moragheb moragheb .

moragheb

واکسیناسیون کرونا در ایران متوقف شد؟

علیرضا رییسی روز یکشنبه افزود: بحث واکسیناسیون گروه سنی را شروع کردیم و ۸۰ سال به بالا را انجام دادیم، ۷۵ تا ۸۰ ساله ها هم انجام شد. همچنین تعداد زیادی از جانبازان و معلولان و سالمندان مستقر در خانه سالمندان را واکسینه کرده ایم.

ایرنا نوشت: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تزریق واکسن کرونا در کشور متوقف نشده و تا رسیدن محموله جدید، واکسینه شدن گروه های سنی پرخطر ادامه می‌یابد.

علیرضا رییسی روز یکشنبه افزود: بحث واکسیناسیون گروه سنی را شروع کردیم و ۸۰ سال به بالا را انجام دادیم، ۷۵ تا ۸۰ ساله ها هم انجام شد. همچنین تعداد زیادی از جانبازان و معلولان و سالمندان مستقر در خانه سالمندان را واکسینه کرده ایم.

وی ادامه داد: اوایل هفته گذشته قرار بود یک محموله واکسن شامل سه میلیون دوز از یکی از کشورها به دست ما برسد و روند واکسیناسون به خوبی پیش می رفت اما چون آن محموله با تاخیر مواجه خواهد شد، برنامه ما این است که فعلا برای افراد ۷۰ سال به بالا هم دوز اول و هم دوز دوم واکسن انجام شود.

مقالات بیشتر:هزینه خانه سالمندان

رییسی تاکید کرد:  فعلا نوبت واکسیناسیون گروه بعدی را به بعد از رسیدن واکسن موکول کنیم، اما اینکه روند واکسیناسیون متوقف شده حرف درستی نیست و تزریق برای گروه های سنی جدید به پس از رسیدن واکسن های جدید موکول شده است.

وی اعلام کرد: خبر خوب ما اینکه فردا و پس فردا جلسه کمیته اخلاق در پژوهش و کمیته های بالینی برگزار خواهدشد. آخرین خبری که  دارم این است که فاز اول و دوم واکسن ایرانی از جمله برکت روند پیشرفت خوبی دارد و اگر بتونیم فردا مجوز مصرف اضطراری بگیریم، به این معنی است که می توانیم از واکسن تولید داخل استفاده کنیم.

رییسی گفت : ظرف این هفته از واکسن تولید داخل حدود یک میلیون دوز به دست ما خواهد رسید و بعد از آن هم واکسیناسیون شروع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در تیر ماه حداقل سه تا پنج میلیون واکسن داخلی و در مرداد ماه بالای ۱۰ میلیون دوز واکسن دست ما خواهد رسید، بنابراین جای نگرانی نیست. روند واکسیناسیون متوقف نشده و تا اطمینان یافتن از رسیدن محموله های بعدی فعلا همین گروه های های سنی در خطر را واکسینه خواهیم کرد.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا تا پایان خرداد گروه‌های سنی ۶۰ سال به بالا تحت تزریق واکسن قرار می‌گیرند، گروه‌های خاص شامل مبتلایان به بیماری سرطان فعال (افراد تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی)، بیماران دیالیزی، بیماران پیوند عضو و کلیه، کبد، قلب و عروق، مبتلایان به بیماری هموفیلی، تالاسمی، بیماران ام اس کنترل نشده جزو بیمارانی هستند که بانک اطلاعاتی آنها موجود و بر اساس فاز سوم تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

فاز دوم واکسیناسیون تزریق سالمندان و بیماران خاص را شامل می‌شود و در فاز سوم مشاغل پر خطر مانند خلبانان، رانندگان، خبرنگاران، نیروی انتظامی، پادگان‌ها، زندان‌ها، مراکز تجمع و ... جزو فاز سه تحت تزریق واکسن قرار می‌گیرند.

فاز چهار هم واکسیناسیون عمومی را شامل می‌شود. باور بر این است که اگر بتوان افراد بالای ۶۰ سال را واکسن زد و در اقدام بعدی سن افراد تحت تزریق واکسن را ۵ سال کاهش داد، جمعیت قابل توجهی از بیماری مصون می‌مانند.

با تزریق واکسن به افراد بالای ۵۰ سال، حدود ۸۵ درصد افراد دارای بیماری زمینه‌ای همچون فشار خون و دیابت تحت پوشش قرار می‌گیرند.

