moragheb moragheb .

moragheb

با این ۴ خوراکی آب را برای سالمندان طعم‌دار کنید

با این ۴ خوراکی آب را برای سالمندان طعم‌دار کنیداضافه کردن برخی ترکیبات به آب، علاوه بر این که طعم بهتری به آب می‌دهد و نوشیدن میزان کافی از آن را آسان‌ترمی‌کند، به تقویت سلامت سالمندان نیز کمک می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سم‌زدایی فرایندی ضروری برای بدن است که موجب بهبود سیستم هضم و جذب، افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی، کمک به کاهش وزن، شادابی و نشاط پوست، تنفس بهتر، تاخیر در پیری، جلوگیری از ریزش مو و افزایش قدرت تفکر می‌شود. یکی از بهترین راه‌های تسریع و شدت بخشیدن به روند سم‌زدایی، نوشیدن آب است، اما متاسفانه بسیاری از سالمندان از مصرف آب پرهیز می‌کنند. به همین دلیل با طعم‌دار کردن آن با مواد طبیعی و مفید، نه تنها نوشیدن آب راحت‌تر می‌شود بلکه به خواص آن هم اضافه خواهد شد

مقالات بیشتر:خانه سالمندان

۱- لیمو

 هزاران دلیل وجود دارد برای این که روز خود را با آب و لیمو شروع کنید! این ترکیب نه تنها به زدودن سم‌های بدن کمک می‌کند، بلکه انرژی‌بخش است و احساسی از تازگی و نشاط به شما می‌دهد.

۲- خیار

از آن‌جایی که خیار بدن را مرطوب نگه می‌دارد، فواید بی‌شماری برای سلامتی به همراه دارد. این ویژگی‌ها زمانی که با آب ترکیب می‌شود چندین برابر می‌شود و یک نوشیدنی با خاصیت ضدالتهابی در اختیار ما می‌گذارد.

۳- نعناع

نعناع منبعی سرشار از آنتی اکسیدان است که به رفع سوء هاضمه و درد معده هم کمک قابل توجهی می‌کند. علاوه بر این، آب و نعناع نوشیدنی جذاب و بدون شکری است که خاصیت سم‌زدایی هم دارد.

۴- زنجبیل

این گیاه و ادویه نسبتا تند ماده‌ای بی‌نظیر است که در بهبود سیستم هضم غذا و جذب مواد مغذی هم تاثیر دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود چند تکه کوچک زنجبیل به آب اضافه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

منبع: آخرین خبر

مقالات دیگر:گل فروشی نیاوران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۴:۵۵ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

افسردگی در سالمندان

 

شاید تنها و منزوی هستید (که این موضوع به‌نوبه خودمی‌تواند به افسردگی منجر شود) و کسی در کنارتان نیست که متوجه آشفتگی شما شود.

شفاآنلاین>سلامت> آیا دیگر به فعالیت‌های محبوب‌تان علاقه ندارید؟ آیا احساس ناتوانی و ناامیدی امان‌تان را بریده است؟ آیا سپری‌کردن ایام روزبه‌روز برای‌تان سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود؟ نگران نباشید. بسیاری از سالمندان با این وضعیت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

فارغ از اینکه سوابق و دستاوردهای ما چیست، با بالارفتن سن، افسردگی سراغ همه می‌آید! علائم افسردگی در سالمندان به تمام شئون زندگی تسری می‌یابند و بر انرژی، اشتها، خواب، علاقه به کار، سرگرمی و روابط اجتماعی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. بااین‌حال، برای سرحال‌بودن، شادابی و بهبود کیفیت زندگی در دوران سالمندی روش‌های فراوانی در دسترس است. در این مقاله با نشانه‌های افسردگی در سالمندان و راه‌های مقابله با آن‌ها آشنا می‌شوید. وقتی پا به سن می‌گذاریم، افسردگی در کمینِ همه ماست. اما متاسفانه اکثر سالمندانِ افسرده علائم افسردگی را تشخیص نمی‌دهند و گام‌های لازم را برای مقابله با آن برنمی‌دارند. نادیده‌گرفتن افسردگی در سالمندی دلایل فراوانی دارد:

شاید فکر می‌کنید بی‌حس‌وحال‌بودن‌تان طبیعی است و افسردگی جزئی از فرایند پیرشدن است.

شاید تنها و منزوی هستید (که این موضوع به‌نوبه خودمی‌تواند به افسردگی منجر شود) و کسی در کنارتان نیست که متوجه آشفتگی شما شود.

شاید متوجه نیستید که مشکلات جسمی‌تان نشانه‌های افسردگی هستند (نشانه‌های جسمی افسردگی).

شاید از حرف‌زدن درمورد احساسات‌تان یا کمک‌خواستن از دیگران اِبا دارید.

مهم است بدانید که افسردگی جزئی ناگزیر از فرآیند پیرشدن و نشانه ناتوانی یا ضعف شخصیت نیست. هر کسی فارغ از گذشته و موفقیت‌هایش ممکن است به افسردگی دچار شود. وقتی وارد دوران سالمندی می‌شویم زندگی‌مان تغییر می‌کند: تغییراتی مانند بازنشستگی، مرگ عزیزان، کاهش سلامتی و.... این تغییرات می‌توانند به افسردگی منجر شوند اما این وضعیت واقعا اجتناب‌پذیر است. با وجود همه چالش‌های دوران کهن‌سالی، می‌توان برای شاد بودن و امیدواری در دوران طلایی سالمندی گام‌هایی برداشت. افسردگی جزئی ناگزیر از فرآیند پیرشدن و نشانه ناتوانی یا ضعف شخصیت نیست.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان شبانه روزی

برای تشخیص افسردگی کهن‌سالی باید علائم و نشانه‌های آن را شناخت. علائم هشداردهنده شامل این موارد هستند:

> غم یا احساس یاس؛

ازدست‌دادن حس ارزشمندبودن (نگرانی از سرباردیگران‌بودن، احساس بی‌ارزش‌بودن یا نفرت از خود)؛

دردها و رنج‌های غیرقابل‌توضیح یا تشدیدشده؛

ازدست‌دادن علاقه به فعالیت‌های اجتماعی و سرگرمی‌ها؛

کندشدنِ آهنگ صحبت‌کردن یا حرکت‌کردن؛

کاهش وزن یا اشتها؛

افزایش مصرف دخانیات و مشروبات الکلی؛

احساس ناتوانی یا ناامیدی؛

فکرکردنِ دائمی به مرگ یا خودکشی؛

بی‌انگیزگی و کاهش انرژی؛ > مشکلات حافظه؛

اختلالات خواب (دشواری در به‌خواب‌رفتن یا خوابیدن یا خواب آلودگی در طول روز)؛

بی‌توجهی به مراقبت‌های شخصی (حذف برخی وعده‌های غذایی، فراموش‌کردن زمان مصرف داروها، اهمیت‌ندادن به بهداشت فردی).

