moragheb moragheb .

moragheb

رئيسي در پاسخ به تماس پوتين: تقويت همكاري پايدار اقتصادي ايران و روسيه موجب رونق اقتصادي منطقه مي‌شود

رئيس‌جمهور با استقبال از تمايل روسيه براي تقويت همكاري‌هاي اقتصادي با جمهوري اسلامي ايران، گسترش پيوندهاي زيرساختي از جمله تقويت و توسعه خطوط مواصلاتي در حوزه اوراسيا را موجب رونق روابط تجاري و همكاري‌هاي اقتصادي در منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي عصر امروز شنبه در پاسخ به تماس تلفني «ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه از تمايل روسيه براي تقويت همكاري‌هاي اقتصادي با جمهوري اسلامي ايران استقبال كرد و گسترش پيوندهاي زيرساختي از جمله تقويت و توسعه خطوط مواصلاتي در حوزه اوراسيا را موجب رونق روابط تجاري و همكاري‌هاي اقتصادي در منطقه دانست.

رئيس جمهور با اشاره به افزايش رفت‌وآمدهاي ديپلماتيك و اقتصادي ميان دو كشور، رايزني‌هاي سياسي و اقتصادي را در ارتقاي سطح روابط و تقويت همكاري‌هاي في‌مابين حائز اهميت دانست.

مقالات بيشتر:خانه سالمندان مجهز

«ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه نيز در اين مكالمه تلفني با تأكيد بر جايگاه ويژه جغرافيايي ايران، كريدور شمال ـ جنوب را در كاهش زمان و هزينه‌هاي حمل بار مؤثر دانست و گفت: اين مسير ترانزيتي به مسيري جذاب براي اقتصاد و تجارت در جهان تبديل خواهد شد.

پوتين همچنين با اشاره به سفر هيئت 100نفره تجاري روسيه به تهران به‌عنوان سفر سومين هيئت بزرگ اقتصادي روسي به ايران خاطرنشان كرد: ايران و روسيه ظرفيت‌ها و زمينه‌هاي فراواني براي گسترش تعاملات با يكديگر دارند.

رئيس جمهور روسيه با اشاره به حادثه تروريستي شيراز يك بار ديگر با دولت و ملت ايران ابراز همدردي و تروريسم را در هر شكلي محكوم كرد.

مقالات ديگر:وكيل غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۲:۵۷ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

قيمت بنزين به هيچ وجه افزايش نمي‌يابد

شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با تكذيب شايعات درباره قيمت بنزين اعلام كرد كه بنزين به هيچ وجه گران نمي‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاري آنا، شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در اطلاعيه‌اي با تكذيب شايعات درباره قيمت بنزين اعلام كرد كه بنزين به هيچ وجه گران نمي‌شود.

مقالات بيشتر:بيماري هاي شايع دوران سالمندي

در اين اطلاعيه آمده است: پيرو برخي شايعات مطرح شده در فضاي مجازي درباره احتمال افزايش قيمت بنزين، بدين وسيله اعلام مي‌شود كه افزايش نرخ بنزين به هيچ وجه در دستور كار شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران نبوده و اين شايعات از اساس كذب است.

 شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در ادامه اين اطلاعيه آورده است: هموطنان محترم به شايعات مطرح شده در اين زمينه توجه نكنند و اخبار مربوط به سياست‌هاي توزيع فرآورده در كشور را از سايت رسمي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران به آدرس http://www.niopdc.irwww.niopdc.ir دنبال كنند.

مقالات ديگر:تشريفات ترحيم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۳:۲۶ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

سلمان رشدي چقدر زنده است؟

سلمان رشدي بر اثر جراحت ناشي از حمله‌اي كه دو ماه پيش حين سخنراني در نيويورك متحمل شد، آسيب‌هاي جدي ديده است؛ تا جايي كه اين پرسش هم در ذهن‌ها قوت گرفته كه آيا او اساسا زنده است؟

آفتاب‌‌نيوز :اين نويسنده ۷۵ ساله بريتانيايي-آمريكايي متولد هند كه حكم ارتداد او سال‌ها پيش ازسوي امام خميني (ره) صادر شد و از آن پس تحت تدابير شديد امنيتي زندگي كرد، حين سخنراني در نيويورك در تاريخ ۱۲ آگوست با ضربات چاقو از ناحيه گردن و نيم‌تنه مورد حمله قرار گرفت.

چند هفته پيش اين خبر درباره سلمان رشدي منتشر شد كه به كمك دستگاه‌هاي پزشكي خاصي تنفس دارد و از آن پس چون خبري درباره او منتشر نشد، اين گمانه مطرح شد كه شايد او درگذشته است و به‌علت شرايط خاص جهاني و پرهيز از سرافكندگي يك شكست عقيدتي، خبر مرگ او پنهان مانده است.

مقالات بيشتر:مزايا خانه سالمندان

حال بنا بر گزارشي در گاردين، تاكنون از بين رفتن دست‌كم بينايي يك چشم و توانايي حركت يك دست سلمان رشدي بر اثر ضربه چاقو، تاييد شده است.

درواقع تا پيش از اين، خبري درباره ميزان كامل جراحات وارده به رشدي منتشر نشده بود اما با قوت گرفتن شايعه‌ها، «اندرو ويلي» نمانيده يا مدير برنامه اين نويسنده، در مصاحبه‌اي با روزنامه اسپانيايي‌زبان «ال پايس» توضيح داده كه اين حمله چقدر جدي بوده و زندگي وي را تغيير داده است.

بنا بر اين گزارش، زخم‌هاي وارده بر سلمان رشدي عميق بوده و او بينايي يك چشم خود را قطعا از دست داده است. همچنين او سه جراحت جدي در ناحيه گردن هم داشته كه به دليل قطع شدن اعصاب بازويش، يكي از دستاهايش نيز از كار افتاده است. او همچنين حدود ۱۵ جراحت ديگر در ناحيه سينه و بالا تنه دارد.

نماينده سلمان رشدي درباره اين كه اين نويسنده هنوز در بيمارستان بستري است يا خير، اطلاعاتي نداده و فقط به بيان اين جمله كه «او زنده است»! بسنده كرده است.

«هادي مطر» جوان ۲۴ ساله لبناني-آمريكايي كه به چاقو زدن به رشدي متهم شده بود، در تاريخ ۱۸ اوت در دادگاه حاضر شد و درباره اتهامات مربوط به اقدام به قتل درجه دوم و حمله به اين نويسنده، اظهار بي‌گناهي كرد.

مقالات ديگر:ايمپلنت اقساطي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۳۲:۴۴ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)