منبع:زندگی آنلاین


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۹:۴۹ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

صندوق‌های بازنشستگی در انتظار فاجعه

معیشت میلیون‌ها سالمند در کشور به صندوق‌های بازنشستگی گره خورده است و عدم رسیدگی به موقع به بحران صندوق‌های بازنشستگی، سایر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عبدالحسین ثابت، مدیراسبق شستا و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در پنل «اقتصاد رفاه» همایش ملی «ایران ۱۴: رفاه و تأمین اجتماعی» که به همت موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه مهم‌ترین چالشی که صندوق‌ها امروز در کشور ما با آن روبه رو هستند کاهش نسبت شاغلین به بازنشستگان است گفت: وقتی نسبت شاغلین به بازنشستگان کاهش و تعداد بازنشستگان افزایش می‌یابد، نیروی کار لازم وارد بازار نمی‌شود و عملا صندوق‌ها به سمت پیری می‌روند و سرمایه شان تبدیل به مرکز هزینه می‌شود؛ اتفاقی که طی ۲۰ سال گذشته رخ داده و باعث شده صندوق‌ها حقوق و مزایای بیشتری پرداخت کنند که بزرگترین چالش صندوق‌های بازنشستگی را رقم زده است.

مقالات مشابه:خانه سالمندان تهران نو

وی افزود: اگر از این روند جلوگیری نکنیم صندوق‌ها را با چالش‌های جدی تری مواجه می‌کند. چه باید کرد؟ مشکل عمده به سرمایه‌گذاری و قوانینی باز می‌شود که به خصوص در دو دهه گذشته میزان بازنشستگان و سن بازنشستگی را پایین آورده و بر میزان بازنشستگان افزوده است.

مدیراسبق شستا با بیان اینکه سن بازنشستگی در اغلب کشورهای پیشرفته بالای ۶۷ سال است درحالی که در کشور ما سن بازنشستگی حدود ۵۵ سال است که شاید در برخی صندوق‌ها کمتر از این هم باشد اظهار کرد: امروز کسورپردازان ما شاید به طور متوسط حدود ۲۵ و حداکثر ۲۶ سال حق بیمه می‌پردازد اما بالای ۳۵ سال یعنی بیش از ۱۰ سال از زمان پرداخت کسور از مزایای بازنشستگی بهره‌مند می‌شود.

منبع:دنیای معدن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۸:۴۷ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

فرار زوج آلزایمری از خانه سالمندان با شکستن رمز قفل الکترونیک در آسایشگاه

یک زوج سالمند ماه گذشته موفق به فرار از خانه سالمندانی در شهر تنسی آمریکا شدند. آن ها با استفاده از کد مورس رمز قفل الکترونیک درب آسایشگاه را شکستند.

این زوج سالمند هر دو به زوال عقل و آلزایمر مبتلا بودند.

روز دوم ماه مارس بود که کارکنان خانه سالمندان مذکور متوجه غیبت این زوج شدند.

در نهایت، ۳۰ دقیقه بعد غریبه ای آن ها را در حال پرسه زدن در خیابانی در همان حوالی پیدا کرد.

مطالب بیشتر:آسایشگاه سالمندان تهرانپارس

مرد سالمند به کارکنان خانه سالمندان گفت از آنجایی که سابقه ی کار با کد مورس را در ارتش داشت، توانسته بود رمز قفل الکترونیک در را بشکند.

به گفته ی این مرد، وقتی کارکنان آسایشگاه از قفل الکترونیک استفاده می کردند، او و همسرش به دقت به صداهایی که از قفل تولید می شد گوش می کردند و در نهایت به کمک همین صداها موفق شدند به تنهایی در را باز کنند.

آسایشگاه مذکور به خاطر فرار این زوج سالمند ۲ هزار دلار جریمه شده است.

این خانه سالمندان در بیانیه ای اعلام کرد: «امنیت ساکنین آسایشگاه برای ما بالاترین اولویت را دارد. خدا را شاکر هستیم که هر دوی ساکنین آسایشگاه در کمال صحت و سلامت به پیش مان بازگشتند.»

«اتفاق پیش آمده را بلافاصله به مقامات و خانواده ی آن ها خبر دادیم و نهایت همکاری را با مقامات در جریان بررسی های صورت گرفته داشتیم.»

منبع: روزیاتو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۹:۳۲ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

۸ هزار و ۷۷۷ نفر در منطقه کاشان واکسن کرونا دریافت کردند

کاشان - ایرنا - معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: هشت هزار و ۷۷۷ دوز واکسن کرونا به اعضای کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص، سالمندان ساکن در خانه‌های سالمند، پاکبانان، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و افراد بالای ۸۰ سال این منطقه تزریق شد.