درمان ناراحتی روحی؛ افسردگی چه تفاوتی با ناراحتی دارد؟

> سالمندانِ افسرده لزوما غمگین نیستند

شاید غم و افسردگی را همزاد هم تصور کنیم اما بسیاری از سالمندانِ افسرده اعلام می‌کنند که غمگین نیستند. این سالمندان درعوض از بی‌انگیزگی، بی‌انرژی‌بودن یا مشکلات جسمانی شکایت می‌کنند. درواقع، مشکلات جسمانی مانند درد مفاصل (آرتروز) یا سردردهای تشدیدشونده غالب‌ترین نشانه‌های افسردگی در سالمندان است. با پیرشدن چیزهای زیادی را از دست می‌دهیم. ازدست‌دادن دردناک است، خواه از دست دادن شغل باشد یا توانایی حرکت، سلامتی، استقلال یایکی از عزیزان. عزاداری و غصه‌خوردن در این مواقع کاری طبیعی و سالم است، حتی اگر مدتی طولانی ادامه یابد.

تشخیص غم از افسردگی به این سادگی‌ها نیست. این‌دو نشانه‌های مشترکِ فراوان دارند. البته راه‌هایی برای تشخیص آن‌ها وجود دارد:

احساس غم فراز و فرودهای بیشتری دارد و گستره وسیع‌تری از عواطف را شامل می‌شود. فرد غمگین روزهای خوب و بد زیادی دارد. شما در همان حال که غمگین و عزادار هستید کماکان لحظاتی شاد و لذت‌بخش را تجربه می‌کنید. اگر افسرده باشید، احساس پوچی و یاس همراهِ همیشگیِ شماست. غمگین‌بودن محدودیت زمانیِ خاصی ندارد. اگر غمِ شما به‌مرورِزمان کاهش نیافت و تمام نشانه‌های لذت‌بردن (خندیدن به یک لطیفه خنده‌دار، لذت‌بردن از درآغوش‌کشیده‌شدن، کِیف‌کردن از یک غروب دل‌انگیز و...) را از شما گرفت، احتمالا افسرده هستید.

> دلایل افسردگی در سالمندان

افسردگی در سالمندان - سالمند افسرده خیره به پنجره

با پابه‌سن‌گذاشتن دگرگونی‌هایی عظیم در زندگی ما روی می‌دهد. این تغییرات می‌توانند احتمال افسردگی را افزایش دهند و شامل موارد زیر هستند:

۱. مشکلات سلامت

بیماری‌ها یا معلولیت، دردهای مزمن یا شدید، کاهش توانایی‌های شناختی، تخریب شکلِ بدن به‌علت جراحی یا مریضی و... می‌توانند در بروز افسردگی موثر باشند.

۲. تنهایی و انزوا

عواملی مانند تنها زندگی کردن، کاهش تدریجی تعاملات اجتماعی در پی مرگ یا جابه‌جاشدن دوستان و آشنایان، کاهش تحرک به‌علت مریضی یا ازدست‌دادن امکان رانندگی می‌توانند منجر به افسردگی شوند.

۳. کاهش احساس سودمندی

بازنشستگی می‌تواند با ازدست‌دادن حس هویت، شان اجتماعی، اعتماد به نفس و امنیت اقتصادی همراه باشد و خطر بروز افسردگی را افزایش دهد. ایجاد محدودیت‌های جسمی برای انجام‌دادن فعالیت‌های موردعلاقه نیز در کاهش حس سودمندی موثر است.

۴. ترس‌ها

شامل ترس از مرگ یا مردن و همچنین اضطراب درمورد مشکلات مالی یا بیماری‌ها.

۵. مرگ عزیزان

مرگ دوستان، اعضای خانواده، حیوانات خانگی یا همسر و شریک زندگی از دلایل عمده افسردگی در سالمندان است.

> بیماری‌هایی که خطر افسردگی را

افزایش می‌دهند

مشکلات پزشکی می‌توانند (به‌شکل مستقیم یا به‌شکل واکنشی روانی به بیماری) سالمندان را افسرده کنند. آگاهی از این موضوع اهمیت بسیار دارد. هر نوع بیماری مزمن (به‌ویژه اگر دردناک، ناتوان‌کننده یا خطرناک باشد) می‌تواند به افسردگی منجر شود یا نشانه‌های افسردگی را تشدید کند. این بیماری‌ها شامل موارد زیر هستند: بیماری پارکینسون؛ اختلال در تیروئید؛ سکته؛ کمبود ویتامین B۱۲؛ بیماری قلبی؛ زوال عقل و آلزایمر؛ سرطان؛ بیماری‌های خودایمنی؛ دیابت؛ سختاک‌های چندگانه (ورم و التهاب مزمن).

افسردگی گاهی تاثیر جانبی دارودرمانی است؛ نشانه‌های افسردگی گاهی تاثیر جانبی داروهای تجویزی معمول است. به‌ویژه اگر چندین دارو را به‌شکل هم‌زمان مصرف می‌کنید، در خطر ابتلا به افسردگی قرار دارید. هرچه سن ما بالاتر می‌رود، توانایی بدن‌مان در پردازش، جذب و دفع داروها کاهش می‌یابد. به همین دلیل، اثرات جانبی مصرف داروها و تاثیر آن‌ها بر حالات روحی سالمندان بیشتر از دیگران است. اگر با شروع مصرفِ دارویی خاص احساس افسردگی کردید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. شاید پزشک‌تان میزان مصرف دارو را کاهش داد یا دارویی جایگزین برای شما تجویز کرد.

