moragheb moragheb .

moragheb

افزايش ميانگين «حقوق» بازنشستگان كشوري

معاون امور فني صندوق بازنشستگي كشوري آخرين وضعيت دريافتي حقوق بازنشستگان را اعلام و اظهار كرد: ميانگين حقوق در سال ۱۴۰۰، هفت ميليون و ۱۵۰ هزار تومان بود كه ابتداي سال ۱۴۰۱ به هفت ميليون و ۹۰۰ هزار تومان رسيد و با مصوبه اخير ترميم حقوق كاركنان دولت و بازنشستگان كشوري، ۹ ميليون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان شد.

به گزارش «تابناك»، اكبر شيرمحمدي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه در حال حاضر يك ميليون و ۶۳۰ هزار بازنشسته، مشترك صندوق بازنشستگي كشوري هستند اظهار كرد: براساس آمار تفكيك شده حقوق‌بگيران صندوق در پايان شهريورماه سال جاري، استان تهران با ۳۱۸ هزار و ۸۷۶ نفر داراي بيشترين و استان ايلام با ۱۳ هزار و ۱۸۳ نفر داراي كمترين ميزان حقوق‌بگير از صندوق بازنشستگي كشوري است.

وي افزود: ميانگين حقوق در سال ۱۴۰۰، هفت ميليون و ۱۵۰ هزار تومان بود كه ابتداي سال ۱۴۰۱ به هفت ميليون و ۹۰۰ هزار تومان رسيد و با مصوبه اخير ترميم حقوق كاركنان دولت و بازنشستگان كشوري، به ۹ ميليون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسيده است.

مقالات بيشتر:خانه سالمندان خصوصي

حقوق دريافتي بازنشستگان از ۶ تا ۴۱ ميليون تومان

معاون امور فني صندوق بازنشستگي كشوري درباره حداقل و حداكثر دريافتي حقوق‌ها نيز توضيح داد و گفت: ۶۵ هزار نفر حدود پنج ميليون تومان دريافتي داشتند كه با افزايش‌ اخير در پي ترميم حقوق‌ها، دريافتي آنها به شش ميليون و ۱۵۰ هزار تومان رسيده است.

شيرمحمدي ادامه داد: يك ميليون و ۴۸۰ هزار نفر بين شش تا ۱۱ ميليون تومان، ۴۶ هزار نفر بين ۱۱ تا ۲۵ ميليون تومان و ۵۴۱۹ نفر بين ۲۵ تا ۴۱ ميليون تومان حقوق مي‌گيرند.

وي پيرامون ۹۰۰۰ ميليارد توماني كه براي متناسب‌سازي حقوق بازنشستگان كشوري و لشكري در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ قيد شده بود عنوان كرد: ترميم حقوق‌هاي اخير ۱۳ هزار ميليارد تومان بار مالي براي دولت به همراه داشت اما درباره آن ۹۰۰۰ ميليارد تومان هنوز مشخص نيست اصلاحيه‌ بودجه‌اي كه دولت به مجلس برد منظورش همان متناسب‌سازي بود يا مي‌خواهند بعدا تصميم مجزايي بگيرند.

معاون امور فني صندوق بازنشستگي كشوري افزود: البته به نظر مي‌رسد با توجه به اصلاح قانون بودجه، مصوبه ترميم حقوق جايگزين همان مصوبه قبلي شده است با اين حال تاموقعي كه چيزي از دولت و مجلس به ما ابلاغ نشود نمي توانيم در اين باره اقدامي كنيم.

مقالات ديگر:خدمات ترحيم شهرك غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۹:۵۷ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

سود سهام عدالت تا پايان آذر ۱۴۰۱ پرداخت مي‌شود / مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ براي هر برگ سهام حدود ۵۰۰ هزار تومان است. اين سود احتمالا براي دارندگان سهام يك ميليوني دو برابر يا معادل حدود يك ميليون تومان خواهد بود.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئيس هيأت مديره اتحاديه تعاوني‌هاي سهام عدالت گفت: سود ۵۰۰ هزار توماني سهام عدالت تا پايان آذر براي هر نفر واريز مي‌شود.

