moragheb moragheb .

moragheb

انتقاد تند از رئيسي: بازنشستگانِ تامينِ اجتماعي را از شرِ اين ويرگول لعنتي نجات دهيد!

به گزارش تازه نيوز، روزنامه جمهوري اسلامي نوشت: به‌رغم خوش‌بيني ذاتي كه دارم، اين بار به صراحت يك “تعمد” آشكار مي‌بينم و دست‌هايي عريان براي عصباني كردن مردم. هرچه مي‌خواهم خوش بين باشم اما در و تخته ماجرا جوري است كه سنگِ گذاشته لاي در، از دور هم به چشم مي‌خورد. آنان كه نزديكند و مسئول ماجرا چرا توجه نمي‌كنند، دليلش را نمي‌دانم!

قصه پُر غصه بازنشستگان تامين اجتماعي را مي‌گويم كه “هنوز” ميزان افزايش مستمريشان اعلام نشده است. بماند اين عقب ماندگي كه هر روز يك حرف مي‌شنويم. يك نفر مي‌آيد و اميد مي‌دهد كه تا آخر فروردين مشكل حل مي‌شود و حقوق ارديبهشت را با حكم جديد خواهند داد و روز ديگر، يك نفر مي‌گويد نخير ما پشتِ يك “ويرگول” گنده‌تر از سلسله جبال زاگرس گير كرده ايم! مي‌گويند در قانون بودجه ۱۴۰۱، يك اشتباه كوچك تايپي وجود دارد و آن اينكه در تبصره ۱۲ قانون بودجه، وقتي افزايش مستمري صندوق‌هاي زيرمجموعه دولت را ده درصد مشخص كرده، يك ويرگولِ اشتباه آمده؛ نوشته شده «صندوق تامين اجتماعي، نيرو‌هاي مسلح»؛ درحاليكه منظور صندوقِ تامين اجتماعي نيرو‌هاي مسلح يا همان صندوق لشگري است. اين اشتباه تايپي، تامين اجتماعي را ذيل صندوق‌هاي دولتي آورده و افزايش مستمري‌بگير را ده درصد درنظر گرفته است؟!!!! يعني به همين “راحتي” دارند “ناراحتي” چند ميليون خانوار را فراهم مي‌كنند.

مقالات بيشتر:خانه سالمندان خصوصي

يك ويرگول اشتباه روي افزايش حقوق بازنشستگان تاثير گذاشت!

حقوق بازنشستگان كشوري امسال دو بار افزايش مي‌يابد

گيريم تايپيست محترم به اشتباه يك ويرگول گذاشت. آيا يك آدم با سواد پيدا نمي‌شد كه آن را ويرايش كند؟ به خدا يك خبرِ ساده و يادداشت و مطلبي كه ما در رسانه مي‌نويسيم چند دست خوانده و ويرايش مي‌شود تا به مرحله انتشار برسد، چطور موضوع مهمي چون لايحه بودجه كه سرنوشت يك ملت بدان بسته است، بدون ويرايش به قانون تبديل مي‌شود و كار را مي‌رساند به اينجا؟ حالا يك سوال ديگر. اگر-مثلا- تايپيست محترم ۱۰ درصد را يك صفر اضافه و ۱۰۰ درصد مي‌نوشت حقوق‌‌ها را ۱۰۰ درصد افزايش مي‌داديد؟ اين چه حرفي است كه مي‌زنيد؟ گيريم حرف شما درست باشد و واقعا گير يك ويرگول باشيم آيا پاك كردن يك ويرگول غلط و نا به جا اين همه وقت لازم دارد و اين همه بايد با اعصاب ميليون‌‌ها آدم بازي شود؟ اگر در اين ميان پيرمردي، پيرزني در فشار روحي دچار سكته شود، چه جوابي داريد؟ اين به حساب شما نوشته مي‌شود و “شما” را از سكه مي‌اندازد؟

از خود نمي‌پرسيد كه تامين اجتماعي كه دولتي نيست و دولت كه جز پرداخت بخشي از بدهي خود، ريالي بودجه براي آن نمي‌گذارد چطور مي‌تواند با يك ويرگول تغيير ماهيت بدهد؟ مگر مي‌شود مال مردم را با يك ويرگول تصاحب كرد؟ مال مردم است، حق الناس است. خدا آن را بر شهيد- كه عزيز‌ترين است براي او- نمي‌گذرد، شما كه تكليف تان معلوم است. اين را هم بدانند مسئولان سازمان و لايحه نويسان و ويرگول گذاران كه شما حداكثر وكيل ما هستيد. كارگزار بيمه گذاران و حق بيمه پردازان. حق نداريد هر روز به نوعي با روان اربابان خود بازي كنيد. اين هم حق‌الناس است. آرامش حق مردم است و هرچه آن را برآشوبد، تعدي به حق‌الناس است كه خدا از آن نمي‌گذرد. اين رفتار‌‌ها و تصميمات عجيب و غريب مي‌تواند مصداق همان خشت‌هايي باشد كه جهنم تان را مي‌سازد،درحالي كه با اقدام درست مي‌توانستيد و هنوز هم مي‌توانيد از آن مصالحي براي بهشت خود بسازيد. دست از جيب و پس انداز و اعصاب مردم برداريد. قيامت را هم باور نداشته باشيد، در همين دنيا هم بايد پاسخ بدهيد. بدانيد بازنشسته هم خدايي دارد.

