moragheb moragheb .

moragheb

سالمندان گول واكسن را نخورند

سالمندان گول واكسن را نخورندعضو كميته علمي ستاد ملي مقابله با كرونا گفت: سالمندان گول واكسن را نخورند و در خانه بمانند. زيرا، معلوم نيست واكسن‌ها به دلتا ويروس جواب بدهد.

به گزارش شهرآرانيوز، محمدرضا صالحي، به واريانت دلتا اشاره كرد و گفت: اين ويروس از هر نظر خطرناك‌تر از همزاد انگليسي است.

مقالات مشابه:خانه سالمندان

عضو كميته علمي ستاد ملي مقابله با كرونا با عنوان اين مطلب كه يك فرد مبتلا به واريانت دلتا مي‌تواند ۵۰ نفر را مبتلا كند، افزود: درگيري ريه در اين نوع ويروس زودتر اتفاق مي‌افتد.

صالحي با اشاره به سالمنداني كه واكسن زده اند، گفت: اين افراد گول واكسن را نخورند و در خانه بمانند. زيرا، معلوم نيست واكسن‌ها به اين نوع ويروس جواب بدهد.

وي به درگيري اطفال و نوجوانان به اين ويروس اشاره كرد و افزود: واريانت دلتا نسبت به جهش‌هاي قبلي ويروس، اطفال و نوجوانان را بيشتر مبتلا مي‌كند.

اين متخصص بيماري‌هاي عفوني بر ضرورت در خانه ماندن و رعايت بيش از پيش دستورالعمل‌هاي بهداشتي و پروتكل‌ها تاكيد كرد و گفت: ميزان مرگ و مير ناشي از ابتلاء به ابن نوع ويروس هم نسبت به جهش‌هاي قبلي بيشتر است.

وي افزود: به طور كلي دلتا در تمامي زمينه‌ها و موارد، خطرناك‌تر از جهش‌هاي قبلي ويروس كرونا است و بايد خيلي بيشتر مراقب باشيم.

منبع:صداوسيما


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۳:۴۵ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)