عسگر توكلي در مورد واريز قسط اول سود سهام عدالت اظهار كرد: براي رعايت حال سهامداران عدالت، امسال با تصميم وزير اقتصاد و تصويب شوراي عالي بورس مقرر شده است تا پايان آذر نيمي از سود سهام عدالت مربوط به عملكرد سال ۱۴۰۰ به حساب ذينفعان واريز شود.

مقالات بيشتر:پرستار سالمند در منزل تهران

وي گفت: امسال سود سهام عدالت نسبت به سال قبل حدود دو برابر شده است، بنابراين در مرحله اول واريز سود كه تلاش مي‌شود تا پايان پاييز سال جاري باشد، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به ازاي هر نفر با پرتفوي ميانگين اسمي ۵۳۲ هزار توماني، سود واريز مي‌شود و تلاش مي‌كنيم بقيه سود را هم‌ تا پايان اسفند به حساب دارندگان سهام عدالت واريز ‌كنيم.

رئيس هيأت مديره اتحاديه تعاوني‌هاي سهام عدالت در مورد كل سود كسب شده سهام عدالت در سال گذشته گفت: كل سود كسب شده ۶۰ هزار ميليارد تومان است كه مربوط به عملكرد سال گذشته شركت‌ها است و با تدبير دولت، وزير اقتصاد، فراكسيون سهام عدالت و شوراي عالي بورس براي اولين بار در تاريخ سهام عدالت قرار است اين سودها در دو نوبت به حساب بيش از ۴۹ ميليون ذينفع سهام عدالت واريز شود.

توكلي همچنين در مورد سود باقيمانده از سال گذشته بيان كرد: بخشي از سهامداران عدالت به دليل مغايرت داشتن شماره حساب‌هاي اعلامي و يا مشكلات بانكي نتوانستند سود سهام خود را دريافت كنند، كه تلاش مي‌شود كساني كه شماره حساب جديد اعلام كرده باشند، باقيمانده سود آنها هم در اين مرحله واريز شود.

جزئيات انتقال قهري سهام عدالت متوفيان

وي همچنين در مورد سهام عدالت متوفيان گفت: براساس آخرين توافق انجام شده، براي جلوگيري از سوءاستفاده‌هاي احتمالي، در جلسه شوراي عالي بورس تصويب شد كه به زودي پس از اعلاميه رسمي، سهامداران عدالت به دفاتر خدمات قضائي مراجعه كرده و بدون دريافت وجهي كار انتقال قهري سهام عدالت متوفيان انجام خواهد شد.

به گفته توكلي، جاماندگان سهام عدالت از دو دهك درآمد كميته امداد و سازمان بهزيستي ۳.۵ ميليون نفر هستند كه با احتساب برخي اقشار فاقد شغل در مجموع به ۴.۵ ميليون نفر مي‌رسد.

تكليف جاماندگان سهام عدالت چه مي شود؟

وي گفت: وزارت تعاون و رفاه مي‌گويد جاماندگان سهام عدالت بايد در سامانه وزارت رفاه ثبت‌نام كنند و كساني كه داراي يك خانه و ماشين باشند، در دهك پردرآمد قرار مي‌گيرند، در حالي كه سهام عدالت به ۶ دهك كم‌درآمد جامعه تعلق مي‌گيرد، اما درخواست ما اين است كه كار شناسايي مشمولان سهام عدالت در مورد كارمندان كشوري و لشكري را به سازمان‌هاي مربوطه و در مورد روستائيان و عشاير به دهياري‌ها، شوراهاي روستايي و بخشداري‌ها واگذار كنند تا حقوق مردم ضايع نشود.

 

به گفته رئيس هيأت مديره اتحاديه تعاوني‌هاي سهام عدالت، قرار است به ازاي هر نفر از جاماندگان ۱۰ ميليون سهام عدالت تعلق گيرد كه ۵ ميليون تومان از آن به شكل كمك بلاعوض دولتي خواهد بود و ۵ ميليون تومان از محل سود و درآمد آتي سهام عدالت طي ۱۰ سال آينده به صورت تقسيط دريافت مي‌شود.