 

حرف آخر؛ جناب رئيس‌جمهور رئيسي نمي‌خواهند با دستوري سريع اين ظلم را رفع كنند؟ به حساب شما نوشته مي‌شود ماجرا. ماجرايي كه پيش از اين سابقه نداشته است. هميشه تعيين تكليف مستمري بازنشستگانِ تامين اجتماعي، تابعي از تصميم شوراي عالي كار بوده است اما در اولين لايحه دولتِ جناب‌تان چنين بلايي بر سر اين قشر نجيب و مظلوم آوار شده است. كاري نمي‌كنيد سيد؟

مقالات ديگر:برگزاري مراسم ختم در ايام كرونا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۵:۱۹ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

زمان دقيق افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي و مستمري‌بگيران مشخص شد

روز نو:مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي از اعمال ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون در افزايش حقوق بازنشستگان و افزايش حقوق مستمري‌بگيران در ارديبهشت خبر داد.

زمان دقيق افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي و مستمري‌بگيران مشخص شد

مقالات بيشتر:مركز توانبخشي سالمندان تهران

ميرهاشم موسوي گفت: در مورد افزايش حقوق بازنشستگان ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون مورد توجه است و بررسي كارشناسي درباره افزايش مستمري بازنشستگاني كه حداقلي‌بگير محسوب مي‌شوند، بر اساس ماده ۱۱۱ قطعي شده و درباره ميزان افزايش ساير سطوح نيزجلسات ادامه دارد.

ماده ۱۱۱ قانون تامين اجتماعي مي‌گويد: مستمري از كارافتادگي كلي و مستمري بازنشستگي و مجموع مستمري بازماندگان در هرحال نبايد از حداقل مزد كارگر عادي كمتر باشد.

تعداد مستمري بگيران تامين اجتماعي ۴ ميليون و ۳۵۵ هزار نفر است كه مشمول افزايش حقوق در سال جاري خواهند بود.

مقالات ديگر:تم تواد تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۵:۲۲ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

توصيه‌هاي پزشكي سازمان بهداشت جهاني براي سالمندان در برابر آنفلوانزا

 

سازمان بهداشت جهاني توصيه‌نامه‌اي براي حفظ سلامتي افراد بالاي ۶۰ سال در برابر بيماري آنفلوانزا را منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوري خبرگزاري آنا، طبق بررسي‌هاي صورت گرفته در بيش از دو سال گذشته بيماري‌هاي تنفسي تأثير گسترده‌تري بر بدن سالمندان مي‌گذارد و احتمال آسيب ديدن و حتي مرگ اين افراد پس از ابتلا به بيماري‌هايي نظير كرونا و آنفلوانزا بيشتر از ساير افراد است

مقالات بيشتر:بهترين خانه سالمندان تهران

سازمان بهداشت جهاني به تازگي دستورالعملي براي محافظت از افراد بالاي ۶۰ سال در برابر بيماري آنفلوانزا را منتشر كرده است. در اين توصيه‌نامه به اين دسته از مردم اعلام شده است در صورت مشاهده كدام علائم بايد فوراً به پزشك مراجعه كرده و يا روش‌هاي درماني استاندار را پيگيري كنند. در دستورالعمل سازمان بهداشت جهاني آمده است «سرفه‌هاي خشك و متعدد، كاهش توانايي حركت و صحبت كردن، دشوار شدن تنفس، درد در قفسه سينه، سرگيجه و سردرد، لرز، درد مداوم ماهيچه‌ها، احساس ضعف جسماني از جمله علائم ابتلا به بيماري آنفلوانزا است و در صورت بروز هر كدام يا چند مورد از علائم گفته شده بايد به مراكز درماني مراجعه شود.»

مقالات ديگر:گل فروشي نياوران

همچنين سازمان بهداشت جهاني توصيه كرده است شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي مقابله با ويروس كرونا از قبيل شست‌وشوي مداوم دست‌ها، رعايت فاصله يك متري با ديگران، پوشيدن ماسك، پوشاندن دهان و بيني هنگام عطسه و سرفه، پرهيز از لمس كردن دهان و چشم با دست و باز گذاشتن پنجره‌ها در مكان‌هاي عمومي با دقت رعايت شود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۵:۳۶ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)