moragheb moragheb .

moragheb

حقوق بازنشستگان افزایش پیدا می‌کند؟

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیرامون مطالبه افزایش حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و امروز مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی این ابهامات را برطرف کرد.

ایسنا نوشت، میرهاشم موسوی،مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به گلایه‌ها و انتقادات بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر از نحوه افزایش حقوق‌ها در سال جاری اظهار کرد: آنچه ما باید بر اساس قانون به عنوان سازمان تامین اجتماعی انجام می‌دادیم همان را انجام دادیم و همان مسیری بوده که تا کنون طی کرده‌ایم.

مقالات بیشتر: هزینه خانه سالمندان

وی افزود: در ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی قید شده است که میزان افزایش حقوق غیرحداقلی‌بگیران باید بر اساس هزینه‌های زندگی تعیین و سپس در هیئت وزیران مصوب شود و به اجرا دربیاید. در ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی هم آمده است که میزان افزایش حقوق حداقلی‌بگیران نباید از حداقل دستمزد کارگران که در شورای عالی کار مصوب شده، کمتر باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ما بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی مسیر افزایش حقوق‌ها را طی کرده و مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی را به دولت ارسال کردیم گفت: این تصمیم، تصمیمِ بخشی و سازمانی ما بود و هیئت امنا همین را پذیرفت و به هیئت دولت ارسال کرد اما اقتضائاتی که در هیئت دولت مطرح است، به علاوه نگاه بخشی ما در تامین اجتماعی است و طبیعتا قانونگذار هم این اختیار را بر اساس ماده ۹۶ به هیئت وزیران داده است که این ملاحظات و اقتضائات را درنظر بگیرد.

موسوی ادامه داد: آن پیشنهادی که ما ارائه دادیم، قانون است و اینکه باید اقتضائات در دولت دیده شود هم قانون است. هر دو قانون هستند و نمی‌توانیم یک سوی قانون را ببینیم و آن سوی قانون را نادیده بگیریم. خب تصمیم نهایی در هیئت دولت با توجه به ملاحظاتی که برای مابقی صندوق‌ها وجود داشت و همچنین دیگر موارد فرابخشی در اقتصاد کلان و بخش‌های مختلف، اتخاذ شد. آنجا هیئت وزیران است و همه باید نظر بدهند و تصمیم نهایی اخذ شود.

نظرات کارشناسی برای تعیین حقوق

وی افزود: البته در جلسات کارشناسی مختلفی که ما حضور داشتیم، نظرات خود را ارائه کرده بودیم و تبیین کارشناسی خودمان را داشتیم. در نهایت تصمیمی که گرفته شد این بود که برای حداقلی بگیران ۵۷.۴ درصد افزایش داشته باشیم. برای سایر سطوح درآمدی نیز دو سطح قائل شدند، نخست حقوق بگیران زیر ۱۰ میلیون تومان که مشمول افزایش ۱۰ درصدی به علاوه ۶۵۰ هزار تومان مبلغ ثابت شدند و دوم حقوق‌بگیران بالای ۱۰ میلیون تومان که حقوقشان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه برای بخشی از “سایر سطوح” که شاید چیزی حدود به ۹۰۰ هزار نفر بازنشسته را شامل می‌شود، این تصمیم برای افزایش حقوق، محل سوال شد و معترض بودند اظهار کرد: این موضوع در دولت در حال بررسی بود که هیئت تطبیق قوانین مجلس هم ورود پیدا کرد و نظرات خودشان را اعلام کردند.

 