داروهایی که می‌توانند منجر به افسردگی یا تشدید آن شوند عبارت‌اند از:

داروهای فشار خون (مانند کلونیدین)؛

قرص‌های خواب؛

مسدودکننده‌های بتا (مانند لوپرسور، ایندرال)؛

داروهای زخم معده (مانند زانتاک، تاگامت)؛

داروهای کلسترول بالا (مانند لیپیتور، مواکور، زوکور)؛

داروهای قلب دارای رزرپین؛

استروئیدها (مانند کورتیزون و پریدنیزون)؛

آرام‌بخش‌ها (مانند والیوم، زاناکس، هالسیون)؛

داروهای مسکن و داروهای آرتروز؛

استروژن‌ها (مانند پریمارین، پریمپرو)؛

مسدودکننده‌های کانال کلسیم؛

داروهای بیماری پارکینسون؛

داروهای آنتی‌کلینرژیک برای درمان اختلال‌های گوارشی.

زوال عقل یا افسردگی

فاطمه فرحمند‪ / روزنامه آفتاب یزد

مقالات دیگر:مرکز مشاوره ونک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۸:۳۱ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

افزایش سن جمعیت مهم‌ترین عامل بروز سرطان در کشور/ بیش از ۸۰ درصد مردم ۵ وعده میوه و سبزیجات به میزان مطلوب مصرف نمی‌کنند

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: مهمترین علل بروز سرطان افزایش سن جمعیت و نسبت جمعیت سالمند نسبت به جمعیت جوان است که در کشور ما و دیگر کشورها در حال رخ دادن است.

«علی قنبری مطلق»، رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران گفت: شایع ترین سرطان در زنان، سرطان پستان و در مردان سرطان پروستات است.

او درارتباط با علل بروز سرطان گفت: مهمترین علل بروز سرطان افزایش سن جمعیت و نسبت جمعیت سالمند نسبت به جمعیت جوان است که در کشور ما و دیگر کشورها در حال رخ دادن است. ما در کشورمان جمعیت جوانی داریم که در سال‌های آینده به سمت پیری خواهند رفت. این مساله باعث خواهد شد که در طی دو دهه آینده بر اساس پیش‌بینی‌ها بروز سرطان در ایران بیشتر از متوسط جهانی باشد.

مقالات بیشتر:آلزایمر در سالمند

قنبری مطلق گفت: به غیر از افزایش سن می‌توانیم به تغییر شیوه زندگی و کم تحرکی نیز اشاره کنیم. تقریباً ۶۰ درصد جمعیت کشور کم تحرک هستند، همچنین چاقی یکی دیگر از عوامل است که در آن مورد هم ۶۰ درصد جمعیت دچار اضافه وزن هستند، کمی مصرف میوه و سبزیجات نیز از دیگر عوامل است و بیش از ۸۰ درصد جمعیت ۵ وعده میوه و سبزیجات به میزان مطلوب را مصرف نمی‌کنند و همچنین می‌توان به مصرف سیگار و الکل به عنوان دیگر علل بروز سرطان‌ها اشاره کرد که باعث افزایش بروز این بیماری‌ها می‌شوند.

او درارتباط با راهکارهای پیشگیری از سرطان گفت: اصلاح الگوی تغذیه، افزایش فعالیت بدنی و مصرف غذاهای سالم تر از جمله راه های پیشگیری از بروز سرطان است. موضوع دیگری که اهمیت دارد تشخیص زودهنگام سرطان است که به ویژه برای سرطان پستان، دهانه رحم و روده بزرگ بسیار مهم است و می توان برنامه ریزی کرد و با تشخیص زودهنگام باعث کاهش بروز این گونه سرطان ها شد.

قنبری مطلق در ادامه گفت: ما در حدود پنج سال پیش بر روی این سرطان ها در سطح شبکه بهداشت و درمان برنامه ریزی کردیم و این برنامه‌ها در حال توسعه هستند و نهایتاً سبب خواهد شد که سرطان های ذکر شده کاهش پیدا کنند و اگر سرطان بروز پیدا کرد در مراحل زودتری شناسایی شود که نهایتا منجر به بهبود وضعیت بقای بیماران مبتلا به سرطان و بهبود کیفیت زندگی آنها نیز خواهد شد.

او در ارتباط با هزینه اقتصادی سرطان برای بیماران گفت: به طور کلی هرچه میزان بروز سرطان بالاتر باشد و هرچه دیرتر شناسایی شود، از لحاظ مالی هزینه بیشتری را به بیماران تحمیل می‌کند. اما به طور کلی می توان گفت بیماری سرطان در صدر بیماری های پرهزینه قرار می گیرد. سرطان دومین دلیل مرگ در ایران و جهان است، اما به لحاظ اقتصادی اولین مشکل اقتصادی در نظام سلامت بوده و هزینه های زیادی را به نظام سلامت تحمیل می‌کند. مهمترین دلیل آن هم این است که سرطان دیر تشخیص داده می‌شود. بنابراین این بیماری هر چه زودتر تشخیص داده شود، میزان تحمیل هزینه‌های اقتصادی آن هم کاهش پیدا می‌کند. راهبردهای ما نیز بیشتر مبتنی بر پیشگیری و تشخیص زودهنگام این بیماری است.

قنبری مطلق درارتباط با وضعیت شناسایی زودهنگام سرطان در کشور گفت: اکثر سرطان‌ها عمدتاً چهار مرحله دارند. اغلب سرطان‌ها متاسفانه در مرحله ۲ و ۳ شناسایی می‌شوند که باید تلاش کنیم زمان شناسایی آنها بیشتر در مراحل ۲ و ۱ بیماری باشد. در بسیاری از کشورها سرطان در مرحله یک و دو شناسایی می‌شود، بنابراین هزینه‌های کمتری دربردارند. البته این درباره همه سرطان‌ها صادق نیست و راجع به سرطان‌هایی صدق می‌کند که روش‌هایی برای تشخیص زودهنگام آنها وجود دارد.

او درارتباط با علل تشخیص داده نشدن زودهنگام سرطان در ایران گفت: به طور کلی عللی که سرطان هم در ایران و هم در جهان دیر تشخیص داده می شود اول عدم آگاهی مردم راجع به علائم و نشانه‌های سرطان و راه‌های پیشگیری از آن، دوم عدم آشنایی ارائه دهندگان خدمت در سطوح شبکه بهداشت درباره علائم و نشانه های سرطان و سوم عدم وجود یک برنامه نظام‌مند برای تشخیص زودهنگام این بیماری است. در ایران برروی این زمینه‌ها کار می‌شود تا آگاهی مردم راجع به علائم و نشانه های سرطان افزایش پیدا کند.

