتر و خطرات کمتری سال را بگذرانند تا روزی که ما از این ویروس  به‌طور کامل در امان بمانیم و یک ایمنی جمعی مطمئن در سراسر کشور به وجود بیاید.

مقالات بیشتر:بهترین آسایشگاه سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۴:۱۶ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

سالمندان دارای بیماری خاص و زمینه‌ای کی واکسن دریافت می کنند؟

تدبیر24» دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: زمان دقیق واکسیناسیون کرونای گروه‌های هدف مردمی هنوز مشخص نشده، اما اولین گروه هدف پس از کادر بهداشت و درمان، سالمندان دارای بیماری خاص و زمینه‌ای هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه سالمندان دارای بیماری خاص و زمینه‌ای به عنوان دومین گروه هدف دریافت‌کننده واکسن کرونا مشخص شده‌اند بر همین اساس ضمن شناسایی آنان، اطلاعات آنها تجمیع و در سیستم مرکز بهداشت ثبت شده است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ما آمادگی کامل برای تزریق واکسن به تمامی گروه‌های هدف را داریم ،خاطرنشان کرد: تزریق واکسن کرونا به گروه‌های هدف طبق جدول زمان‌بندی شده انجام می‌شود و از مردم می‌خواهیم ، مراجعه مستقیم به این مراکز جهت دریافت واکسن نداشته باشند.

وی تأکید کرد: شایان ذکر است که این واکسن کاملاً رایگان بوده و برای دریافت‌کنندگان آن هیچ هزینه‌ای ندارد.

مقالات بیشتر:بهترین آسایشگاه سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۳:۵۵ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

واکنش‌های متناقض وکلا به کسب‌وکار شدن وکالت

به گزارش فارس، روز گذشته شورای نگهبان طی نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عدم مغایرت طرح «اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن» با موازین شرع و قانون اساسی را اعلام کرد.

در بخشی از این طرح اصلاحی «نهادها و کانون‌های تخصصی دولتی و غیردولتی» تحت شمول اختیارات هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار قرار گرفته‌اند و به بیان خود وکلا، طبق این قانون وکالت به عنوان «کسب‌وکار» شناخته شده است.

طرح مجلس به هیچ وجه قابل تسری به نهاد وکالت نیست.

با این حال ابراهیم کیانی نائب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأکید براینکه این طرح به هیچ وجه قابل تسری به نهاد وکالت نیست، اظهار کرد: موضوع این طرح پیرامون قانون مدیریت خدمات کشوری  یا مسائلی است که مربوط به قانون پنج ساله توسعه است و هیچ ارتباطی با نهاد وکالت ندارد و وقتی ما بخواهیم موضوعی را تفسیر کنیم باید به صدر ماده توجه کرد لکن متأسفانه کسانی که درصدد تضعیف نهاد وکالت هستند، بدون در نظر گرفتن صدر ماده تنها به عبارت کانون‌های حرفه‌ای استناد می‌کنند، در صورتی که اگر بخواهیم موردی را تفسیر کنیم باید به صدر ماده توجه کنیم که در صدر ماده هیچ اشاره‌ای به کانون‌های وکلا نشده است.

وی با بیان اینکه این طرح سبب کسب‌وکار شدن وکالت نمی‌شود گفت: علت اینکه بسیاری از افراد تمایل دارند وکالت را کسب‌وکار تلقی کنند این است که هیئت مقررات زدایی صلاحیت پیدا کند؛ در صورتی که با ذکر یک کلمه برای آن هیئت صلاحیت ایجاد نخواهد شد و ما قانونی خاص تحت عنوان «کیفیت اخذ پروانه وکالت» داریم که نحوه پذیرش و صدور پروانه وکالت در آن مشخص شده است و با وجود قانون خاص نمی‌توان با یک کلمه برای یک هیئت صلاحیت ایجاد کرد.

