moragheb moragheb .

moragheb

سالمندان ايراني كه سينوفارم زدند بايد "بوستر" تزريق كنند

دكتر عليرضا ناجي رييس مركز ويروش شناسي دانشگاه شهيد بهشتي گفت:‌ درباره سينوفارم مطالعات نشان داده است كه سينوفارم در افرادي كه سن بالاي ۶۰ سال دارند، ممكن است عملكرد مناسبي نداشته باشد.

به گزارش اسپوتنيك به نقل از ايسنا، رييس مركز تحقيقات ويروس شناسي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، درباره اما و اگرها در خصوص تاثيرگذاري واكسن‌هاي كرونا بر واريانت‌هاي مختلف اين ويروس توضيح داد.

مقالات بيشتر:مركز توانبخشي سالمندان

دكتر عليرضا ناجي درباره افراد بالاي ۶۰ سالي كه سينوفارم تزريق كرده‌اند، گفت: بايد اين مطالعه و برنامه‌ريزي از سوي وزارت بهداشت انجام شود و اگر نقصاني وجود دارد كه به نظر مي‌آيد وجود دارد، بايد به فكر دوزهاي بوستر يا يادآور براي اين گروه‌ها باشند . به هر حال هم كادر درمان و هم افرادي كه در سنين بالا بودند و واكسن را تزريق كرده‌اند، پنج تا شش ماه از واكسيناسيون‌شان گذشته و بر اين اساس بايد به فكر دوزهاي بوستر بود كه بر اساس مطالعاتي كه انجام مي‌شود، مي‌توان از اين اقدام جواب گرفت.

ناجي ادامه داد: بسته به نوع واكسن، دوز "بوستر" بين شش تا ۱۰ ماه بعد از واكسيناسيون مي‌تواند تزريق شود و معمولا توصيه بعد از شش ماه مي‌شود. به خصوص در گروه‌هاي سني بالا كه ريسك بالاتري دارند يا  كادر درمان كه برخورد بيشتري با بيماران دارند يا كساني كه بيماري‌هاي زمينه‌اي دارند، توصيه مي‌شود كه دوز بوستر برايشان تزريق شود. به عنوان مثال كشو انگلستان دارد بررسي مي‌كند تا در اوايل پاييز بالاي ۵۰ سال را واكسن بوستر بزند. در عين حال امارات هم اعلام كرده براي كسانيكه سينوفارم تزريق كرده، مي‌خواهد دوز بوستر فايزر را آغاز كند.

مقالات ديگر:گل فروشي شهرك غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۹:۱۵ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

فوت ۷ سالمند بلژيكي به دليل ابتلا به كروناي كلمبيايي

مقامات بلژيك اعلام كردند: هفت نفر از ساكنان يك خانه سالمندان به دليل ابتلا به نوعي از كروناويروس موسوم به B.۱.۶۲۱ فوت كرده اند.

فوت ۷ سالمند بلژيكي به دليل ابتلا به كروناي كلمبيايي

 مقامات محلي مي گويند: اين هفت نفر كه به طور كامل در برابر بيماري كوويد-۱۹ واكسينه شده اند به سويه اي از ويروس آلوده شده اند كه اولين بار در كلمبيا شناسايي شده است.

مقالات بيشتر:هزينه آسايشگاه سالمندان

يك تيم از متخصصان ويروس شناسي با اعلام فوت اين هفت نفر اظهار داشتند: تمامي آنان به كروناويروس نوع B.۱.۶۲۱ آلوده شده اند كه در هفته هاي اخير در ايالات متحده شناسايي شده و موارد ابتلا به آن در اروپا نادر است.

مركز پيشگيري و كنترل بيماريها در اروپا، گونه B۱.۶۲۱ را به عنوان بخشي از سويه كاپا و نه به عنوان يك نوع مجزا از ويروس معرفي كرده است.

بنابر گزارشها اين هفت سالمند ۸۰ تا ۹۰ ساله بوده اند و وضعيت جسمي برخي از آنان نامساعد بوده است.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز، در حال حاضر در مورد اينكه آيا B.۱.۶۲۱ نسبت به ديگر سويه ها و گونه هاي كروناويروس از قدرت سرايت بيشتري برخوردار است، اطلاعاتي در دست نيست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۹:۴۶ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

افزايش دو برابري جمعيت سالمندان تا سال ۱۴۲۱

رئيس دبيرخانه شوراي ملي سالمندان كشور با اشاره به اينكه در سال ۱۴۲۱ جمعيت سالمندان ايران دو برابر مي‌شود و در سال ۱۴۳۵ به يك سوم جمعيت كشور خواهد رسيد، گفت: نخستين برنامه عملياتي روشمند در حوزه سالمندي در سال ۱۴۰۲ پياده‌سازي مي‌شود.

شعار سال:حسام‌الدين علامه  بر تاكيد بر ضرورت پياده‌سازي علمي سند ملي سالمندي اظهار كرد: اين دبيرخانه از خرداد ماه همزمان با دريافت بودجه فرآيندهاي لازم و ضروري زيرساختي به منظور پياده‌سازي سند را آغاز كرده است و اميدواريم كه اولين برنامه عملياتي دستگاه‌ها مبتني بر برنامه راهبردي اقتصادي از سال ۱۴۰۲ امكان پياده‌سازي فراهم شود.

 مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان تهرانپارس

وي افزود: براي سال ۱۴۰۱ نيز دستگاه‌ها مي‌توانند برنامه‌هايي را  به صلاحديد و تدبير خود براساس برنامه و بودجه‌اي اولويت‌دار و در تعامل با سازمان برنامه و بودجه به صورت غير روشمند اجرا كنند.