قنبری مطلق افزود: از طرفی با تدوین برنامه و آموزش ارائه دهندگان خدمت در نظام شبکه بهداشتی تلاش کرده ایم با علائم سرطان و راههای شناسایی زودرس آن آشنا شوند. به علاوه برنامه نظام مندی را برای ارجاع بیماران به سطوح تخصصی تر تنظیم کرده‌ایم که همگی باعث خواهد شد به تدریج سرطان زودتر شناسایی شود تا میزان بهبود پذیری آن بیشتر شود و  تاثیرات اقتصادی‌ آن نیز کاهش پیدا کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ کشور می‌تواند موجب افزایش بروز سرطان در آینده شود، گفت: آلودگی هوا حدود ۷ سال پیش به صورت رسمی به عنوان عامل بروز سرطان از سوی آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان ذکر شد. در ظاهر به نظر می‌آید که آلودگی هوا با بروز سرطان ارتباط دارد، اما سالها تحلیل نیاز بود که اثبات شود این دو مسئله اصولاً با هم مرتبط هستند. اما اینکه آلودگی هوا تا چه اندازه با بروز سرطان در ارتباط است هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است و نتایج آن هنوز منتشر نشده است، بنابراین در ایران هم نمی‌توان گفت که تا چه اندازه با افزایش بروز سرطان ارتباط دارد اما به طور کلی ارتباط آن اثبات شده است.

رییس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: اما در کل می توان گفت عوامل محیطی کمتر از عوامل مربوط به شیوه زندگی در ایجاد سرطان به طور عام موثر هستند. دلیل آن نیز واضح است، زیرا عوامل مربوط به شیوه زندگی چیزی است که همیشه با ما همراه هستند و مواجهه ما با شیوه زندگی ناسالم بیشتر از عوامل محیطی است. برای مثال فردی که دچار اضافه وزن و تغذیه ناسالم است همیشه در مواجهه مستقیم این عوامل قرار دارد.

او درانتها گفت: از میان همه عوامل احتمالاً عوامل تغذیه نقش بیشتری در بروز سرطان دارند. برای مثال مصرف غذای پر کالری، فست فود، روش‌های نامناسب پخت غذا مانند غذاهای کبابی، سرخ شده و سوخته عواملی هستند که نقش بیشتری در بروز سرطان ایفا می‌کنند. مهمترین نکته این است که ۵۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند و مهمترین عامل مهم که در پیشگیری از سرطان نقش دارد، اتخاذ شیوه زندگی سالم است که می تواند باعث کاهش احتمال بروز سرطان در افراد شود.

مقالات دیگر:بسته پذیرایی مراسم ختم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۴:۱۸ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

خبر خوب برای بیماران مبتلا به آب مروارید

خلیج فارس:یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که برای درمان آب مروارید تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، با احتمال کمتر ابتلا به بیماری آلزایمر روبرو هستند.

جراحی آب مروارید ممکن است احتمال ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد

به گزارش«خلیج فارس»، محققان دانشگاه واشنگتن دریافتند از بین بیش از ۳۰۰۰ سالمند مبتلا به این بیماری چشمی، کسانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند حدود ۳۰ درصد کمتر احتمال دارد در سال‌های آینده مبتلا به آلزایمر تشخیص داده شوند.

دکتر «سیسیلیا لی»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «این یافته‌ها نمی‌تواند ثابت کند که جراحی آب مروارید به محافظت در برابر آلزایمر کمک می‌کند. با این حال، شواهد محکمی ارائه می‌دهد که می‌تواند چنین باشد.»

آب مروارید، کدر شدن عدسی چشم است که می‌تواند با علائمی مانند تاری دید، مشکل دید در شب و دیدن هاله اطراف نور همراه باشد. آب مروارید در میان افراد مسن بسیار شایع است.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان

جراحی برای برداشتن آب مروارید و جایگزینی آن با لنز مصنوعی می‌تواند مشکلات بینایی را بهبود بخشد.

مطالعات گذشته، آب مروارید و همچنین سایر اختلالات بینایی را با افزایش خطر زوال عقل از جمله آلزایمر مرتبط دانسته اند.

در این مطالعه، محققان بر روی ۳۰۳۸ بزرگسال ۶۵ ساله و بالاتر که آب مروارید داشتند و در ابتدا فاقد زوال عقل بودند، تمرکز کردند. کمتر از نیمی از آنها تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفتند.

به طور متوسط در طول هشت سال، ۸۵۳ بیمار مبتلا به زوال عقل، اغلب آلزایمر، تشخیص داده شدند. اما این خطر در میان افرادی که تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفته بودند، در مقایسه با افرادی که این کار را نکرده بودند، ۲۹ درصد کمتر بود.

به گفته محققان، جراحی آب مروارید، و متعاقب آن بهبود بینایی، خطر زوال عقل را تحت تأثیر قرار می‌دهد زیرا مشکلات بینایی ارتباط افراد مسن را با جهان محدود می‌کند.

به گفته لی: «اگر خوب نمی‌بینید، ممکن است نخواهید بیرون بروید و معاشرت کنید. یا ممکن است نخواهید ورزش کنید زیرا نگران ایمنی خود هستید.»

تصور می‌شود که مانند ورزش فیزیکی، تحریک اجتماعی و ذهنی از پیری سالم مغز حمایت می‌کند.

لی در ادامه افزود: «نظریه دیگری مطرح است که به نور آبی مربوط می‌شود. با گذشت زمان، آب مروارید می‌تواند زرد شود و به طور خاص نور آبی را مسدود می‌کند. برخی از سلول‌های تخصصی در شبکیه چشم به نور آبی بسیار حساس بوده و هم با چرخه خواب و هم با شناخت (حافظه و مهارت‌های تفکر) مرتبط هستند.»

محققان تاکید می‌کنند که مردم باید آگاه باشند که سلامت عمومی آنها از جمله سلامت قلب، بینایی و شنوایی ممکن است بر احتمال زوال عقل آنها تأثیر بگذارد.

منبع: مهر

مقالات دیگر:وکیل خوب در ارومیه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۹:۰۳ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

اگر فشار خون بالایی دارید، این مواد غذایی را بخورید

فشار خون بالا مهمترین عامل بروز بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی و بیماری‌های کلیوی و به طور کلی ناتوانی افراد میانسال و سالمند است. نکته جالب توجه آن است که این عامل کشنده به راحتی قابل تشخیص، پیشگیری و درمان است.

اگر فشار خون بالایی دارید، این مواد غذایی را بخورید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، بیماری‌های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان هستند و فشار خون نیز یکی از مهمترین عوامل این عارضه است. از طرفی مطالعات مختلف تاثیر رژیم غذایی و نوع تغذیه را بر سلامت قلب بار‌ها تایید کرده است.