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری یکشنبه شب در گفت و گوی مجازی با خبرنگاران افزود: بر پایه آمار واکسیناسیون انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی کاشان هفت هزار و ۳۴۸ واکسن در نوبت نخست و یکهزار و ۴۲۹ در نوبت دوم برای قشرهای یادشده تزریق شد.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان شرق تهران

وی ادامه داد: در نوبت نخست، سه هزار و ۹۷۶ و نوبت دوم یک‌هزار و هفت نفر از اعضای کادر درمان علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تزریق ۸۶۷ دوز واکسن کرونا برای کادر بهداشت در نوبت نخست و ۱۴۲ دوز در نوبت دوم اظهار داشت: بیماران خاص نیز در نوبت نخست ۷۸۵ و نوبت دوم ۱۷۰ دوز واکسن دریافت کردند.

دلاوری با یادآوری تزریق ۳۴۹ دوز واکسن برای سالمندان ساکن در خانه‌های سالمند در نوبت نخست و ۱۱۰ دوز در نوبت دوم، اضافه کرد: ۸۸ دوز واکسن نیز برای پاکبانان در نوبت نخست تزریق شد.

وی خاطر نشان کرد: ۲۸ دوز واکسن در نوبت نخست به جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و  یک‌هزار و ۲۵۵ دوز واکسن در نوبت نخست به افراد بالای ۸۰ سال تزریق شد.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم واکسیناسیون گروه‌های تعیین شده از سوی ستاد ملی ملی مقابله با کرونا روز  هفتم اردیبهشت (سه‌شنبه) در سراسر کشور آغاز شد.

واکسیناسیون کرونا از روز ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در کشور آغاز شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل قرمز است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

بر پایه مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا مشاغل گروه‌های ۲ و ۳ و ۴ در وضعیت قرمز تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک با جدیت بیشتری مورد پایش قرار خواهد گرفت.

همچنین خروج خودروهای بومی از شهرستان‌های نارنجی و قرمز و ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان‌ها ممنوع است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۴:۴۰ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

تخلف واکسنی جنجال به پا کرد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بهزیستی استان درباره تزریق واکسن به افراد غیر مرتبط در یک مرکز نگهداری سالمندان درگز و تخلف صورت گرفته در مرکزی دیگر در مشهد توضیحاتی ارائه کردند

شفاآنلاین>سلامت> درپی انتشار خبرجدید عزل واکسن‌خواران در تهران، یک کاربر در توئیتر نوشت: «به نظرم فقط برکناری این واکسن‌خوارها که جان خودشون رو بر جان دیگران ترجیح میدن مجازات کمی است، باید با این خودخواه‌ها برخورد شدید داشته باشند».

