moragheb moragheb .

moragheb

بازداشت وزير دولت روحاني صحت دارد؟

مسعود ستايشي سخنگوي قوه قضاييه، بازداشت وزير دولت روحاني در پرونده عليرضا اكبري را تكذيب كرد و درباره آخرين وضعيت پرونده بابك زنجاني توضيحاتي داد.

به گزارش سلام نو به نقل از ايسنا، نشست خبري مشترك محمد كاظمي فرد رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضائيه و مسعود ستايشي سخنگوي قوه قضاييه در محل مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه برگزار شد.

مسعود ستايشي سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي درباره اينكه طبق گفته برخي نمايندگان در خصوص ارتباط يكي از وزراي دولت روحاني كه با عليرضا اكبري جاسوس انگيس مرتبط بوده بازداشت شده است؟ گفت: تا اين لحظه وزيري كه در پرونده مورد بحث ارتباط داشته باشد نداريم و هيچ پرونده‌اي در اين زمينه تشكيل نشده است و آن را تكذيب مي‌كنيم. كما اينكه راجع به موضوع ۹۰ هزار ميليارد هم مطالبي گفته شد كه فضا را متشنج كرد لذا در بيان اين گونه موضوعات دقت كنيد.

سخنگوي قوه قضائيه: بابك زنجاني همچنان در زندان است

ستايشي درباره آخرين وضعيت پرونده بابك زنجاني گفت: حدود ۵۰۰ ميليون يورو از محل اموال داخل و خارجي اش به شركت ملي نفت واگذار شده است. هم چنان متهم در اختيار ضابط و در زندان است. با همكاري خوب و موثر وزارتخانه‌هاي نفت و امور خارجه و وزارت كشور و بانك مركزي، از ساير اموالي كه متهم در خارج كشور دارد، موضوع انتقالي اموال به داخل كشور و به وزارت نفت در دستور كار است.

سخنگوي قوه قضائيه افزود: مستحضريد كه اموالي در داخل كشور دارد و بايد تاديه شود و به بيت المال بازگردد لذا محكوم عليه در زندان به سر مي‌برد.

مقالات بيشتر:هزينه خانه سالمندان

وي درباره اينكه اگر متهم مدكور همكاري كند تخفيف شاملش مي‌شود يا خير؟ گفت: بايد بگويم تخفيف با قاضي صادر كننده و مرجع قضايي ذير بط است.

سخنگوي قوه قضائيه درباره اينكه او همكاري مي‌كند يا خير؟ گفت: بايد اصل را بر اين بگذاريم كه همكاري مي‌كند و كارها انجام مي‌شود.

محمد كاظمي فرد رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضائيه در جريان نشست خبري سخنگوي دستگاه قضا درباره مبارزه با پولشويي گفت: سامانه انتشار محكوميت‌هاي قضايي پولشويي در گذشته توسط مركز امار فعال شده است و انتشار احكام محكوميت‌هاي قطعي صادر شده در خصوص پولشويي در وبگاه مجتمع تخصصي رسيدگي به جرايم اقتصادي به صورت عمومي فعال است و احكام صادر شده به صورت عمومي قابل رويت است.

وي افزود: بيش از ۲۵ استعلام مختلف را در اختيار قضات قرار داديم كه ميتوانند در لحظه از وضعيتي كه ميخواهند مطلع شوند و مهمترين سامانه‌اي كه براساس سند تحول قضايي شكل گرفته سامانه هوشمند استعلامات مالي يا سها است و اين سامانه در اجراي احكام و براي شخصي كه محكوم شده است استفاده ميشود و يكي از خبرهاي خوبي كه به زودي اعلام ميكنيم بحث مسدودي حساب‌هاي بانكي محكومان است.

 

رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضائيه افزود: هموطنان خارج از كشور هم مي‌توانند از خدمات قضايي استفاده كنند و از انجا كه مردم و وكلا و كارشناسان با ما در ارتباطند، ۱۲۰۰ دفتر خدمات قضايي در تمامي كلانتري‌ها هست و داده‌ها به صورت به رخط ارسال مي‌شود و يكسال در حال اجراست.

وي افزود: راهكارهاي كوتاه مدت مركز به طور كامل اجرا شده است و راهكارهاي بلند مدت و ميان مدت زمانبندي شده است و تا هفته قوه قضائيه سال آتي اقدامات تحولي اين مركز در حوزه هوشمند سازي را ان شالله مي‌بينيم. انجام ابلاغ الكترونيكي، دستيار هوشمند قاضي، انتشار آراي قضايي، پنجره واحد قضايي، بانك مجرمان متواري، خدمات جهادي و. توسط مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضائيه راه اندازي شده است.

رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضائيه درباره دادرسي الكترونيك گفت: ۸۰ درصد جلسات تحقيق زندانيان به صورت الكترونيك انجام مي‌شود و ۲۰ درصد زندانيان بصورت فيزيكي جابجا مي‌شوند.

وي ادامه داد: ملاقات زندانيان با خانواده هايشان بصورت الكترونيكي يكي ديگر از دستاوردهاي فناوري اطلاعات است. كاري كه از سال گذشته شروع كرديم امكان ملاقات در دفاتر خدمات در ۱۵ استان را فراهم كرديم و خانواده زنداني به دفترخدمات مراجعه ميكند و با زنداني در زندان هماهنگ شده و ملاقات انجام مي‌شود. در استان‌هايي كه فاصله زياد دارند اين امكان فراهم شده است.

مقالات ديگر:خدمات مجالس ترحيم شهرك غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۰:۳۶ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

فروش ارز تا اين سقف مجاز شد

 

امكان فروش ارز به مردم تا سقف ۵۰۰۰ يورو يا معادل آن به ساير ارزها براي صرافي‌هاي داراي مجوز معتبر از بانك مركزي، از محل منابع خريداري شده مجاز شد.

ايسنا: امكان فروش ارز به مردم تا سقف ۵۰۰۰ يورو يا معادل آن به ساير ارزها براي صرافي‌هاي داراي مجوز معتبر از بانك مركزي، از محل منابع خريداري شده مجاز شد.

طبق اعلام بانك مركزي از روز سه‌شنبه ( چهارم بهمن‌ماه ۱۴۰۱) صرافي‌ها مي‌توانند نسبت به خريد ارز به صورت اسكناس از اشخاص حقيقي و حقوقي تحت سرفصل «تامين نيازهاي ضروري» اقدام كنند.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان شرق تهران

صرافي‌ها همچنين مجازند نسبت به فروش منابع تامين شده از اين محل به اشخاص حقيقي ايراني (بالاي ۱۸ سال) و حقوقي مقيم به صورت يك بار در سال براي هر مشتري و پس از احراز هويت وي تا سقف ۵۰۰۰ يورو يا معادل آن به ساير ارزها در سرفصل «تامين نيازهاي ضروري» اقدام كنند.

گفتني است؛ دستورالعمل‌هاي اجرايي اين سياست كه در راستاي مديريت بازار ارز و به منظور پاسخگويي به نيازهاي مردم است، به زودي منتشر ‌مي‌شود.

مقالات ديگر:وكيل ملكي غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۱۷:۵۷ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)