بر اساس مطالعات محققان دانشگاه پنسیلوانیا، افزودن ۶.۵ گرم ادویه یا سبزی معطر به غذا که معادل ۱.۳ قاشق چایخوری است، نقش مهمی در کاهش فشار خون و به تبع آن سلامت قلب دارد.

در این مطالعه آمده است وقتی غذا با ادویه و سبزی معطر طعم‌دار می‌شود، مصرف مواد مضری مانند شکر، نمک و روغن کاهش می‌یابد و همین امر در کاهش فشار خون و کاهش وزن نقش دارد. از طرفی انواع ادویه مانند فلفل، زردچوبه و سبزی‌های معطر نیز حاوی مواد مغذی هستند.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان

در این مطالعه ۷۱ داوطلب شرکت داده شدند. بررسی وضعیت سلامت و رژیم غذایی این افراد نشان می‌دهد افرادی که روزانه از ادویه و چاشنی‌هایی مانند پونه، ریحان و آویشن، گرد لیمو و سایر طعم‌دهنده‌های طبیعی و گیاهی استفاده می‌کنند، فشار خون پایین‌تری دارند. برخی از این افراد از ادویه و سبزی معطر در تنقلات خود نیز استفاده می‌کنند و برای مثال میوه را همراه با سبزی معطر مصرف می‌کردند.

فشار خون بالا یکی از مهمترین معضلات جامعه بهداشت است. بر اساس بیانیه مشترک سازمان جهانی بهداشت و امپریال کالج لندن، بررسی بیش از ۱۰۰ میلیون نفر بین سنین ۳۰ تا ۷۹ سال در ۱۸۴ کشور نشان می‌دهد تعداد افراد بالغ ۳۰ تا ۷۹ ساله مبتلا به فشار خون از سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون دو برابر شده و از ۶۵۰ میلیون به ۱.۲۸ میلیارد نفر رسیده است.

فشار خون بالا مهمترین عامل بروز بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی و بیماری‌های کلیوی و به طور کلی ناتوانی افراد میانسال و سالمند است. نکته جالب توجه آن است که این عامل کشنده به راحتی قابل تشخیص، پیشگیری و درمان است.

در ادامه این گزارش آمده است در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا بودند که اکثرا در کشور‌های فقیر و کم‌درآمد زندگی می‌کنند.

هزینه درمان و تشخیص فشار خون بسیار پایین است

با استفاده از یک دستگاه سنجش فشار خون خانگی می‌توان فشار خون را در تمام طول روز کنترل کرد. در صورتی که امکان کنترل فشار خون در منزل وجود نداشته باشد، در مراکز بهداشت محلی نیز می‌توان فشار خون را اندازه‌گیری کرد.

 

بر خلاف بیماری‌های دیگر، داروی فشار خون بسیار ارزان و در دسترس است. با یک قرص ساده می‌توان این عارضه را کنترل کرد. سازمان جهانی بهداشت چندی پیش حقایقی در مورد فشار خون منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:

حدود ۱.۲۸ میلیارد بزرگسال ۳۰تا ۷۹ سال در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند که دو سوم آنان در کشور‌های فقیر و کم‌درآمد زندگی می‌کنند. ۴۶ درصد از مبتلایان از وجود بیماری خود اطلاعی ندارند و به تبع آن برای درمان و حل مشکل اقدامی نمی‌کنند.  از هر ۵ مبتلا به فشار خون، فقط یک نفر فشار خون خود را تحت کنترل دارد و برای آن دارو مصرف می‌کند.

یکی از مهمترین اهداف جهانی در حوزه بیماری‌ها غیر واگیر، کاهش میزان شیوع فشار خون بین‌سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۳۰ میلادی تا میزان ۳۳ درصد است.

دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت برای کاهش فشار خون

-کاهش مصرف نمک به میزان کمتر از پنج گرم در روز

- مصرف میوه و سبزی در رژیم غذایی روزانه

-ورزش منظم

-عدم استعمال دخانیات و مصرف الکل

-اجتناب از مصرف غذا‌های چرب

- اجتناب از مصرف چربی‌های ترانس

مقالات دیگر:آموزشگاه موسیقی شهرک گلستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۳:۲۱ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد | الزام تست کرونا در خانه‌های سالمندان تمدید می‌شود

55 آنلاین:با نگران‌کننده شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان، مقامات بهداشتی و فدرال این کشور با تزریق دُز سوم واکسن برای کلیه گروهای سنی موافقت کردند

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد |  الزام تست کرونا در خانه‌های سالمندان تمدید می‌شود

با نگران‌کننده شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان، مقامات بهداشتی و فدرال این کشور با تزریق دُز سوم واکسن برای کلیه گروهای سنی موافقت کردند

شبکه خبری دویچه وله آلمان گزارش داد: سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع فزاینده کرونا در اروپا هشدار داده است. شاخص‌های ابتلا به ویروس در آلمان نیز به مرز نگران کننده‌ای رسیده‌اند. هم‌زمان بحث در باره دُز سوم واکسن و ضرورت آن ادامه دارد.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان شبانه روزی

در تازه‌ترین موضع‌گیری، در کنفرانس مشترک وزیر بهداشت فدرال  و وزیران بهداشت همه ۱۶ ایالت آلمان موافقت شد که  واکسن سوم برای همه رده‌های سنی در دستور کار قرار گیرد. این در حالی است که کمیسیون دایمی واکسیناسیون، هنوز چنین توصیه‌ای نکرده است.

دُز سوم واکسن کرونا به عناوینی چون "تکمیلی" یا "تقویتی" یا "واکسن یادآور" نیز موسوم است.

مقالات دیگر:قالیشویی آنلاین


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۵:۱۳ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

یو پی اس

یو پی اس

شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس) به شماره ثبت ۵۸۲۷۴۴ با بیش از 10 سال سابقه و فعالیت در زمینه های مختلف برق و الکتریک به همراه پرسنلی مجرب و کارآزموده توانسته در خدمت رسانی و جلب رضایت مشتریان محترم توفیق حاصل نماید.

عمده فعالیت های این شرکت در ارائه ی  انواع یو پی اس (UPS) ، باتری (با برندهای مختلف)، امور پسیو و تابلو برق  به بخش های مختلف صنعتی  و خدماتی و  مشاوره فنی رایگان میباشد.