مقالات بیشتر:بهترین آسایشگاه سالمندان در تهران

به گزارش شفاآنلاین: طبیعی است که برخورد جدی با خاطیان واکسن یک مطالبه عمومی باشد و چنان‎چه از همین ابتدا که درآغاز پروژه واکسیناسیون هستیم با این خاطیان به‌طور جدی برخورد نشود، این تخلف‌ها ادامه‌دار خواهد بود. این خبر می‌افزاید: با دستور دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران، رئیس بیمارستان مدرس به علت تخلف در توزیع واکسن برکنار شد. همچنین درخصوص بیمارستان ۱۵ خرداد که گفته می‌شد در آن واکسن‌خواری صورت گرفته، موضوع درحال بررسی است و تا عصر دیروز جمعه بروز تخلفات مرتبط با توزیع واکسن کرونا اثبات نشده است. همچنین، پیرو دستور شهردار تهران مبنی بر رسیدگی به موضوع واکسیناسیون کرونا در شهرداری تهران، مشخص شد یک نفر از مسئولان نواحی اقدام به تزریق واکسن از سهمیه واکسیناسیون کرده است که به همراه ۳ نفر از همکاران ذی‌ربط در ناحیه از سمت‌های خود عزل شدند. شهرداری تهران اعلام کرده که برای پیشگیری از رخ دادن چنین تخلفاتی مقرر شد اسامی کلیه بهره‌مندان از واکسن در سایت شفاف شهرداری تهران بارگذاری و پروتکل سختگیرانه تزریق با نظارت فنی شرکت شهر سالم و حراست کل شهرداری تهران اعمال شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بهزیستی استان درباره تزریق واکسن به افراد غیر مرتبط در یک مرکز نگهداری سالمندان درگز و تخلف صورت گرفته در مرکزی دیگر در مشهد توضیحاتی ارائه کردند. به گزارش فارس، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در باره مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر تخلف در تزریق واکسن در یکی از مراکز سالمندان درگز مطرح شده بود، گفت: مراکز نگهداری سالمندان جزو اولویت یک دریافت واکسن بوده‌اند، اما نکته‌ای که در باره مراکز سالمندان به ویژه در شهرستان‌ها وجود دارد این است که این مراکز به صورت خانوادگی اداره می‌شوند و این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد. رحیمی افزود: در موارد معدودی در خانه‌های سالمندان مشهد نیز تخلفاتی صورت گرفته بود که حراست دانشگاه علوم پزشکی در جریان قرار گرفت و برخورد کردیم. وی گفت: هرکسی که واکسن کرونا دریافت کرده ،بر اساس کارت هویتی، اطلاعاتش ثبت شده و واکسیناسیون کادر درمان بر اساس احراز هویت انجام شده است. وی یادآور شد: متولی واکسن در مراکز سالمندان بهزیستی است و ما فقط واکسن را در اختیارشان می‌گذاریم. رئیس شبکه بهداشت و درمان درگز نیز در این زمینه گفت: در روند تزریق ۵۸ دوز واکسن کرونا به سالمندان این شهرستان تخلف صورت گرفته است و موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است. سلیمی در گفت و گو با  ایرنا افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد تزریق واکسن به یکی از سالمندان به دلیل عارضه سکته امکان پذیر نبوده است و یک پزشک نیز از تزریق واکسن انصراف داده و این دو دوز واکسن به افراد غیرمرتبط تزریق شده است. دو دوز واکسن به یک کارمند بهزیستی و یک فرد نامشخص تزریق شده است و در صورتی که در این بین با کارمندان شبکه بهداشت تبانی صورت گرفته باشد، با متخلف برخورد خواهد شد.روابط عمومی بهزیستی استان نیز در خصوص تزریق واکسن به افراد غیرمرتبط در مرکز سالمندان در شهرستان درگز اطلاعیه‌ای صادر و نتیجه تحقیقات را اعلام کرد. به گزارش فارس، در این اطلاعیه آمده است: تعداد ۵۸ دوز واکسن برای تزریق به مددجویان مقیم و پرسنل دو مرکز سالمندان در شهرستان درگز از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تحویل شد. در پایان واکسیناسیون، مشخص شد به دلیل انصراف یکی از پزشکان مرکز از تزریق واکسن و نیز وجود بیماری زمینه‌ای در یکی از افراد مقیم که در نتیجه، این سالمند عزیز، شرایط تزریق واکسن را نداشته، دو دوز واکسن اضافی، برای این که ‌باید فوری مصرف می‌شد و گرنه به سرعت از بین می‌رفت، به دو فرد غیر مرتبط و خارج از فهرست اسامی اعلام شده به شبکه بهداشت و درمان، تزریق شده است. بنابراین موضوع در مرکز سالمندان مذکور، از سوی بهزیستی خراسان رضوی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، بهزیستی درگز و سایر دستگاه‌های مرتبط در دست پیگیری است و چنان چه تخلف، محرز شود، برخورد قانونی لازم با متخلفان صورت خواهد گرفت.

۶۱ هزار سالمند بالای ۸۰ سال زیر پوشش واکسیناسیون

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۱ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان واکسن کرونا دریافت می کنند. دکتر محمد احمدیان در گفت و گو با وب دا اظهار کرد: اطلاعات حدود ۳۴ هزار  نفر از این سالمندان در سامانه سینا قابل رهگیری است. وی تصریح کرد: بقیه سالمندان به مراکز بهداشتی مراجعه نداشته اند بنابراین از طریق نام نویسی در سامانه کشوری به اطلاعات شان دسترسی پیدا خواهیم کرد و فراخوان خواهند شد. وی نشانی سامانه کشوری برای فراخوان واکسن را ‌salamat.gov اعلام کرد. رئیس اداره مبارزه و پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: ۵۵ هزار نفر از گروه های هدف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. دکتر زهرا نهبندانی در گفت و گو با وب دا اظهارکرد: افراد واکسینه شده شامل کادر بهداشت و درمان، سالمندان مراکز شبانه روزی بهزیستی، پاکبانان، بیماران دیالیزی، مبتلایان به سرطان و جانبازان هستند. شایان ذکر است، در نخستین محموله واکسن های ارسالی سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۴۷۰ دوز، در دومین محموله سهم این دانشگاه هفت هزار دوز، در سومین محموله سهم دانشگاه پنج هزار و ۳۰۰ دوز و در چهارمین محموله سهم این دانشگاه ۳۳ هزار دوز است. روزنامه خراسان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۳:۳۸ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

توضیحات بهزیستی درخصوص ادعای فرماندار اسفراین درخصوص تزریق واکسن کرونا به خانواده مدیر یک مرکز سالمندان در این شهرستان

با عنایت به انتشار خبری با عنوان «فرماندار اسفراین: یک مدیر سهمیه واکسن کرونای خانه سالمندان را به تعدادی از خانواده اش تزریق کرد» سازمان بهزیستی با هدف شفاف سازی و تنویر افکار عمومی اطلاعیه ای را صادر کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است: برابر سند ملی واکسیناسیون و براساس بند ۲ مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا "واکسیناسیون سالمندان و افراد دارای معلولیت مراکز شبانه‌روزی و کلیه پرسنل برای پیشگیری از انتقال بیماری در اولویت اول گسترش واکسیناسیون قرار دارند."