وي با اشاره به شتاب سالمندي كم نظير ايران در جهان ادامه داد: پيش‌بيني اين است كه در سال ۱۴۲۱ جمعيت سالمند ايران دو برابر مي‌شود و در سال ۱۴۳۵، جمعيت سالمندي از ۳۳ درصد عبور مي‌كند و اين مساله توجه و تمركز جدي به حوزه سالمندي را جدي‌تر مي‌كند.

علامه در ادامه بر لزوم ايجاد زيرساخت خدمات داوطلبانه و در منزل براي سالمندان تاكيد كرد و افزود: طبق پيش‌بيني فقط پنج ميليون سالمند تنها در دو دهه آينده خواهيم داشت و با توجه به اينكه نگهداري اين افراد در بستر اجتماع و درون خانواده سخت خواهد شد به همين منظور ايجاد پوشش مستمري مناسب، بيمه تكميلي و مراقبت ميان مدت سالمندي ضرروتي انكارناپذير است و بايد در برنامه‌ها بستر و فرايند اجرايي اين مهم مورد توجه قرار گيرد.

مقالات ديگر:باشگاه ورزشي بانوان پونك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۵:۱۱ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

دريافت واكسن كرونا در سالمندان تا ۹۰ درصد از مرگ‌ جلوگيري مي‌كند

شيراز-ايرنا- رئيس دانشگاه علوم پزشكي جهرم با بيان اينكه دريافت واكسن كرونا به‌خصوص در سالمندان تا ۹۰ درصد از مرگ‌ومير جلوگيري مي‌كند. گفت: مراجعه هر چه سريعتر افراد بالاي ۶۰ سال، شرايط را براي واكسينه‌شدن گروه‌هاي سني پايين‌تر تسهيل مي‌كند.

محمد رحمانيان جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود:  با توجه به شرايط، تعلل در دريافت واكسن، خطر ابتلا و درگيري را براي اين افراد بالا مي‌برد. ضمن اينكه اين افراد همچنان جزئي از زنجيره انتقال كرونا باقي مي‌مانند.

وي اظهار كرد: هر چند درصد بالايي از گروه‌هاي سني فراخوان شده تاكنون واكسن خود را دريافت كرده‌اند، اما هر نفري كه واكسينه نشود، خطر انتقال ويروس را بالا مي‌برد.

مقالات مشابه:بهترين آسايشگاه سالمندان تهران

رئيس دانشگاه علوم پزشكي جهرم ابراز كرد: اين روزها دانشگاه در تأمين و تزريق واكسن با هيچ مشكل خاصي مواجه نيست و آماده تزريق واكسن به تمام مراجعين طبق برنامه است.

رحمانيان بيان كرد: نكته اي كه بسيار نگران‌كننده است و باعث شده شرايط سخت‌تر شود، تعلل افراد فراخوان‌شده براي دريافت واكسن است.

وي با اشاره به وضعيت ابتلا به كرونا در منطقه تأكيد كرد: كار از هشدار گذشته است و من براي جهرم و خفر شديداً احساس خطر مي‌كنم.

وي ادامه داد: اگر وضع به همين صورت ادامه پيدا كند، قطعا تعداد مرگ و ميرها هر روز بيشتر خواهد شد. مرگ‌هايي غيرقابل باور. متأسفانه هر چه هشدار مي‌دهيم كسي توجه نمي‌كند و عادي‌انگاري‌ها همچنان ادامه دارد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي جهرم گفت: شمار بيماران بستري در پيمانيه از ۱۰۰ نفر هم گذشته و روزانه هم اين تعداد در حال افزايش است و شامگاه چهارشنبه سه بيمار در بيمارستان پيمانيه بر اثر ابتلا به كرونا جان خود را از دست دادند.

وي ادامه داد: يكي از آنها يك جوان ۲۹ ساله است كه دو روز پيش با تنگي نفس مراجعه مي‌كند، در حالي كه ۱۰۰درصد ريه اين بيمار درگير كرونا بوده است. دو بيمار عزيز ديگري نيز  ۶۲ ساله و ۶۴ ساله بودند كه متأسفانه براي دريافت واكسن اقدام نكرده بودند.

وي افزود: هر سه بيمار از شهرستان‌هاي اطراف هستند كه به همين دليل در آمار فوتي‌هاي جهرم قرار نمي‌گيرند.

اين شرايط در حالي است كه موج كروناي دلتا تمام كشور را فراگرفته و ظرفيت تخت‌هاي بستري در بيشتر شهرها به‌خصوص مراكز استان‌ها تكميل شده است.

وي تصريح كرد: اين ويروس با تأثير عجيب خود، به سرعت ريه بيمار را درگير مي‌كند و اگر بيمار به موقع مراجعه نكند، كار را به آي‌سي‌يو مي‌كشاند. در حالي كه در مرحله اوليه درگيري با اين ويروس، بيمار فقط علائمي ساده از بيماري گوارشي و سرماخوردگي را دارد.

رحمانيان گفت: از مردم عزيز مصرانه خواهشمنديم در هيچ  دورهمي و تجمع از هر نوعي كه اعم از عروسي، عزا و... شركت نكنند، تمام هشدارها را جدي بگيرند و به‌خصوص ماسك‌زدن را به هيچ عنوان فراموش نكنند.

مقالات ديگر:بهترين سراي سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۱:۵۱ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)