موسوی درباره نحوه پرداخت‌های جبرانی به این گروه از بازنشستگان که پیش از این از سوی سرپرست وزارت رفاه وعده داده و در برخی رسانه‌ها منتشر شده است نیز توضیح داد و گفت: اکنون این موضوع در دولت در حال بررسی است. ما نمی‌توانیم بگوییم که با چه الگویی می‌خواهیم این را جبران کنیم. منتظر تصمیم نهایی هستیم که آنچه باید بر اساس قانون انجام دهیم را انجام دهیم و این آمادگی در تامین اجتماعی وجود دارد که وفق قانون هر تصمیمی گرفته شد را عمل کرده و اقدامی که باید برای این عزیزان در پرداخت مستمری‌ها اتفاق بیفتد را انجام دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور پس از طرح این گلایه‌ها از سوی بازنشستگان، اولین شخصی بود که دستور بررسی مجدد داد. رئیس جمهور نسبت به بازنشسته‌ها دغدغه‌ دارد و بعد از دستور ایشان، جلسه‌ای را با معاون اول رئیس جمهور داشتیم که نمایندگان بازنشستگان نیز حضور داشتند و آنجا هم این قول داده شد که بر اساس دستور رئیس جمهور این مسئله باید بررسی و مورد بازبینی و تصمیم قرار بگیرد. در این حین هیئت تطبیق مجلس ورورد پیدا کرد. ما اکنون بدون زمینه قانونی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و باید بستر قانونی‌اش فراهم شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: به بازنشستگان اعلام کردم هم دولت و مجلس و هم ما به عنوان متولی امر، قطعا تصمیم‌مان، تصمیمی خواهد بود که حقوقشان ادا شود. ما اینجا هستیم که بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی حق بازنشستگان را ادا کنیم، آن هم در دولت مردمی سیزدهم که شعار اصلی اش عدالت بوده است و قطعا اتفاق خوب و میمونی خواهد بود. البته ملاحظات، فرابخشی هستند و حق هیئت وزیران بوده که این ملاحظات را داشته باشند و بعد از آن تصمیم، دستور رئیس جمهور را داشتیم که در آینده نزدیک اقداماتی برای این افراد انجام دهیم.

مقالات دیگر:دفترعقد شیک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۵:۳۶ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

سورپرایز دولت برای مستاجران | پرداخت وام فوری ودیعه مسکن به این افراد

دومین فهرست از متقاضیان تایید شده دریافت وام ودیعه مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی به شبکه بانکی تحویل شد.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان شرق تهران

سورپرایز دولت برای مستاجران | پرداخت وام فوری ودیعه مسکن به این افراد

به گزارش سلام نو؛ حدود شش ماه از تصویب  وام فوری ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام فوری  توسط دولت پرداخت خواهد شد. وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از گذشته برای کمک به هزینه های زندگی گرفته می شده. امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. 

مقالات دیگر:تم تولد تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۵:۰۸ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

انتقاد تند از رئیسی: بازنشستگانِ تامینِ اجتماعی را از شرِ این ویرگول لعنتی نجات دهید!

به گزارش تازه نیوز، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: به‌رغم خوش‌بینی ذاتی که دارم، این بار به صراحت یک “تعمد” آشکار می‌بینم و دست‌هایی عریان برای عصبانی کردن مردم. هرچه می‌خواهم خوش بین باشم اما در و تخته ماجرا جوری است که سنگِ گذاشته لای در، از دور هم به چشم می‌خورد. آنان که نزدیکند و مسئول ماجرا چرا توجه نمی‌کنند، دلیلش را نمی‌دانم!

قصه پُر غصه بازنشستگان تامین اجتماعی را می‌گویم که “هنوز” میزان افزایش مستمریشان اعلام نشده است. بماند این عقب ماندگی که هر روز یک حرف می‌شنویم. یک نفر می‌آید و امید می‌دهد که تا آخر فروردین مشکل حل می‌شود و حقوق اردیبهشت را با حکم جدید خواهند داد و روز دیگر، یک نفر می‌گوید نخیر ما پشتِ یک “ویرگول” گنده‌تر از سلسله جبال زاگرس گیر کرده ایم! می‌گویند در قانون بودجه ۱۴۰۱، یک اشتباه کوچک تایپی وجود دارد و آن اینکه در تبصره ۱۲ قانون بودجه، وقتی افزایش مستمری صندوق‌های زیرمجموعه دولت را ده درصد مشخص کرده، یک ویرگولِ اشتباه آمده؛ نوشته شده «صندوق تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح»؛ درحالیکه منظور صندوقِ تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح یا همان صندوق لشگری است. این اشتباه تایپی، تامین اجتماعی را ذیل صندوق‌های دولتی آورده و افزایش مستمری‌بگیر را ده درصد درنظر گرفته است؟!!!! یعنی به همین “راحتی” دارند “ناراحتی” چند میلیون خانوار را فراهم می‌کنند.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان خصوصی

یک ویرگول اشتباه روی افزایش حقوق بازنشستگان تاثیر گذاشت!