توكلي اين نكته را هم گفت: دولت وقت ۱۰ شركت از شركت‌هاي حاضر در پرتفوي سهام عدالت را خارج كرد و اگر اين ۱۰ شركت را به سبد سهام عدالت برگرداند، مي‌توانيم به ۲۰ ميليون نفر از جاماندگان، سهام عدالت جديد اختصاص دهيم.

وي در مورد آزادسازي سهام عدالت ادامه داد: براساس ابلاغيه مقام معظم رهبري به هر ميزان كه اقساط سهام عدالت از مشمولان دريافت شده است، بايد سهام آنها آزاد شود.

توكلي همچنين درباره حضور نمايندگان سهام عدالت در مجامع شركت‌هاي سرمايه‌پذير اظهار كرد: در حال حاضر طبق مصوبه شوراي عالي بورس، در كارگروهي مركب از سه نفر كه دو نفر نماينده وزارت اقتصاد و شوراي عالي بورس و يك نفر نماينده سهام عدالت حضور دارند، اين رويه تا پايان دي‌ماه سال جاري ادامه دارد، اما اميدواريم از ابتداي بهمن‌ماه رويه تغيير كند و فقط نمايندگان شركت‌هاي سهام عدالت در مجامع شركت‌هاي سرمايه‌پذير حضور پيدا كنند و به نمايندگي از جامعه سهامداران به اعمال حق رأي و انتخاب هيأت مديره بپردازند.

مقالات ديگر:روانشناس سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۰:۰۱ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

آمريكايي‌ها پرچم ايران را تغيير دادند!

تيم رسانه‌اي تيم‌ملي فوتبال آمريكا در اقدامي شيطنت‌آميز اقدام به حذف نماد "الله" از پرچم جمهوري اسلامي ايران كرده است.

ايسنا: صفحات مجازي تيم‌ملي فوتبال آمريكا در اقدامي عجيب در تصوير جدول رده‌بندي گروه B جام جهاني ۲۰۲۲ قطر، نماد "الله" را از پرچم جمهوري اسلامي ايران حذف كرده است.

اين شيطنت آمريكايي‌ها در حالي رقم خورده كه انگليسي‌ها هم در نخستين بازي نام ايران را روي پيراهن‌شان به صورت iRAN به جاي IRAN درج كرده بودند كه شكوايه‌اي از سوي ايران به كميته اخلاق فيفا به همراه داشت.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان تهران

تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و آمريكا قرار است سه‌شنبه در چارچوب دور سوم مرحله گروهي جام جهاني ۲۰۲۲ از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم بروند كه جنگ صعود براي دو تيم است.

مقالات ديگر:ساخت تار تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۵:۱۲ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

رئيس‌جمهور با استعفاي رستم قاسمي موافقت كرد/ افندي‌زاده سرپرست وزارت راه شد

رئيس‌جمهور ضمن موافقت با استعفاي رستم قاسمي وزير راه و شهرسازي، شهريار افندي‌زاده را به عنوان سرپرست اين وزارتخانه منصوب كرد.

رئيس‌جمهور با استعفاي رستم قاسمي موافقت كرد/ افندي‌زاده سرپرست وزارت راه شد

به گزارش گروه سياسي خبرگزاري فارس، آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي رئيس‌جمهور، ضمن تقدير از تلاش‌هاي رستم قاسمي در دوران مسئوليتش در وزارت راه و شهرسازي و آرزوي سلامتي، با استعفاي وي در پي تشديد بيماري، موافقت كرد و ابراز اميدواري نمود بتوان از توانمندي‌هاي او پس از بهبود كامل استفاده شود.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان شرق تهران

در پي قبول استعفاي قاسمي از وزارت راه و شهرسازي، رئيس‌جمهور «شهريار افندي‌زاده» معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي را  با حفظ سمت به عنوان سرپرست اين وزارتخانه منصوب كرد.

مقالات ديگر:هزينه ايمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۷:۲۵ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)