طرح مجلس وکالت را در زمره کسب‌وکار قرار داده است

ادعای نائب رئیس اسکودا در خصوص عدم شمول این طرح در خصوص وکلا در حالی بیان شده است که جعفر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در اول آذرماه، یعنی ۵ روز پس از تصویب قانون مذکور توسط مجلس شورای اسلامی طی گفت‌وگویی نتیجه طرح مجلس در خصوص اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون سیاست‌های کلی اصل چهل و چهار را کسب‌وکار دانستن حرفه وکالت دانسته و اظهار کرده بود: مجلس شورای اسلامی به دنبال اصلاحات پیشنهادی شورای نگهبان در خصوص اصلاح بعضی از مواد مربوط به اصل ۴۴، در تاریخ ۲۵ آبان ماه، تصویب نمود که شغل وکالت حرفه‌ای به عنوان فعالیت اقتصادی در زمره کسب و کار قرار گیرد لکن هرچند که یک وکیل از طریق وکالت از نظر اقتصادی و مالی نیز منتفع می‌شود ولی آن چه که مسلم است این است که وکالت موضوعی نیست که جنبه اقتصادی داشته باشد.

وی در بخشی از گفت‌وگوی خود از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان درخواست کرده بود که مصوبه مذکور را رد کنند و گفته بود: انتظار ما از حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان که انتخاب شده‌اند تا از ابعاد مختلف حقوقی و فقه پویای امامیه به مصوبات مجلس نگاه کنند با توجه به این‌که دامنه تخصص روز به روز در حال گسترده شدن است و موضوعات به سمت تخصصی شدن می‌روند این است که از اتحادیه کانون‌های وکلا به عنوان نماد وحدت کانون‌های وکلا برای روشن‌کردن ابعاد این مصوبه دعوت کنند و از شورای محترم نگهبان به عنوان مسئول اتحادیه انتظار دارم که با رد این‌گونه قوانین آینده‌نگری را تضمین کنند.

همچنین آذر ماه امسال یعنی در ایام تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، اعتراضات و تجمع‌های متعددی در اعتراض به «کسب‌وکار شاخته شدن وکالت» توسط وکلا در برخی از شهرهای کشور ترتیب داده شد. در این تجمعات وکلا با در دست داشتن بنرهای و پلاکاردهایی به کسب‌وکار شناخته شدن وکالت معترض بودند. علاوه بر آن در اعتراض به مصوبه مجلس شورای اسلامی، برخی از وکلا در فضای مجازی با هشتگ «وکالت کسب‌وکار نیست»، اعتراضات خود را به صورت گسترده نشان دادند.

 

با این حال به نظر می‌رسد وکلا و به طور ویژه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران که پیشتر با اذعان به کسب‌وکار شناخته شدن وکالت به سبب طرح مجلس به رد آن توسط شورای نگهبان چشم دوخته بودند و برای اعمال فشار بر شورای نگهبان از هیچ کوششی فروگذار نکرده بودند؛ اینک با تأیید این مصوبه توسط شورای نگهبان بدون توجه به تناقضات مشهود در اظهاراتشان نقشه‌ی تازه‌ای را آغاز کرده‌اند. آن‌ها تلاش دارند با ارائه تفسیری خلاف ظاهر مصوبه مجلس، و علیرغم اظهارات پیشین خود در کسب‌وکار شدن وکالت با طرح مجلس، وکالت را خارج از شمول قانون مصوب مجلس تفسیر کنند و بر رویه‌ی پیشین خود در انحصار بازار خدمات حقوقی ادامه دهند.

 

لکن بنا بر اصل ۷۳ قانون اساسی «شرح و تفسیر قوانین عادی در صلاحیت مجلس شورای اسلامی است» و هیچ نهاد دیگری حق تفسیر قانون مجلس را ندارد و باید منتظر ماند و دید که آیا مجلس شورای اسلامی تفسیر خلاف ظاهر اسکودا را می‌پذیرد یا آخرین روزنه‌های امید برای تداوم انحصار وکالت نیز بسته خواهد شد؟

مقالات بیشتر : هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۵:۳۵ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

آغاز واکسیناسیون سالمندان و جانبازان در آسایشگاه‌ها

فاز دوم واکسیناسیون برای مقابله با بیماری کرونا در کشور آغاز شد. روز پنجشنبه همزمان با روز میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر با حضورسعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی، سالمندان کهریزک به‌عنوان یکی دیگر از گروه‌های آسیب پذیرو پرخطر کشور در مقابل بیماری کرونا واکسینه شدند.

به گزارش شفاآنلاین: به‌گفته وزیر بهداشت، از روز گذشته تزریق واکسن به ۲۰ هزار سالمند و معلول به‌صورت رایگان آغاز شده و امید است تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰، بیشتر گروه‌های هدف واکسینه شوند. همچنین تزریق واکسن به گروه‌های پرخطر هیچ هزینه‌ای برای افراد نخواهد داشت.