حقوق بازنشستگان کشوری امسال دو بار افزایش می‌یابد

گیریم تایپیست محترم به اشتباه یک ویرگول گذاشت. آیا یک آدم با سواد پیدا نمی‌شد که آن را ویرایش کند؟ به خدا یک خبرِ ساده و یادداشت و مطلبی که ما در رسانه می‌نویسیم چند دست خوانده و ویرایش می‌شود تا به مرحله انتشار برسد، چطور موضوع مهمی چون لایحه بودجه که سرنوشت یک ملت بدان بسته است، بدون ویرایش به قانون تبدیل می‌شود و کار را می‌رساند به اینجا؟ حالا یک سوال دیگر. اگر-مثلا- تایپیست محترم ۱۰ درصد را یک صفر اضافه و ۱۰۰ درصد می‌نوشت حقوق‌‌ها را ۱۰۰ درصد افزایش می‌دادید؟ این چه حرفی است که می‌زنید؟ گیریم حرف شما درست باشد و واقعا گیر یک ویرگول باشیم آیا پاک کردن یک ویرگول غلط و نا به جا این همه وقت لازم دارد و این همه باید با اعصاب میلیون‌‌ها آدم بازی شود؟ اگر در این میان پیرمردی، پیرزنی در فشار روحی دچار سکته شود، چه جوابی دارید؟ این به حساب شما نوشته می‌شود و “شما” را از سکه می‌اندازد؟

از خود نمی‌پرسید که تامین اجتماعی که دولتی نیست و دولت که جز پرداخت بخشی از بدهی خود، ریالی بودجه برای آن نمی‌گذارد چطور می‌تواند با یک ویرگول تغییر ماهیت بدهد؟ مگر می‌شود مال مردم را با یک ویرگول تصاحب کرد؟ مال مردم است، حق الناس است. خدا آن را بر شهید- که عزیز‌ترین است برای او- نمی‌گذرد، شما که تکلیف تان معلوم است. این را هم بدانند مسئولان سازمان و لایحه نویسان و ویرگول گذاران که شما حداکثر وکیل ما هستید. کارگزار بیمه گذاران و حق بیمه پردازان. حق ندارید هر روز به نوعی با روان اربابان خود بازی کنید. این هم حق‌الناس است. آرامش حق مردم است و هرچه آن را برآشوبد، تعدی به حق‌الناس است که خدا از آن نمی‌گذرد. این رفتار‌‌ها و تصمیمات عجیب و غریب می‌تواند مصداق همان خشت‌هایی باشد که جهنم تان را می‌سازد،درحالی که با اقدام درست می‌توانستید و هنوز هم می‌توانید از آن مصالحی برای بهشت خود بسازید. دست از جیب و پس انداز و اعصاب مردم بردارید. قیامت را هم باور نداشته باشید، در همین دنیا هم باید پاسخ بدهید. بدانید بازنشسته هم خدایی دارد.

 

حرف آخر؛ جناب رئیس‌جمهور رئیسی نمی‌خواهند با دستوری سریع این ظلم را رفع کنند؟ به حساب شما نوشته می‌شود ماجرا. ماجرایی که پیش از این سابقه نداشته است. همیشه تعیین تکلیف مستمری بازنشستگانِ تامین اجتماعی، تابعی از تصمیم شورای عالی کار بوده است اما در اولین لایحه دولتِ جناب‌تان چنین بلایی بر سر این قشر نجیب و مظلوم آوار شده است. کاری نمی‌کنید سید؟

مقالات دیگر:برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۵:۱۹ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری‌بگیران مشخص شد

روز نو:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اعمال ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون در افزایش حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق مستمری‌بگیران در اردیبهشت خبر داد.

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری‌بگیران مشخص شد

مقالات بیشتر:مرکز توانبخشی سالمندان تهران

میرهاشم موسوی گفت: در مورد افزایش حقوق بازنشستگان ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون مورد توجه است و بررسی کارشناسی درباره افزایش مستمری بازنشستگانی که حداقلی‌بگیر محسوب می‌شوند، بر اساس ماده ۱۱۱ قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیزجلسات ادامه دارد.

ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی می‌گوید: مستمری از کارافتادگی کلی و مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان در هرحال نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد.

تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی ۴ میلیون و ۳۵۵ هزار نفر است که مشمول افزایش حقوق در سال جاری خواهند بود.

مقالات دیگر:تم تواد تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۵:۲۲ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

توصیه‌های پزشکی سازمان بهداشت جهانی برای سالمندان در برابر آنفلوانزا

 

سازمان بهداشت جهانی توصیه‌نامه‌ای برای حفظ سلامتی افراد بالای ۶۰ سال در برابر بیماری آنفلوانزا را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، طبق بررسی‌های صورت گرفته در بیش از دو سال گذشته بیماری‌های تنفسی تأثیر گسترده‌تری بر بدن سالمندان می‌گذارد و احتمال آسیب دیدن و حتی مرگ این افراد پس از ابتلا به بیماری‌هایی نظیر کرونا و آنفلوانزا بیشتر از سایر افراد است

مقالات بیشتر:بهترین خانه سالمندان تهران

سازمان بهداشت جهانی به تازگی دستورالعملی برای محافظت از افراد بالای ۶۰ سال در برابر بیماری آنفلوانزا را منتشر کرده است. در این توصیه‌نامه به این دسته از مردم اعلام شده است در صورت مشاهده کدام علائم باید فوراً به پزشک مراجعه کرده و یا روش‌های درمانی استاندار را پیگیری کنند. در دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی آمده است «سرفه‌های خشک و متعدد، کاهش توانایی حرکت و صحبت کردن، دشوار شدن تنفس، درد در قفسه سینه، سرگیجه و سردرد، لرز، درد مداوم ماهیچه‌ها، احساس ضعف جسمانی از جمله علائم ابتلا به بیماری آنفلوانزا است و در صورت بروز هر کدام یا چند مورد از علائم گفته شده باید به مراکز درمانی مراجعه شود.»

مقالات دیگر:گل فروشی نیاوران

همچنین سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده است شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا از قبیل شست‌وشوی مداوم دست‌ها، رعایت فاصله یک متری با دیگران، پوشیدن ماسک، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه، پرهیز از لمس کردن دهان و چشم با دست و باز گذاشتن پنجره‌ها در مکان‌های عمومی با دقت رعایت شود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۵:۳۶ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

طرح واکسیناسیون خانه به خانه ویژه سالمندان درقم به اجرا درآمد

قم- ایرنا- رییس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: در راستای افزایش ایمنی سالمندان برنامه واکسیناسیون خانه به خانه با همکاری بسیج از هفته جاری دراین استان آغاز شده‌است.

بهاره زارع روز پنج‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: در این طرح لیست سالمندانی که واکسیناسیون آن‌ها کامل نیست تهیه شده که ضمن تماس با این گروه،‌ اقناع‌سازی لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در قالب این طرح تیم‌های واکسیناسیون سیار به درب منازل سالمندان مراجعه می‌کنند و در منزل با رضایت سالمندان تزریق واکسن انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: از آغاز طرح واکسیناسیون سالمندان در این استان تاکنون، حدود ۱۲ هزار سالمند نوبت اول واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.

زارع گفت: با توجه به این‌که سالمندان از جمله گروه‌های پرخطر در زمینه ابتلا به بیماری کرونا محسوب می‌شوند، این قشر اولین گروهی بودند که نسبت به واکسیناسیون آنان اقدام شد.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان شبانه روزی

وی با اشاره به لزوم ایمنی سالمندان جامعه، اضافه کرد: همچنان هم بعد از گذشت حدود یک سال از برنامه واکسیناسیون تعدادی از سالمندان به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در بررسی موارد بستری و مرگ‌ومیر در موج پنجم و ششم شیوع کرونا مشخص شد، موارد بالایی از بستری و مرگ‌ومیر مربوط به گروه سالمندانی است که یا واکسن نزده‌اند و یا واکسیناسیونشان کامل نبوده‌است.

افراد بالای ۶۰ سال در سنین سالمندی قرار دارند و در استان قم نیز ۱۳۰ هزار سالمند زندگی می‌کنند.

وضعیت کرونایی قم که از روز هشتم بهمن‌ماه به رنگ قرمز درآمده بود، روز ششم اسفندماه نارنجی شد.

شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

مقالات دیگر:خدمات مجالس ختم تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۸:۱۷ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

بیشتر بیماران کرونایی بستری در مراقبت‌های ویژه سالمندان هستند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد گفت: اکثر بیماران بدحال مبتلا به کرونا که نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه دارند عموما افراد سالمند دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

دکتر محمد موسوی اظهار کرد: مراجعه به موقع بیماران به خصوص در افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اکثر بیماران بدحال مبتلا به کرونا که نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه دارند عموما افراد سالمند دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

وی همچنین بیان کرد: درصد بالایی از بیماران در شرایط بدی از بیماری مراجعه می‌کنند. زمانی که بیماری پیشروی کند اکثرا کار خاصی برای بیمار نمی‌توان انجام داد؛ بنابراین اگر بیماری فرد بیش از ۵ روز طول کشید حتما باید به مراکز درمانی سطح بالاتر مراجعه کند و در صورت صلاحدید بستری و تحت مراقبت قرار گیرد.

مقالات بیشتر:قیمت خانه سالمندان تهران

رئیس بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد با اشاره به اینکه روزانه ۱۵ تا ۲۰ بیمار جدید کووید در این مرکز درمانی بستری می‌‎شوند، اظهار کرد: همچنین روزانه ۵۰ تا ۶۰ بیمار سرپایی کووید به کلینیک تنفسی این بیمارستان مراجعه می‌کنند که یک سوم آنها نیاز به بستری دارند.

به گزارش وبدا، موسوی گفت: مردم باید آگاه باشند که اگر بیماری بیش از ۵ روز طول کشید و علائمی مانند تب ادامه‌دار، تنگی نفس، عدم تحمل غذا و کاهش سطح اکسیژن داشتند، حتما باید به بیمارستان مراجعه و مراقبت‌های ویژه‌ای دریافت کنند.

وی عنوان کرد: امیکرون سویه‌ای از بیماری کرونا است؛ بنابراین مردم نباید ساده‌انگارانه با این بیماری برخورد کنند چرا که می‌تواند باعث خطرات جانی برای بیماران شود.

مقالات دیگر:تولید کننده شید


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۴:۰۳ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است

کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم استکیفیت هوای پایتخت امروز ۲۹ بهمن ماه برای گروه های حساس یعنی بیماران قلبی، سالمندان و زنان باردار در شرایط ناسالم است.

Qبه گزارش تهران پرس به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای تهران از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون به شاخص لحظه‌ای ۱۰۴ رسیده است.

این در حالی است که میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز بر روی شاخص ۹۸ و در شرایط سالم برای آحاد جامعه بود.

مقالات بیشتر:مرکز نگهداری از سالمند

همچنین در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون بر روی شاخص عددی ۵۶، اُزن ۲۷، دی اکسید نیتروژن ۶۸ و مونوکسیدکربن ۲۷ قرار داشت.

ایستگاه های شهرداری منطقه ۱۶، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ و فتح منطقه ۹ به ترتیب با شاخص های عددی ۴۱، ۶۱ و ۶۴ طی ۲۴ ساعت گذشته از لحاظ آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، کمترین آلایندگی را به ثبت رساندند.

از سوی دیگر ایستگاه شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۶۴، دانشگاه علم و صنعت منطقه ۴ با شاخص ۱۵۲ و ایستگاه فرمانداری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۳۷ از لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بیشترین آلایندگی را ثبت کردند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

از ابتدای امسال ۲ روز هوای پاک، ۲۲۴ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۱۰۲ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۶ روز هوای ناسالم برای همه گروه ها در تهران به ثبت رسیده است.

مقالات دیگر:محضر عقد شیک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۷:۳۰ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

روشی برای کاهش خطر ابتلای سالمندان به کرونا در توکیو

استاندار توکیو طرحی برای پیشگیری از گسترش سویه امیکرون از طریق خانوارها اعلام کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، "کوئیکه یوریکو"، استاندار توکیو، پایتخت ژاپن گفت که تعداد بیماران بدحال در این کلانشهر در حال افزایش است و در صورت ادامه این وضعیت، تاثیر شدیدی بر زندگی مردم در پایتخت خواهد گذاشت

کوئیکه گفت: دولت به سالمندانی که مایل هستند از اعضای خانواده خود که به کرونا مبتلا شده اند، جدا و در هتل اقامت کنند، یارانه پرداخت خواهد کرد. هدف از این کار پیشگیری از سرایت بیماری به افرادی در جامعه است که با خطر وخیم شدن حالشان مواجه هستند.

