moragheb moragheb .

moragheb

چگونگي دستيابي به احساس رضايت در زندگي

يك روانشناس گفت: براي ايجاد احساس رضايت در زندگي، به شناختِ كافي نسبت به موارد خوشحال كننده در زندگي‌شان دست يابند.

به گزارش صباي سلامت، «فاطمه محمدي» در برنامه صبحگاهي راديو گفتگو، هويت را مسئله‌اي اساسي و دغدغه امروز خانواده دانست و افزود: هويت حتي از منظر رفاهي پرسش بسياري از نوجوانان است و سوالاتي درباره چرايي وضعيت مالي خوب همسالان و شرايط نامساعد زندگي خود دارند. در دوره ميانسالي يا آغاز زندگي چنين سوالاتي پيش مي‌آيد. در اين راستا گروهي براي تمام مفروض‌هاي ذهني پاسخ دارند و گروه دوم هيچ پاسخي نداشته و صرفا در مرحله پرسش باقي مي‌مانند.

مقالات بيشتر:پرستار سالمند

محمدي ادامه داد: برخي مردم مي‌دانند دليلِ زيست كنوني‌شان چيست و گروهي ديگر به جواب‌هاي اشتباه مي‌رسند ولي آسيب واقعي متوجه گروهي است كه عملا هيچ پاسخي براي سوالات ذهني‌شان درباره هويت ندارند. اين گروه افرادي هستند كه دچار بحران هويت هستند؛ يعني از آينده نگران بوده و امنيت خاطر خود را از دست مي‌دهند. در اين راستا گاه سوء تفاهم‌هاي ذهني پديد مي‌آيد و افراد تصور مي‌كنند نگراني‌هاي پديد آمده، حاصل بحران هويت است. در حالي كه اين دو متفاوت است و هر فردي ممكن است آن را تجربه كند.

محمدي بيان كرد: بحران هويت گاه بازي بدي را با افراد شروع مي‌كند كه گاه از يك نارضايتي معمولي نشأت گرفته و به عدم خوشحالي در تمام سير زندگي مي‌انجامد. در اين روند، فرد از داشته‌هاي خود لذت نبرده و شاكر نعماتي كه در اختيار او قرار مي‌گيرد، نخواهد بود و همواره با عدم رضايت رو به رو است.

وي در خصوص راهكارها اظهارداشت: به اين افراد پيشنهاد مي‌كنيم در پله اول، خود را بشناسند. اين‌ها بايد با خود دوست باشند و به شناخت از خوشحالي‌هاي خود برسند. چنين افرادي بايد بدانند آينده‌ي انتخاب‌هاي‌شان چيست. بنابراين براي دستيابي به احساس رضايت از زندگي بايد به شناخت خوبي از خود دست يافت.

مقالات ديگر:وكيل در پونك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۳:۱۱ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

مزرعه برنج آلوده در حاشيه شيراز قلع و قمع شد

مدير جهاد كشاورزي شهرستان شيراز با تاكيد بر اينكه چگونگي آبياري مزارع جنوب كلان شهر شيراز دائما توسط اين مديريت رصد مي شود، گفت: پس از تائيد آلودگي به فاضلاب در قسمتي از يك مزرعه برنج با اخذ دستور قضايي اين مزرعه قلع و قمع شد.

به گزارش خبرنگار ايانا در استان فارس، ذبيح الله سيروسي در حاشيه اجراي دستور قضايي مذكور تصريح كرد: مزرعه برنج مورد نظر در منطقه اقبال آباد روستاي كوشكك بخش مركزي شهرستان شيراز واقع است كه قسمتي از اين مزرعه 8400 متر مربعي با فاضلاب و قسمتي با آب سالم چاه كه مورد تائيد شبكه بهداشت و درمان است آبياري مي شد.

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه با به كار گيري دو دستگاه ماشين آلات سنگين عمليات امحائ قسمت آلوده ي مزرعه موصوف صورت گرفت، اظهار كرد: با ورود شبكه بهداشت، دانشگاه علوم پزشكي و محيط زيست به اين موضوع و انجام بررسي هاي لازم ميزان و قسمت هاي آلوده محرز شد.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان شرق تهران

وي با بيان اينكه برخورد با كشاورز متخلف در قالب گشت همپوشان صورت گرفت، ابراز كرد: آبياري مزارع  با  فاضلاب و آب هاي نامتعارف ممنوع است و براساس ماده 688 قانون مجازات اسلامي هركسي كه سلامت مردم را تهديد كند براي آن در قانون جرم انگاري شده و با فرد خاطي برخورد مي شود.

سيروسي با تاكيد بر اينكه در برخورد با افراد متخلف هيچ گونه مماشاتي نخواهيم داشت و مزارع آلوده در هر مرحله اي از رشد كه باشند معدوم مي شوند، بيان كرد: من به كشاورزان عزيز جنوب و حريم كلان شهر شيراز توصيه مي كنم كه به شدت از آبياري مزارع توسط فاضلاب و آب هاي نا متعارف خودداري كنند.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان شيراز ضمن گلايه از چگونگي دفع فاضلاب در جنوب اين كلان شهر افزود: ما مي بينيم كه فاضلاب در جنوب شهر به كانال هاي كشاورزي رها مي شود؛ من به دستگاه هاي متولي توصيه مي كنم و خواهش مي كنم اين موضوع را مديريت و از رها سازي آن جلوگيري كنند.

او با اشاره به انتشار يك ويديو در فضاي مجازي در خصوص اين مزرعه آلوده اضافه كرد: عموم مردم در صورت مشاهده تخلف در اين زمينه مي توانند به جهاد كشاورزي، اداره محيط زيست و  شبكه بهداشت و  دانشگاه علوم پزشكي مراجعه كنند تا در قالب گشت همپوشان و اخذ دستور قضايي فورا اقدام لازم انجام شود.

معدوم سازي مزرعه برنج آلوده صبح امروز يكشنبه بيست و سوم مرداد ماه با حمايت نيروي انتظامي و تامين كامل امنيت در منطقه انجام شد.

مقالات ديگر:سالن زيبايي پرديس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۹:۴۶ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)