دستاوردهای این شرکت همانا مشتریانی هستند که رضایت کامل را از خدمات ما داشته اند و این را بزرگترین دستاورد خود میدانیم و همه همت خود را در جهت رضایت و جلب نظر مشتریان متعددی از جمله بانک ها - صنایع پتروشیمی - بیمارستان ها و گروه های خودرو سازی و نیز سایر ادارات دولتی و فعالان در بخش خصوصی بکار گرفته ایم و خوشبختانه دراین راستا توفیقات خوبی حاصل گردیده است

ضمنا این شرکت در زمینه گارانتی و خدمات پس از فروش  از امکان و توانایی سرویس و تعمیرات کاملا برخوردار ، با قرار دادن تلفن OnCall در هر زمان پاسخگوی مشتریان گرامی میباشد.

جهت تماس با شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس ) از سایت دیدن فرمایید و برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

برای تماس با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اینستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 

یو پی اس چیست و چند نوع دارد؟ - What is UPS

یو پی اس چیست؟ / Uninterruptible Power Supply یا به عبارت مختصر یو پی اس (UPS) ، به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است. UPS یک منبع تغذیه الکترونیکی است که کارعمده آن ، تامین توان مورد نیاز بار مصرفی بدون وقفه می باشد.به عبارت دیگر UPS به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری ، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین می نماید. سیستم یو پی اس بین برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار میگیرد که اضافه بر تنظیم برق شبکه و تثبیت آن مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می شود .

 یو پی ااس

 

یو پی اس ها چند نوع اند:

دسته بندی یو پی اس ها غالباً در سه قسمت انجام می شود.

یو پی اس آفلاین (OFF LINE)

این دسته از UPS ها هنگام قطع برق و به عنوان منابع جایگزین فعال می شوند.

 

یو پی اس آنلاین (ON LINE)

در شرایط طبیعی، تأمین خروجی در این نوع UPS ها پس از تصحیح ورودی یعنی پاک سازی ورودی از نویز و احیاناً سطح ولتاژ ورودیانجام می پذیرد. تنها در مواقعی همچون بروز نقص فنی ،OVER LOAD یا افزایش خارج از رنج دما، یو پی اس به مد BYPASS می رود.

 

 

یو پی اس لاین اینتراکتیو (LINE INTERACTIVE)

در شرایط عادی این UPS ها ورودی از طریق BYPASS به ترانسفورماتور منتقل می شود در این هنگام TRANSFORMATOR به عنوان شارژر عمل کرده و در نهایت از همین طریق خروجی AC تأمین می شود .

رنج و توان دستگاه ها

UPS  ها دارای توان های مختلفی می باشند که نسبت به میزان توان بار مصرفی , محاسبه و طراحی می گردد که معمولا توان این دستگاه با واحد ولت آمپر (VA) نشان داده می شود. که شکل های متداول بازار به این صورت 600VA، 1KVA، 1.5KVA، 2KVA، 6KVA، 10KVA، 15KVA، 20KVA می باشد .

 

 

انواع یو پی اس UPS
مولد برق بدون وقفه (UPS) به صورتهای تک فاز و سه فاز با برند های معتبر اروپایی ، آمریکایی و آسیایی را دارا می باشد.

باتری یو پی اس
باتری یو پی اس نیکل-کادمیوم از برندهای معتبر باتری یو پی اس می باشد. (انواع باتری اروپایی، کره ای، ژاپنی، چینی، تایوانی، ویتنام، ایرانی)

استابلایزر
به دلایل مختلف، ولتاژ توزیع انرژی ثابت باقی نمی‌ماند و نوسانات قابل‌توجهی را در مقدار اسمی نشان می‌دهد

اصول کار یک UPS
اصول کار یک UPS در ساده ترین ساختار خود به این شکل  است که بار در حالت معمول از ورودی AC تغذیه می کند و همزمان با یکسوسازی ورودی AC توسط شارژر و تبدیل آن به جریان DC باتری را شارژ می کند. بلافاصله در صورت اینکه ورودی AC قطع  شودو یا نا مناسب تشخیص داده شود، INVENTER  با تبدیل ولتاژ DC باتری به برق AC ولتاژ بار را بدون وقفه در کار تامین می کند. در حال حاضر طبق استاندارد UPS ها دارای تکنولوژی  همچون Passive Standby،Line Interactive، Double Conversion  می باشند.
 
استابلایزر یا تثبیت کننده ی ولتاژ چیست؟

تثبیت کننده ولتاژ یا استابلایزر دستگاهی الکترونیکی همانگونه که از اسمش معلوم است تضمین کننده یک جریان بدون نوسان است که این موضوع و استفاده از ترانس استابلایزر باعث می شود تا وسیله برقی بواسطه نواسانات جریان الکترونیکی آسیبی نبیند.

کاربردهای استابلایزر ولتاژ به نیاز هر خانه‌ای بدل شده است. هم‌اکنون انواع متفاوتی از استابلایرهای ولتاژ برای کاربردها و با کارایی‌های متفاوت موجود است. پیشرفت‌های اخیر تکنولوژی مانند چیپ‌های میکروپروسسور و تجهیزات الکترونیک قدرت سبب شده تا نگاه ما به ولتاژ استابلایزر تغییر کند. اکنون این دستگاه‌ها تمام اتوماتیک، هوشمند و به همراه بسیاری کارایی دیگر هستند. همچنین واکنش فوق‌العاده سریعی به نوسانات ولتاژ نشان می‌دهند و به کاربر خود این قابلیت را می‌دهند تا ولتاژ مورد نیاز خود را از راه دور تنظیم کنند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به خاطر نوسانات برق شهری دستگاه های برقی شما آسیب دیده و یا سوخته باشد.

و اگر تا به حال هیچ کدام از لوازم برقی شما نسوخته است ، انسان خوش شانسی بوده اید.

 

استابلایزر ولتاژ چیست؟ چرا به آن نیاز داریم؟
استابلایزر ولتاژ یک دستگاه الکتریکی است که صرف نظر از هر تغییر یا نوسانی در ورودی یک ولتاژ ثابت را در پایانه‌های خروجی خود به بار می‌رساند.

هدف اصلی استابلایزر ولتاژ حفاظت از تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی مانند تهویه مطبوع، یخچال، تلویزیون و... در مقابل خسارت احتمالی از نوسانات ولتاژ می‌باشد.