مقالات بیشتر:بهترین آسایشگاه سالمندان تهران

توکیو روز جمعه بیش از ۲۰ هزار مبتلای جدید را اعلام کرد و هشت نفر از مبتلایان که همه آنها بالای ۶۰ سال سن داشتند، جان خود را از دست داده اند.

بنابر گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی، همچنین تنها در روز گذشته در سراسر ژاپن بیش از ۹۵ هزار مبتلای جدید و ۱۰۱ فوتی گزارش شده و این اولین بار از ژوئیه سال گذشته است که شمار فوتی‌ها در یک روز، یک عدد سه رقمی شده است.

مقالات دیگر:باغ تالار شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۰:۰۱ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

شکستگی مچ در سالمندان را فقط گچ بگیرید

شکستگی، یکی از معضلات مهم سالمندان است که گاه منجر به جراحی های گران قیمت و پر دردسر می گردد. اما در خصوص شکستگی مچ دست، محققان انگلیسی نشان داده اند که تاثیر گچ گرفتن سنتی بدون استفاده از هر گونه پین فلزی، می تواند برای بهبودی این مشکل کافی باشد.

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه اخیرا منتشرشده توسط مجله معتبر BMJ نشان می‌دهد که استفاده از پین های فلزی یا اصطلاحا سیم‌های K برای نگه داشتن استخوان‌های شکسته مچ دست، عملکردی بهتر از گچ‌گیری های مرسوم ندارد.

شکستگی مچ دست امری شایع به خصوص در زنان مسن است. اگر طی این شکستگی، قطعات استخوانی جابجا شده و از تراز طبیعی خود خارج شده باشند، اغلب نیاز به  برخی دستکاری ها و سپس جراحی برای وارد کردن سیم‌ها یا صفحات فلزی دارند.

مقالات بیشتر:بهترین سرای سالمندان تهران

اما در برخی موارد نیز صرفا از گچ گیری سنتی به عنوان یک جایگزین غیرجراحی برای نگه داشتن استخوان‌ها در موقعیت صحیح خود استفاده می شود.به گزارش سیناپرس، جراحی، معمولا گران است و ضمنا خطراتی را نیز برای بیمار به همراه دارد، در حالی که گچ قالبی ارزان‌تر است، اگرچه باید دید که آیا نتیجه عملکردی، یکسان است یا خیر.

پژوهشگران بین الملل به رهبری دانشگاه آکسفورد انگلستان، برای درک این موضوع مهم، پیشرفت در بهبودی شکستگی مچ را در 500 فرد بزرگسال با میانگین سنی 60 سال در 36 بیمارستان زیرمجوعه  NHS بین ژانویه 2017 تا مارس 2019 پیگیری کردند.

بررسی های فوق نشان داد چه آن هایی که از پین فلزی استفاده کرده بودند و چه آن ها که صرفا مچ خود را گچ گرفته بودند، کیفیت زندگی و همچنین الگوی بهبودی مشابهی را نشان می دهند.

البته، از هر هشت بیمار درمان شده با گچ قالبی، یک نفر به دلیل از دست دادن موقعیت شکستگی در شش هفته اول پس از آسیب، به جراحی بعدی نیاز داشت، ولی سایر عوارض، نادر بودند.به گزارش سیناپرس، این محققان می گویند: می توان گفت عملیات تثبیت از طریق جراحی با سیم‌های K عملکرد بهتری را برای بهبودی مچ دست دچار شکستگی بعد از 12 ماه ارائه نمی‌کند.

بر این اساس، شکستگی های مچ در سالمندان را می توان پس از عمل جا انداختن معمول، با استفاده از گچ گیری معمولی تثبیت نموده و نتایج مناسبی را به دست آورد.

نویسنده: محمدرضا دلفیه

مقالات دیگر:آموزشگاه موسیقی شهرک گلستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۷:۴۰ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)