مقالات بیشتر:هزینه خانه سالمندان

۱. مصاحبه فرماندار محترم اسفراین مربوط به مرکز نگهداری سالمندان طلوع شادی این شهرستان بوده است که هم اکنون ۲۷ سالمند در این مرکز نگهداری می‌شوند، از این تعداد به ۲۵ سالمند واکسن تزریق شده است و دو نفر از سالمندان به دلیل ابتلا به کرونا و بیماری شرایط دریافت واکسن را نداشته اند.

۲. از ۱۵ نفر پرسنل مرکز به ۱۲ نفر واکسن تزریق شده است و به ۲ نفر به دلایل خاص و یک نفر پرستار مرکز که قبلاً واکسن را دریافت نمودند، واکسن تزریق نشده است.

۳. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که فرآیند واکسیناسیون در این مرکز طبق پروتکل‌های ابلاغی وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور و نظارت نماینده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در محل مرکز انجام شده است.

۴. درخصوص فردی که حسب اعلام فرماندار شهرستان به علت فامیلی با مدیر مرکز با وجود عدم اشتغال در مرکز واکسن دریافت کرده است، براساس بررسی انجام شده نامبرده شاغل در مرکز و دارای سوابق بیمه‌ای می‌باشد. 

۵. برابر دستورالعمل‌های موجود و ابلاغی هیچ منع قانونی برای اشتغال به کار اعضاء واجد شرایط خانواده موسس یا موسسین، تحت عنوان پرسنل مراکز اعم از پرسنل تخصصی و خدماتی و اداری وجود ندارد، طبق بررسی های اولیه اعضای خانواده صاحب امتیاز مرکز مورد اشاره فرماندار محترم اسفراین، شاغل در مرکز بوده اند که از بیمه تأمین اجتماعی مرکز نیز بهره مند هستند. پدر خانواده نیز شاغل در مرکز و دارای بیمه بازنشستگی است. از این رو برابر سند ملی واکسیناسیون و بند ۲ پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا هر فردی که بعنوان پرسنل در مراکز اقامتی تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌نماید با هدف پیشگیری از انتقال بیماری کرونا باید واکسینه شود.

بی‌تردید مجموعه مدیران و پرسنل سازمان بهزیستی کشور با همراهی و همکاری شبکه گسترده شرکای کاری غیردولتی، خصوصی و خیریه خود اجاره هیچ نوع سوء استفاده و اعمال نفوذ در فرایند واکسیناسیون مددجویان مقیم مراکز شبانه‌روزی را نخواهند داد نمونه روشن این موضوع، ابتلاء ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور در این ایام به بیماری کرونا و بستری در بیمارستان می‌باشد. 

قابل ذکر است که بیش از ۲۰ هزار نفر از کارکنان مراکز شبانه روزی توانبخشی در طول ۱۴ ماه از شیوع بیماری کرونا با تمام وجود از ۵۱ هزار سالمند و افراد دارای معلولیت و بیماران روانی مزمن که عموماً دارای شرایط خاص و نقص سیستم ایمنی هستند مراقبت نموده‌اند و با این همت، تلاش، مراقبت و ایثار مدیران، کارکنان، مراقبین، کادر اداری و خدماتی و ... نه تنها میزان ابتلا به بیماری و فوت جامعه هدف نسبت به شرایط عادی بیشتر نشده بلکه در مقایسه با همه‌گیری این بیماری در مراکز مراقبتی سطح

دنیا، عملکرد سازمان بهزیستی و شرکای کاری غیردولتی خود در این حوزه، درخشان و قابل افتخار می‌باشد که قطع یقین انتشار اینگونه خبرها مانند مصاحبه شتاب زده و بدون تحقیق و بررسی فرماندار محترم اسفراین موجب آسیب به اعتماد جامعه و تضییع حقوق تلاشگران این عرصه خواهد بود. 