آسایشگاه سالمندان کهریزک به‌عنوان بزرگترین مرکز نگهداری سالمندان کشور در یک سال اخیر برای حفاظت از جان سالمندان در مقابل بیماری کرونا با مشکلات بسیاری مواجه بود به طوری که پیش از این محمدرضا صوفی‌نژاد مدیرآسایشگاه کهریزک از ابتلای چند سالمند با وجود رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این مرکز خبر داده و گفته بود: حدود یک هزار و ۴۰۰ سالمند در این مرکز مستقر هستند که برای حفاظت از جان آنها ملاقات‌ها حذف شده و حتی از حضور خیرین در مرکز جلوگیری می‌شود.

علاوه بر استفاده مناسب از مواد ضدعفونی‌کننده و لباس‌ها و ماسک‌های مناسب حتی از تردد بین بخش‌های مختلف مرکز جلوگیری می‌شود. نیروها به‌صورت شیفتی و 14 روزه در مرکز حضور می‌یابند تا بتوانیم از همه‌گیری بیماری در میان افراد حاضر در آسایشگاه پیشگیری کنیم.

حالا اما با تزریق این واکسن قدمی بزرگ درحفاظت از جان سالمندان کهریزک برداشته شده است. به‌گفته وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، از ۱۴ هزار سالمندی که در مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت نگهداری می‌شوند، با وجود رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تلاش‌های صورت گرفته ۳ هزار و ۱۷۶ نفر به کرونا مبتلا شدند. از این تعداد ۲هزار و ۲۲۵ نفر کاملاً بهبود یافتند و ۵۰۶ نفر تحت درمان هستند. ۳۷۵ نفر هم با وجود همه اقدامات درمانی انجام شده، جان خود را از دست دادند. در حقیقت در یک سال اخیر که همه دنیا با مشکلات ناشی از این بیماری دست به گریبانند تقریباً ۲۲ درصد از کسانی که در مراکز سالمندان کشور نگهداری می‌شوند به این بیماری مبتلا و۲.۶ درصد از این افراد فوت شدند.

به طور کلی در مجموع از ۷ هزار نفری که در مراکز نگهداری سالمندان و معلولین به کرونا مبتلا شده‌اند، ۶ هزار نفر بهبود یافتند و ۷۰۰ نفر تحت درمان هستند. همچنین در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی اعم از سالمندان، معلولان و فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مجموع طی یک سال گذشته ۴۵۲ نفر به‌دلیل ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده‌اند. به‌روایت آمار درصد ابتلا در این مراکز ۱۴ درصد و فوت ۸ دهم درصد بوده است. اقداماتی نظیر تزریق رایگان واکسن آنفلوانزا در مهر و آبان‌ سال‌جاری برای ۸۰ هزار مددجو و پرسنل مراکز شبانه‌روزی در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی عامل اصلی کنترل بیماری و کاهش تعداد مبتلایان به کرونا به شمار می‌آید.

اما تزریق واکسن می‌تواند سالمندان و گروه آسیب‌پذیر حاضر در این مراکز را بیش از پیش در برابر این بیماری و عوارض ناشی از آن محافظت کند. از این‌رو به نظر می‌رسد اختصاص سهمیه ۲۰ هزار تایی واکسن کرونا به مراکز بهزیستی در سراسر کشور در بخش اول که به ترتیب به سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی و جسمی-حرکتی مقیم در مراکز شبانه‌روزی تزریق خواهد شد یکی از اقدامات مهم، مؤثر و حیاتی برای این گروه آسیب‌پذیر خواهد بود. روزنامه ایران

مقالات بیشتر:خانه سالمندان در فلکه اول تهران پارس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۴۲ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

نکات اضطراری برای پیشگیری از کرونا در سالمندان

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در دوران کرونا در صورت سابقه ابتلای سالمندان به بیماری‌های زمینه‌ای باید از خروج از منزل این افراد به طور جدی جلوگیری کنید

به گزارش رکنا، سیماسادات لاری، گفت: سالمندان جزو گروه‌های آسیب پذیر و پرخطر در ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ هستند. بنابراین توصیه اکید ما این است که خرید بیرون از منزل و تهیه مایحتاج و امور روزمره خارج از منزل را، سایر افراد خانواده انجام دهند.