خدمات پس از فروش
خدمات پشتیبانی 24 ساعته شرکت بهین تجهیز ماهور

 
 
مشاوره رایگان
شما در هر زمان از شبانه روز که نیاز به مشاوره دارید میتوانید با ما تماس بگیرید

 
 
تامین انواع یو پی اس
ارائه دهنده انواع یو پی اس ، برق اضطراری، باتری، استابلایزر و….

 
 
خدمات یو پی اس
امکان ارائه خدمات به کلیه یو پی اس های موجود از انواع برند را دارد.

 
 
محصولات برق اضطراری
دارای سبد کامل محصولات برق اضطراری( یوپی اس و … )می باشد.

 
جهت تماس با شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس ) از سایت دیدن فرمایید و برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

برای تماس با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اینستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 


برچسب: یو پی اس، خرید یو پی اس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۰:۲۴ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

یو پی اس

بهین یو پی اس
 

شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس) به شماره ثبت ۵۸۲۷۴۴ با بیش از 10 سال سابقه و فعالیت در زمینه های مختلف برق و الکتریک به همراه پرسنلی مجرب و کارآزموده توانسته در خدمت رسانی و جلب رضایت مشتریان محترم توفیق حاصل نماید.

عمده فعالیت های این شرکت در ارائه ی  انواع یو پی اس (UPS) ، باتری (با برندهای مختلف)، امور پسیو و تابلو برق  به بخش های مختلف صنعتی  و خدماتی و  مشاوره فنی رایگان میباشد.

دستاوردهای این شرکت همانا مشتریانی هستند که رضایت کامل را از خدمات ما داشته اند و این را بزرگترین دستاورد خود میدانیم و همه همت خود را در جهت رضایت و جلب نظر مشتریان متعددی از جمله بانک ها - صنایع پتروشیمی - بیمارستان ها و گروه های خودرو سازی و نیز سایر ادارات دولتی و فعالان در بخش خصوصی بکار گرفته ایم و خوشبختانه دراین راستا توفیقات خوبی حاصل گردیده است

ضمنا این شرکت در زمینه گارانتی و خدمات پس از فروش  از امکان و توانایی سرویس و تعمیرات کاملا برخوردار ، با قرار دادن تلفن OnCall در هر زمان پاسخگوی مشتریان گرامی میباشد.

جهت تماس با شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس ) از سایت دیدن فرمایید و برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

برای تماس با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اینستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 

یو پی اس چیست و چند نوع دارد؟ - What is UPS

یو پی اس چیست؟ / Uninterruptible Power Supply یا به عبارت مختصر یو پی اس (UPS) ، به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است. UPS یک منبع تغذیه الکترونیکی است که کارعمده آن ، تامین توان مورد نیاز بار مصرفی بدون وقفه می باشد.به عبارت دیگر UPS به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری ، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین می نماید. سیستم یو پی اس بین برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار میگیرد که اضافه بر تنظیم برق شبکه و تثبیت آن مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می شود .

 یو پی ااس

 

یو پی اس ها چند نوع اند:

دسته بندی یو پی اس ها غالباً در سه قسمت انجام می شود.

یو پی اس آفلاین (OFF LINE)

این دسته از UPS ها هنگام قطع برق و به عنوان منابع جایگزین فعال می شوند.

 

یو پی اس آنلاین (ON LINE)

در شرایط طبیعی، تأمین خروجی در این نوع UPS ها پس از تصحیح ورودی یعنی پاک سازی ورودی از نویز و احیاناً سطح ولتاژ ورودیانجام می پذیرد. تنها در مواقعی همچون بروز نقص فنی ،OVER LOAD یا افزایش خارج از رنج دما، یو پی اس به مد BYPASS می رود.

 

 

یو پی اس لاین اینتراکتیو (LINE INTERACTIVE)

در شرایط عادی این UPS ها ورودی از طریق BYPASS به ترانسفورماتور منتقل می شود در این هنگام TRANSFORMATOR به عنوان شارژر عمل کرده و در نهایت از همین طریق خروجی AC تأمین می شود .

رنج و توان دستگاه ها

UPS  ها دارای توان های مختلفی می باشند که نسبت به میزان توان بار مصرفی , محاسبه و طراحی می گردد که معمولا توان این دستگاه با واحد ولت آمپر (VA) نشان داده می شود. که شکل های متداول بازار به این صورت 600VA، 1KVA، 1.5KVA، 2KVA، 6KVA، 10KVA، 15KVA، 20KVA می باشد .

 

 

انواع یو پی اس UPS
مولد برق بدون وقفه (UPS) به صورتهای تک فاز و سه فاز با برند های معتبر اروپایی ، آمریکایی و آسیایی را دارا می باشد.

باتری یو پی اس
باتری یو پی اس نیکل-کادمیوم از برندهای معتبر باتری یو پی اس می باشد. (انواع باتری اروپایی، کره ای، ژاپنی، چینی، تایوانی، ویتنام، ایرانی)

استابلایزر
به دلایل مختلف، ولتاژ توزیع انرژی ثابت باقی نمی‌ماند و نوسانات قابل‌توجهی را در مقدار اسمی نشان می‌دهد

اصول کار یک UPS
اصول کار یک UPS در ساده ترین ساختار خود به این شکل  است که بار در حالت معمول از ورودی AC تغذیه می کند و همزمان با یکسوسازی ورودی AC توسط شارژر و تبدیل آن به جریان DC باتری را شارژ می کند. بلافاصله در صورت اینکه ورودی AC قطع  شودو یا نا مناسب تشخیص داده شود، INVENTER  با تبدیل ولتاژ DC باتری به برق AC ولتاژ بار را بدون وقفه در کار تامین می کند. در حال حاضر طبق استاندارد UPS ها دارای تکنولوژی  همچون Passive Standby،Line Interactive، Double Conversion  می باشند.
 
استابلایزر یا تثبیت کننده ی ولتاژ چیست؟

تثبیت کننده ولتاژ یا استابلایزر دستگاهی الکترونیکی همانگونه که از اسمش معلوم است تضمین کننده یک جریان بدون نوسان است که این موضوع و استفاده از ترانس استابلایزر باعث می شود تا وسیله برقی بواسطه نواسانات جریان الکترونیکی آسیبی نبیند.