در پایان تاکید می‌نماید واکسیناسیون مددجویان مقیم مراکز نگهداری سازمان بهزیستی براساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و با حضور و نظارت مستقیم نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود و در صورت بروز تخلف در فرایند واکسیناسیون بدون اغماض با متخلف یا متخلفین برخورد لازم انجام خواهد شد. 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۶:۳۳ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

واکسیناسیون سالمندان شهرقدس در طرح «شهید سلیمانی» / پلمب ۱۵ مرکز متخلف در تعطیلات نوروزی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس بابیان اینکه در تعطیلات نوروزی و اجرای طرح سردار شهید سلیمانی واکسیناسیون کاوید ۱۹ از خانه سالمندان انجام شد گفت: بیش از ۳۶۰۰ مرکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی بازدید و پلمب و تعطیلی ۱۵ مرکز متخلف در تعطیلات نوروزی صادر شد

واکسیناسیون سالمندان  شهرقدس در طرح «شهید سلیمانی» / پلمب ۱۵ مرکز متخلف در تعطیلات نوروزی

حسین میرشریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی در ایام نوروز، کارشناسان با اجرای گشت‌های نظارتی در قالب برنامه سلامت نوروزی و کنترل وضعیت رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کووید ۱۹ بازدیدهای نظارتی مختلفی انجام دادند که می‌توان به جایگاه‌های عرضه سوخت و داروخانه‌های سطح شهر و پایانه مسافربری اشاره کرد.

وی گفت: طی این بازدیدها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرکت‌های مسافربری ۸۵ درصد و در جایگاه عرضه سوخت ۷۰ درصد گزارش شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس با اشاره به اینکه در پنجمین روز تعطیلات نوروز بیش از ۱۵۵ بازدید انجام شد، ادامه داد: نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، پایانه‌های مسافربرهای، جایگاه‌های عرضه سوخت، نمونه برداری میکروبی آب و کلرسنجی، نظارت بر نحوه دفن اجساد فوتی ناشی از کرونا و صدور ۲۲ مورد اخطاریه بهداشتی تنها بخشی از اقدامات کارشناسان بهداشت محیط این شبکه طی یک روز بوده است.

میرشریفی بااشاره به انجام نظارت بر درمانگاه‌های عمومی و دندانپزشکی و حدود ۳۰ کارگاه از جمله کشاورزی، پمپ بنزین، بانک‌ها و پلیس +۱۰، خاطر نشان کرد: کنترل حضور مسؤول فنی، بررسی موجودی شیرخشک رژیمی و انسولین، فاکتور اقلام و تجهیزات حفاظت فردی از جمله موارد مورد توجه در بازدید از داروخانه‌ها بود.

وی انجام نمونه‌گیری کووید ۱۹ از درب منزل بیمار و واکسیناسیون کووید ۱۹ از خانه سالمندان توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان را بخشی دیگر در اجرای طرح سردار شهید سلیمانی نام برد و افزود: بازرسی کارشناسان واحد نظارت بر موادغذایی شبکه بهداشت و درمان از کارخانه‌های لبنی و واحدهای تولید خامه قنادی و بررسی نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام تعطیلات نوروز انجام گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس عنوان کرد: آموزش در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا و اهداء ۶۰۰ ماسک بهداشتی و پمفلت آموزشی به حدود ۳۰ کارگر ساختمانی اتباع بخشی دیگر از خدمات بهداشتی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در این طرح بود.

میرشریفی تصریح کرد: بازدید از ۳۶۷۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، صدور ۴۹۱ اخطاریه بهداشتی و پلمب و تعطیلی ۱۵ مرکز و اماکن مختلف در تعطیلات نوروزی انجام شد.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان افسریه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۴:۵۰ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

کانون های وکلا ملزم هستند به افراد مشمول بدون شرکت در آزمون هم پروانه وکالت بدهند/ این امتیاز را نمایندگان مجلس برای خود تصویب کردند

عضو اسبق هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به قانون لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری گفت: کسی که لیسانس حقوق دارد و یک دوره نمایندگی مجلس را با لیسانس حقوق گذرانده است، بدون کارآموزی، اختبار و آزمون ورودی پروانه وکالت دریافت می‌کند این امتیاز را نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای خود تصویب کردند و حالا که کانون وکلای دادگستری آن را اجرا می‌کند تمام هجمه‌ها علیه کانون است.

قاسم کمیلی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با ادعاهایی در رابطه صدور پروانه وکالت خلاف قانون برای رئیس جمهور، اظهار کرد: کسانی که این ادعا را دارند شناختی نسبت به قانون ندارند و فقط می‌خواهند کانون وکلا را متهم و علیه آن صحبت کنند؛ اگر هم آگاه هستند هم خودشان را به ناآگاهی می‌زنند.

عضو اسبق هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به قانون لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری گفت: بند ج ماده ۸ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری که در سال ۷۳ اصلاح شد مقرر می‌دارد که نمایندگان مجلس دارای امتیاز قانونی برای کسب پروانه وکالت داشته باشد به شرط اینکه لیسانس حقوق داشته باشند.