در چه صورت سالمندان از خانه خارج نشوند؟

وی افزود: در صورت سابقه ابتلای سالمندان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، قلبی-عروقی، تنفسی و نقص ایمنی و… از خروج این افراد از منزل به طور جدی جلوگیری کنید.

لاری ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود در صورت ضرورت سالمند به خروج از منزل، از وسایل حمل و نقل عمومی برای فرد سالمند استفاده نشود.

مقالات بیشتر:هزینه خانه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۳۶:۳۵ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

مرگ و میر کرونا در خانه های سالمندان سیاهان در آمریکا سه برابر شده است

به گزارش ایرنا از شبکه سی ان ان، نتایج تحقیقات صورت گرفته که در مجله پزشکی جاما منتشر شده بیانگر آن است که میانگین مرگ و میر بیماران کرونا در خانه های سالمندان که بیشترین ساکنان آن سیاه پوست بودند بیش از سه برابر مرگ و میر در خانه های سالمندانی است که بیشتر ساکنان آن سفید پوست هستند.

این مطالعات در بیش از ۱۳ هزار و ۳۱۲ خانه سالمندان در آمریکا انجام شده است. 

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که  میانگین مرگ و میر در خانه سالمندان با داشتن بیشترین جمعیت سیاه پوستان ۵.۶ درصد است این در حالی است که میانگین مرگ و میر در خانه سالمندان با داشتن بیشترین جمعیت سفیدپوستان تنها ۱.۷ درصد است.

تیم تحقیقاتی با ارائه آمار نهایی نسبت به مرگ و میر کرونا در خانه های سالمندان در آمریکا اعلام کرد، خانه های سالمندان با ساکنان سفیدپوست از نظر سلامتی ساکنین بهتر، رتبه بندی بالاتر، ساعات پرستاری بیشتری دارند.

محققان در ادامه پیشنهاد می کنند برای کمک به جلوگیری از شیوع آینده کرونا منابع محدود باید در حمایت از خانه های سالمندان با ساکنان غیر سفیدپوست بیشتر شود.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا، تا کنون شمار مبتلایان به این بیماری به ۲۷ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۲۱۴ نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به ۴۸۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

همچنین شمار بهبود یافتگان کووید ۱۹ در آمریکا  ۱۷ میلیون و ۸۲۷ هزار نفر گزارش شده است.

افزایش شمار مرگ و میر بیماران کرونایی در آمریکا در حالی روند صعودی دارد که دولت بایدن در تلاش است تا سوء مدیریت به جای مانده از دوره رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مقابله با ویروس کرونا در این کشور را کنترل کند، وضعیتی که اقتصاد آمریکا را با بحران مواجه ساخته است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که از زمان ورود به کارزار انتخابات ریاست جمهوری کنترل همه‌گیری مهار کرونا را اولویت اول خود معرفی کرده از نخستین دقایق بدست گرفتن سکان زمامداری، حدود ۲۵ فرمان اجرایی را امضا کرد که بیش از نیمی از آنها مربوط به کرونا است.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان در میدان امام حسین


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۷:۵۷ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

رسوایی فرماندار نیویورک به دنبال مرگ سالمندان

وزارت بهداشت این ایالت روز پنجشنبه اعلام کرد که این آمار افزون بر چهار هزار تن بیشتر از شمار اعلام شده قبلی ساکنان خانه های سالمندان و آسایشگاه های این ایالت است.

