moragheb moragheb .

moragheb

۱۳ درصد جمعيت منطقه ۸ سالمند است

شهردار منطقه ۸ در افتتاحيه طرح گنجينه هاي سلامت گفت: هم اكنون ۱۳ درصد از جمعيت ۴۵۰ هزارنفري ساكن در منطقه ۸ تهران را افراد سالمند با جمعيتي بالغ بر ۵۰ هزار نفر تشكيل مي‌دهند.

به گزارش تهران پرس، مديركل سلامت شهرداري تهران از طرح گنجينه‌هاي شهر به عنوان «عصرجديد» سالمندي با هدف شناسايي استعدادهاي فرهنگي، هنري و اجتماعي سالمندان پايتخت ياد كرد و گفت: هفته سلامت فرصتي است كه بتوانيم شيوه‌هاي زندگي سالم را ميان مردم تبليغ و ترويج كنيم. اين رسالتي است كه در بخش فرهنگي برعهده ما در حوزه سلامت قرار دارد.

 فاطمه تنهايي با اشاره به جمعيت ۱۳ دزصدي سالمندان در اين منطقه۸ گفت: فراهم آوردن فضاي مناسب براي فعاليت‌هاي سالمندان اين منطقه ازسال‌هاي گذشته آغاز شده است و سال گذشته در منطقه هشت با ايجاد كلوپ خنده فضايي شاد و مفرح براي سالمندان ايجاد شد و همين موضوع سبب شد تا امسال با تعامل اداره كل سلامت شهرداري تهران دبيرخانه طرح گنجينه‌هاي شهر در اين منطقه تشكيل شود..

مقالات بيشتر:خانه سالمندان شرق تهران

وي با بيان اينكه جمعيت سالمندان تقريبا در تمام شهرها رو به افزايش است، تصريح كرد: با توجه به اينكه در كلانشهرها درگير اين موضوع هستيم بايد فضاها و ساز و كارهايي براي سالمندان ايجاد شود تا سالمندان نيز حضوري فعال در تمام امور شهري داشته باشند.

شهردارمنطقه ۸ با بيان اينكه رويداد گنجينه‌هاي شهر با محوريت مناطق ۲۲ گانه تهران و ميان اعضاي عضو و غيرعضو سراي محلات وكانون‌هاي سالمندي برگزار مي‌شود، خاطرنشان كرد: دراين رويداد افراد در بخش‌هاي مختلف و محورهاي تعيين شده با يكديگر به رقابت پرداخته و هيئت داوران با ارزيابي عملكرد شركت كنندگان نسبت به معرفي برگزيدگان اقدام مي‌كنند.

همچنين علاقمندان شركت در رويداد گنجينه‌هاي شهر مي‌توانند آثار خود را تا تاريخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ به سراهاي محله، معاونت اجتماعي شهرداري‌هاي مناطق ۲۲ گانه ارسال كنند.

مقالات ديگر:تشريفات ترحيم تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۰:۴۴ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)