این وکیل دادگستری افزود: کسی که لیسانس حقوق دارد و یک دوره نمایندگی مجلس را با لیسانس حقوق گذرانده است واجد شرایط است که بدون کارآموزی، اختبار و آزمون ورودی پروانه وکالت دریافت ‌کند. این امتیاز را نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای خود تصویب کردند و حالا که کانون وکلای دادگستری آن را اجرا می‌کند تمام هجمه‌ها علیه کانون است.

وی افزود: نص قانون تصریح کرده که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با گذراندن یک دوره کامل نمایندگی و دارا بودن لیسانس قضائی می‌توانند پروانه وکالت بگیرند؛ اینجا جمله تمام می‌شود ادامه ماده شرایط دیگری را بازگو می‌کند و می‌گوید کسانی که لیسانس قضائی ندارند اما گواهی سطوح عالیه از حوزه‌علمیه دارند بعلاوه ۵سال سابقه کار قضائی هم می‌توانند پروانه وکالت بگیرند.

کمیلی گفت: این بدین معنی است که کسانی که لیسانس حقوق ندارند اما گواهی سطوح عالیه حوزه علمیه را دارند و ۵سال سابقه کار قضایی هم دارند و یک دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی هم بودند میتوانند پروانه وکالت دریافت کنندمثل قضات.

کمیلی اضافه کرد: روحانی در سال ۵۲ لیسانس حقوق گرفته و یک دوره نماینده مجلس بوده و مشمول بخش اول ماده ۸ است پس امری خلاف قانون انجام نشده است.

وی با بیان اینکه ماده دو بخش دارد و نباید اشتباه کرد گفت:اگر در مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی توجه شود مشخص است مبدع این ماده که آقای موحدی ساوجی است در این مورد توضیح مفصل می‌دهد و به اصرار او ۵سال سابقه قضایی همراه با گواهی سطوح عالیه حوزه علمیه اضافه می‌شود.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: شق دوم ماده ۸ در واقع جایگزین لیسانس حقوق است. به بیان دیگر یک دوره نمایندگی همراه لیسانس حقوق یا گواهی پایان تحصیلات سطوح عالیه حوزه علمیه قم و ۵سال سابقه قضایی جهت گرفتن پروانه وکالت کافی است. روحانی واجد شرایط بود و درسال ۸۵ پروانه وکالت گرفت خیلی از نمایندگان مجلس با این شرایط گرفتند و قانون اجرا شده است

کمیلی گفت: ممکن است سوال شود چرا ۵ سال سابقه قضایی اضافه شده درحالی که به موجب قانون می‌شود درحالی که مدرک سطوح عالیه حوزه علمیه قم و ۵سال سابقه قضایی داشت  پروانه وکالت گرفت چرا این ماده درسال ۷۳ به این شکل تصویب شد، در پاسخ به این سوال باید گفت الان با این شرایط می‌شود گفت زیرا در سال ۷۶ که قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت تصویب شد شرکت در آزمون کارآموزی وکالت و گرفتن پروانه وکالت با داشتن مدارک رشته معادل با لیسانس حقوق ممکن شد.

 

وی ادامه داد: به موجب قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب ۷۶ که بعد از قانون لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری تصویب شد، قضاتی که لیسانس حقوق نداشتند هم به استناد آن توانستند پروانه وکالت بگیرند درحالی که قبل از سال ۷۶ و تصویب قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت قضاتی که ۵ سال سابقه کار داشتند اما لیسانس حقوق نداشتند واجد شرایط نبودند و نمی‌توانستند پروانه وکالت بگیرند.

این وکیل دادگستری تشریح کرد: کسانی که چنین مطالبی را می‌نویسند یا این پیشینه تقنین را نمی‌دانند و می‌نویسند که این عیب است و اگر می‌دانند و می‌نویسند خیانت کار و مغرض و موجب تشویش اذهان عمومی هستند.

کمیلی بیان کرد: کسانی که اعتقاد دارند به همراه یک دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و لیسانس یا مدرک معادل، ۵سال سابقه کار قضائی هم لازم است اصلا به بند ب ماده ۸ توجه ندارند که می‌گوید کسی که لیسانس حقوق و ۵سال سابقه کار قضائی داشته باشد، می‌تواند پروانه وکالت اخذ کند و دیگر نیازی به داشتن یک دوره نمایندگی مجلس نیست. نمی‌توان گفت قانون گذار در ماده ب و ج یک حرف زده است درحالی که هرکدام حکم خود را به شرح پیش گفته دارد.