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، بسیاری در نیویورک در پی جنجال بر سر عدم محاسبه تعداد جان باختگان کرونایی سالمند آسایشگاه های نیویورک، خواستار کناره گیری فرماندار نیویورک شدند.به گزارش تارنمای دیلی میل، آندرو کومو فرماندار نیویورک دستور داده بود که ساکنان خانه های سالمندان که در بیمارستان جان خود را به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست می دهند، بدون محاسبه در آمار تلفات خانه های سالمندان، در آمار ایالتی به شمار آورده شود.وزارت بهداشت این ایالت روز پنجشنبه اعلام کرد که این آمار افزون بر چهار هزار تن بیشتر از شمار اعلام شده قبلی ساکنان خانه های سالمندان و آسایشگاه های این ایالت است.دیلی میل می افزاید: شمار واقعی تلفات آسایشگاه های سالمندان و معلولان به جای ۸۵۰۰ نفر ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر است.یکی از علل عمده انتقادهای گسترده، دستور ۲۵ مارس (۶ فروردین) کومو در باره الزام آسایشگاه ها به پذیرش بیماران کووید –۱۹ است که بعدا لغو شد.جمهوری خواهان در پی انتشار واکنش جنجالی کومو به مرگ های بیماران کرونایی در آسایشگاه ها، خواستار کناره گیری فرماندار دموکرات نیویورک شده اند. کومو در دفاع از دستور خود در باره اعلام آمار تلفات سالمندان در آسایشگاه ها، گفته بود به حساب آوردن مرگ بر اثر ابتلاء به کرونا در آسایشگاه یا بیمارستان، هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند.

خانواده هایی که بستگانشان را که در آسایشگاه های نیویورک نگهداری می شده اند، از دست داده اند، بلافاصله او را نفرت انگیز، بی عاطفه و بی اراده خوانده اند.

این رسوایی از روز پنجشنبه شروع شد که دادستان کل نیویورک اعلام کرد که در آمار این ایالت، تنها شمار بیماران کرونایی محاسبه شده که در آسایشگاه ها از دنیا رفته اند و شمار تلفات ساکنان آسایشگاه ها که در بیمارستان جان خود را از دست داده اند، به شمار آورده نشده است.

کومو در حالی که تنها ۱۲ روز تا انتهای دولت دونالد ترامپ باقی مانده بود، با اشاره به حملات ۱۷ دی ماه به ساختمان کنگره گفت که رئیس جمهوری آمریکا باید استعفا دهد وگرنه باید استیضاح شود.

ایالت های ۵۰ گانه آمریکا همچنان قوانین مهار انتشار ویروس کرونا و مقررات محدودکننده را در دستور کار دارند و محدودیت های مختلف اجتماعی نیز همچنان در ایالت های این کشور اجرا می شود. در برخی ایالت ها اجتماع بیش از ۱۰ نفر در نقاط با خطر بالای ابتلا ممنوع است.

اخیرا گزارش شد که با ثبت مرگ‌ومیر نزدیک به ۸۰ هزار نفر به علت بیماری کووید ۱۹ در ژانویه (دی) جاری، این ماه به عنوان مرگبارترین ماه آمریکا شناخته شده است. طبق اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز تا روز سه شنبه هفته پیش، بیش از ۷۹ هزار نفر (در ماه ژانویه) در آمریکا به علت ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که این آمار یک هزار مورد بیشتر از ماه دسامبر (آذر) است.

آمریکا همچنان بالاترین آمار ابتلا و مرگ و میر کرونایی در جهان را دارد. تاکنون بیش از ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سراسر آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که نزدیک به ۴۴۸ هزار فوتی داشته است.

 

در حالی که ورود شهروندان کشورهایی مانند انگلیس، ایرلند، چین، منطقه شینگن اروپا، برزیل و آفریقای جنوبی به خاک امریکا ممنوع شده، اما محدودیت های سفرهای داخلی در آمریکا به شدت سفرهای خارجی نیست. بسته بودن مرزهای آمریکا بر روی پروازهای اتحادیه اروپا و انگلیس از ماه مارس (اسفند/فروردین) و از مبدا برزیل از ماه مه (اردیبهشت) برقرار شده و همچنان ادامه دارد.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که از زمان ورود به کارزار انتخابات ریاست جمهوری، مهار همه‌گیری مهار کرونا را اولویت اول خود معرفی کرده از نخستین دقایق بدست گرفتن سکان زمامداری، حدود ۲۵ فرمان اجرایی را امضا کرد که بیش از نیمی از آنها مربوط به مبارزه با کروناست.

به گزارش ایرنا، روند کنونی نشان می دهد شمار جانباختگان کرونایی در آمریکا تا ۲۰ فوریه (۲ اسفند) به ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید. تاکنون بیش از ۴۲۴ هزار نفر از مردم آمریکا در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بایدن مدعی است که ۳۰۰ میلیون آمریکایی می توانند تا ابتدای پاییز واکسینه شوند از یک جهت این موضوع خوشبین کننده است اما همچنین تاکید دارد که به چه زمان طولانی نیاز خواهد بود تا زندگی یا اقتصاد باز هم به روال عادی خود بازگردد.