کاربردهای استابلایزر ولتاژ به نیاز هر خانه‌ای بدل شده است. هم‌اکنون انواع متفاوتی از استابلایرهای ولتاژ برای کاربردها و با کارایی‌های متفاوت موجود است. پیشرفت‌های اخیر تکنولوژی مانند چیپ‌های میکروپروسسور و تجهیزات الکترونیک قدرت سبب شده تا نگاه ما به ولتاژ استابلایزر تغییر کند. اکنون این دستگاه‌ها تمام اتوماتیک، هوشمند و به همراه بسیاری کارایی دیگر هستند. همچنین واکنش فوق‌العاده سریعی به نوسانات ولتاژ نشان می‌دهند و به کاربر خود این قابلیت را می‌دهند تا ولتاژ مورد نیاز خود را از راه دور تنظیم کنند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به خاطر نوسانات برق شهری دستگاه های برقی شما آسیب دیده و یا سوخته باشد.

و اگر تا به حال هیچ کدام از لوازم برقی شما نسوخته است ، انسان خوش شانسی بوده اید.

 

استابلایزر ولتاژ چیست؟ چرا به آن نیاز داریم؟
استابلایزر ولتاژ یک دستگاه الکتریکی است که صرف نظر از هر تغییر یا نوسانی در ورودی یک ولتاژ ثابت را در پایانه‌های خروجی خود به بار می‌رساند.

هدف اصلی استابلایزر ولتاژ حفاظت از تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی مانند تهویه مطبوع، یخچال، تلویزیون و... در مقابل خسارت احتمالی از نوسانات ولتاژ می‌باشد.

خدمات پس از فروش
خدمات پشتیبانی 24 ساعته شرکت بهین تجهیز ماهور

 
 
مشاوره رایگان
شما در هر زمان از شبانه روز که نیاز به مشاوره دارید میتوانید با ما تماس بگیرید

 
 
تامین انواع یو پی اس
ارائه دهنده انواع یو پی اس ، برق اضطراری، باتری، استابلایزر و….

 
 
خدمات یو پی اس
امکان ارائه خدمات به کلیه یو پی اس های موجود از انواع برند را دارد.

 
 
محصولات برق اضطراری
دارای سبد کامل محصولات برق اضطراری( یوپی اس و … )می باشد.

 
جهت تماس با شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس ) از سایت دیدن فرمایید و برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

برای تماس با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اینستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 


برچسب: یو پی اس، خرید یو پی اس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۰:۲۰ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

زورگیری از سالمندانِ تنها در مقابل عابربانک

فرمانده انتظامی شهرستان ری از بازداشت فردی که اقدام به زورگیری خشن از افراد سالمند کرده بود، خبر داد.

سرهنگ دوست‌علی جلیلیان در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت:‌ نیمه مهرماه امسال بود که پیرزنی به پلیس آگاهی شهرستان ری مراجعه و اعلام کرد که در حین استفاده از دستگاه خودپرداز بانک بوده که ناگهان مردی با تهدید سلاح سرد نزد او رفته و با گرفتن رمز کارتش، موجودی حساب را به کارتی دیگر منتقل کرده و متواری شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع گزارش دریافتی رسیدگی به موضوع در دستورکار ویژه ماموران پلیس آگاهی شهرستان ری قرار گرفت، گفت:‌ رسیدگی به این موضوع ادامه داشت که سرقتی مشابه نیز که در آن مالباخته فردی سالخورده بود به پلیس گزارش شد که با توجه شباهت هر دو موضوع این احتمال که هر دو سرقت از سوی یک فرد رخ داده باشد، قوت گرفت.

مقالات دیگر:پذیرش آسایشگاه سالمندان

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به پی‌گیری‌های پلیس برای یافتن ردی از صاحب کارتی که مبالغ به آن واریز شده بود، اظهار کرد:‌ در پیگیری ماموران مشخص شد که کارت مذکور متعلق به فردی لامکان است و این کارت به نام این فرد صادر شده اما به سارق اجاره داده شده است.

جلیلیان با اشاره به ادامه تحقیقات ماموران برای یافتن سارق گفت:‌ سرانجام ماموران با استفاده از شیوه‌های پلیسی هویت متهم اصلی را شناسایی کرده و پس از اخذ مجوز از مقام قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده به سرقت از 25 زن و مرد سالخورده اعتراف کرد و گفت که با شناسایی افراد سالخورده و تنها در مقابل دستگاه‌های عابر بانک به آنان نزدیک شده و در فرصتی مناسب با تهدید چاقو اقدام به اخذ رمز کارت آنان کرده و موجودی حساب را به کارت اجاره‌ای واریز کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه برای متهم پرونده‌ای تشکیل شده است، اظهار کرد:‌تحقیقات برای یافتن دیگر مالباختگان احتمالی در حال انجام است و متهم نیز در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

مقالات دیگر:باغ تالار


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۵۳ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

تشکیل سازمان ملی سالمندان ضروری است

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان: تشکیل سازمان ملی سالمندان ضروری است.

ایرنا: رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان: تشکیل سازمان ملی سالمندان ضروری است.

حسام‌الدین علامه رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان: از میان ۴۰ تا ۵۰ دستگاه کلان کشور فقط در سه دستگاه در حد یک اداره به موضوع سالمندی پرداخته می‌شود. سازمان برنامه و بودجه نقش کلیدی دارد که منابع پایدار مادی برای اجرای برنامه‌های سالمندی تخصیص دهد و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کند که برنامه اختصاصی به صورت سالانه برای سالمندان داشته باشند.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان

مجلس شورای اسلامی نیز باید در حوزه قانونگذاری کلان اقدام کند، سند ملی سالمندان باید جزئی از برنامه‌های قانونی شود.

نیروی انتظامی باید فضای عمومی و مجازی را برای فعالیت اجتماعی سالمندان امن نگاه دارد، قوه قضاییه در موارد سالمندآزاری، قیم و سرپرستی سالمند باید آیین‌نامه‌های منسجمی تدوین کند.

طرح محیط دوستدار سالمند را یکی از اقدامات مهم در راستای مناسب‌سازی خدمات سالمندی است.این طرح برنامه جامعی است که اماکن و محیط‌های عمومی و پارک و ساختمان‌های خدماتی و حمل و نقل و همچنین حوزه‌های مجازی و شبکه ارتباطی را برای حضور فعالانه سالمندان در عرصه های اجتماعی مناسب‌سازی می‌کند.

هنگامی که جمعیت سالمندی با شیب تندی در حال افزایش است، تشکیل سازمان ملی سالمندان ضروری است

مقالات دیگر:تشریفات مجالس شمال تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۶:۰۵ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)