مقالات بیشتر:سوالات حقوقی در حوزه قرار دادها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۶ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

1827 دوز واکسن کرونا به مددجویان بهزیستی استان تهران تزریق شد

سید احمد خادم روز یکشنبه

در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۶۶۳ دوز واکسن مربوط به آسایشگاه کهریزک است و مرحله دوم تزریق واکسن در طی هفته جاری در این آسایشگاه انجام می شود. وی ادامه داد: اکنون به مددجویان در سه مرکز سالمندان در شهرستان

سید احمد خادم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۶۶۳ دوز واکسن مربوط به آسایشگاه کهریزک است و مرحله دوم تزریق واکسن در طی هفته جاری در این آسایشگاه انجام می شود.

وی ادامه داد: اکنون به مددجویان در سه مرکز سالمندان در شهرستان های شهریار، رباط کریم و قدس واکسن در حال تزریق است.

وی افزود: با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی تا پایان فروردین ماه به تمامی مددجویان در مراکز نگهداری شبانه روزی واکسن تزریق می شود.

به گفته معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، ۱۵۴ مراکز نگهداری شبانه روزی با بیش از ۱۰ هزار و ۶۵۲ مددجو در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه همچنان محدودیت‌های ملاقات با مددجویان در مراکز نگهداری شبانه روزی وجود دارد گفت: این امر برای جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ جان مددجویان است.

خادم ادامه داد: تنها ملاقات هایی که ضرورت داشته باشد آن هم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی صورت می گیرد در غیر این صورت از خانواده ها درخواست می کنیم برای دیدار سالمندان به این مراکز مراجعه نکنند.

وی از ایجاد ملاقات های تصویری در فضای مجازی خبر داد و گفت: کارکنان مراکز نگهداری این امکان را برای خانواده ها و مددجویان فراهم می کنند تا در هر زمانی که مددجویان بخواهند بتوانند به صورت مجازی ملاقات کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همچنین ضدعفونی کردن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی با شدت بیشتری در مراکز نگهداری شبانه روزی در حال انجام است و جای نگرانی برای خانواده ها وجود ندارد.

مقالات بیشتر:هزینه آسایشگاه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۳:۴۳ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

کادر درمان کرونا و افراد حاضر در خانه‌های سالمندان بوشهر واکسن کرونا زدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کادر درمانی و افرادی که در بخش‌های کرونا قرار دارند و همه سالمندان حاضر در خانه سالمندان استان و کارکنان آن مراکز واکسن دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر بیان کرد: ویروس کرونا از ما جدا نخواهد شد و در واقع باید مانند سایر بیماری‌های ویروسی با آن زندگی کنیم، اما با ورود واکسن می‌توان سطح ایمنی جامعه را نسبت به این بیماری افزایش داد که درنتیجه آمار موارد ابتلا به این بیماری کاهش پیدا خواهد کرد.

او افزود: تاکنون مقادیر مشخصی واکسن کرونا به کشور واردشده است، بخش قابل‌توجه دیگری نیز خریداری‌شده که باید وارد کشور شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه تولید واکسن کرونا ادامه داد: در اواخر بهار نیز واکسن داخلی با ظرفیت تولید بالا در دسترس قرار خواهد گرفت.

کشمیری بابیان اولویت‌های کنونی دریافت واکسن در کشور، عنوان کرد: کادر درمانی و افرادی که در بخش‌های کرونا قرار دارند و دیگر افراد مانند پرستاران بخش‌ها پزشکان اورژانس و کارکنان مراکز ۱۶ ساعته کرونا واکسینه شده‌اند.

او گفت: همه سالمندان حاضر در خانه سالمندان استان و کارکنان آن مراکز هم واکسن دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: امیدواریم تا پایان این ماه واکسیناسیون همه کارکنان درمان، پزشکان بخش خصوصی، بیماران سرطانی، بیماران خاص و سالمندان با بیماری زمینه‌ای و بسیار مسن نیز انجام گیرد.

کشمیری گفت: استان بوشهر به دلیل همسایگی با استان خوزستان نیازمند افزایش تعداد واکسن برای کادر درمانی است به همین دلیل با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت علاوه بر سهمیه عادی سهمیه ویژه‌ای نیز برای استان بوشهر اختصاص یافت.

او با بیان اینکه شهرستان‌های بوشهر، دیلم، گناوه و کنگان در شرایط نارنجی کرونایی هستند، افزود: علاوه بر اجرایی شدن محدودیت‌ها در مناطق نارنجی، مسافرت به این شهر‌ها نیز ممنوع است و از ورود افراد غیربومی به آن مناطق و خروج افراد بومی از آن‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه جان شهروندان در درجه اول اهمیت قرار دارد، تاکید کرد: به‌هیچ‌عنوان از محدودیت‌ها استقبال نمی‌کنیم، زیرا وضعیت اقتصادی جامعه را درک می‌کنیم، اما اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ما ناچار به اجرای محدودیت‌ها خواهیم شد.

مقالات بیشتر:قیمت آسایشگاه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۷:۱۶ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)