در این چارچوب، بایدن با پیشنهاد بسته نجات ۱.۹ تریلیون دلاری تلاش هایی را برای جبران تاثیرات اقتصادی کرونا بکار بسته است اما این پیشنهاد که شامل پرداخت مستقیم ۱۴۰۰ دلار برای میلیون ها آمریکایی و ارتقای حداقل دستمزد به ۱۵ دلار در ساعت است با آینده ای نامعلوم در کنگره مواجه است.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان در تهران نو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۴۷:۵۴ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

اقدامات وزارت بهداشت برای سالمندان در شرایط کرونا

گروه اجتماعی: دکتر محسن شتی درخصوص اقدامات اداره سلامت سالمندان معاونت بهداشت وزارت بهداشت در شرایط کرونایی، گفت: در شرایط کرونایی اقداماتی در حوزه سالمندان انجام شده که تدوین دستورالعمل مراکز نگهداری و توانبخشی بهزیستی با همکاری معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی و اساتید هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، تدوین چک لیست و دستورالعمل تکمیل آن برای پایش و ارزیابی مراکز نگهداری و توانبخشی، آغاز زودهنگام آموزش کارشناسان سلامت سالمندان دانشگاه های علوم پزشکی همزمان با شروع همه گیری کرونا در شهر "ووهان" چین، از جمله این برنامه ها بودند.

به گزارش بولتن نیوز، وی افزود: همچنین در این مدت، آموزش عموم جامعه شامل آموزش از طریق رسانه های عمومی مانند صدا و سیما و مطبوعات و شبکه های اجتماعی در خصوص همه گیری، سه دوره غربالگری تلفنی اکثریت سالمندان جامعه (در هر مرحله حدودا 7 میلیون نفر سالمند) و آموزش و ارجاع موارد محتمل به مراکز 16 ساعته جهت ارزیابی های بیشتر بر اساس غربالگری های دوره ای نیز انجام شده است.

رییس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت تصریح کرد: ارائه مشاوره تخصصی تلفنی 24 ساعته به سالمندان جهت پاسخگویی به نیازهای بهداشتی و درمانی توسط سامانه 4030 و پویش ملی همدلی با سالمندان با مشارکت انجمن علمی طب سالمندی و سالمندشناسی، مشارکت فعال دانشگاه های علوم پزشکی کشور در آموزش، غربالگری، مراقبت و کنترل کووید 19 در مراکز نگهداری و توانبخشی درگیر با سالمندان مبتلا و مشکوک به کووید 19 نیز بخشی از برنامه های این اداره برای سالمندان در شرایط کرونا بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین، برقراری سیستم ثبت و گزارش دهی روزانه و هفتگی وضعیت آمار موارد محتمل، مثبت و فوتی ناشی از کرونا در مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان در سیستم پورتال اداره سلامت سالمندان با مشارکت سازمان بهزیستی و با همراهی مستقیم کارشناسان دانشگاه ها، استخراج و پیگیری فعال مشکلات و کمبودهای موجود بر سر راه اجرای مطلوب دستورالعمل ابلاغی (کمبود منابع، تجهیزات، نیروی انسانی) در مراکز نگهداری توسط کارشناسان سلامت سالمندان دانشگاه ها با هماهنگی ستاد کرونا استان ها، بهزیستی استان یا شهرستان و سایر دستگاه ها و پتانسیل های استان، برنامه های دیگر این اداره در یکسال گذشته بوده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، شتی در ادامه با اشاره به هماهنگی با EOC، معاونت پرستاری و درمان وزارت بهداشت، هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی و قرارگاه بهداشت و درمان نیروهای مسلح به منظورحل مشکلات مراکز نگهداری سالمندان در حوزه پیگیری موارد کووید 19 بدحال و انتقال آنها به بیمارستان، افزود: برگزاری ویدئوکنفرانس در خصوص برنامه های سلامت سالمندان در دوران همه گیری برای کارشناسان و همکاران مرتبط تمامی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، ارزیابی انطباق فعالیت های دانشگاهی در خصوص برنامه عملیاتی سالمندان در شرایط کرونایی، طراحی و برنامه ریزی عملیاتی و پایلوت طرح شناسایی، طبقه بندی و مراقبت از سالمندان پر خطر در دوران همه گیری کرونا به عنوان ضمیمه طرح شهید سلیمانی، طراحی و پایلوت کمپین جامعه پاسخگو به نیازهای سالمندان در دوران همه گیری کرونا، طراحی و تدوین محتوای آموزشی و مهارت آموزی با هدف توانمند سازی سالمندان و خانواده ایشان جهت خود مراقبتی در دوران همه گیری و قرنطینه، طراحی و اجرای کشوری پیمایش سریع تلفنی رفتار سالمندان در دوران همه گیری کرونا، پیگیری تصویب انجام واکسیناسیون رایگان آنفلوانزا برای سالمندان و پرسنل مراکز نگهداری شبانه روزی کل کشور در دوران همه گیری کرونا، برگزاری جلسات مشترک با واحدهای بیماری های غیر واگیر، سلامت روان و تغذیه و متخصصین مربوطه در راستای طراحی بسته های مراقبت در منزل سالمندان در دوران همه گیری، سایر برنامه های این حوزه برای سالمندان بوده است.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان در منطقه8


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۰:۰۱ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

دو سوم ساکنان یک خانه سالمندان در بلژیک به کرونای انگلیسی مبتلا شدند

اقتصاد ایران: دو سوم ساکنان یک خانه سالمندان در شهر «اوتولست» واقع در شمال غربی بلژیک که تعداد آنها ۷۵ نفر اعلام شده به ویروس کرونا از نوع جهش‌یافته انگلیسی آن مبتلا شدند.

به گزارش ایسنا، این خبر را یوریس هیندریکس، شهردار این شهر کوچک ۱۰ هزار نفری در استان فلاندر غربی اعلام کرد.

بر اساس اطلاعات موجود از نتیجه آزمایش شهروندان این شهر، تا این روز در مجموع ۱۲۸ هزار نفر به این گونه ویروس دچار شده‌اند و در خانه سالمندان «دگروئن ورته» تاکنون سه نفر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

هنوز معلوم نیست ویروس جدید کرونا از چه طریقی به این ناحیه کوچک از بلژیک رسیده زیرا هیچ یک از افراد مبتلا تا پیش از این به بریتانیا سفر نکرده‌اند. به همین دلیل مقامات می‌گویند که شاید ویروس این بیماری از یک «منبع غیرمستقیم» و احتمالا بدون تماس انسانی در محل شایع شده است.

شهردار اوتولست به خبرگزاری فرانسه گفت که تمامی فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی در این شهر تعطیل شده و افرادی که به ویروس جدید مبتلا شده‌اند باید به جای هفت روز، ۱۰ روز قرنطینه شوند.

به گزارش یورونیوز، به گفته این مقام محلی قرار بود از ابتدای همین هفته به ساکنان خانه سالمندان شهر واکسن کووید۱۹ زده شود اما به دلیل شیوع گسترده و ناگهانی ویروس، واکسیناسیون به تعویق افتاده است.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان در شمیران نو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۸:۳۱ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

دولت نروژ پرونده مرگ ۲۳ سالمندی را که واکسن کرونا زده بودند بررسی می‌کند

پرسش: آژانس دارویی نروژ گزارش داده است که متخصصان این کشور در حال بررسی پرونده فوت ۲۳ نفر از سالمندانی هستند که که واکسن کرونای فایزر را تزریق کرده‌ بودند.

هنوز گزارشی درباره این که مرگ این افراد ناشی از تزریق واکسن بوده یا دلایل دیگری داشته منتشر نشده، ولی آژانس دارویی نروژ تاکید کرده است که عوارض جانبی تزریق واکسن کرونا ممکن است به «جدی‌تر شدن سیر بیماری» در برخی سالمندان شود.

این آژانس اعلام کرده است که متخصصان در حال بررسی پرونده تک‌تک این افراد که در خانه‌های سالمندان ساکن بوده‌اند، هستند.

نروژ جزو اولین کشورهایی بود که واکسیناسیون گروه‌های پرخطر از جمله خانه‌های سالمندان در اسلو، پایتخت این کشور، را با استفاده از واکسن فایزر شروع کرد، ولی دولت اعلام کرده است که زدن واکسن کرونا برای مردم نروژ اجباری نخواهد بود.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان در منطقه4


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۱:۴۵ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)