moragheb moragheb .

moragheb

واكسيناسيون كرونا در ايران متوقف شد؟

عليرضا رييسي روز يكشنبه افزود: بحث واكسيناسيون گروه سني را شروع كرديم و ۸۰ سال به بالا را انجام داديم، ۷۵ تا ۸۰ ساله ها هم انجام شد. همچنين تعداد زيادي از جانبازان و معلولان و سالمندان مستقر در خانه سالمندان را واكسينه كرده ايم.

ايرنا نوشت: سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا گفت: تزريق واكسن كرونا در كشور متوقف نشده و تا رسيدن محموله جديد، واكسينه شدن گروه هاي سني پرخطر ادامه مي‌يابد.

عليرضا رييسي روز يكشنبه افزود: بحث واكسيناسيون گروه سني را شروع كرديم و ۸۰ سال به بالا را انجام داديم، ۷۵ تا ۸۰ ساله ها هم انجام شد. همچنين تعداد زيادي از جانبازان و معلولان و سالمندان مستقر در خانه سالمندان را واكسينه كرده ايم.

وي ادامه داد: اوايل هفته گذشته قرار بود يك محموله واكسن شامل سه ميليون دوز از يكي از كشورها به دست ما برسد و روند واكسيناسون به خوبي پيش مي رفت اما چون آن محموله با تاخير مواجه خواهد شد، برنامه ما اين است كه فعلا براي افراد ۷۰ سال به بالا هم دوز اول و هم دوز دوم واكسن انجام شود.

مقالات بيشتر:هزينه خانه سالمندان

رييسي تاكيد كرد:  فعلا نوبت واكسيناسيون گروه بعدي را به بعد از رسيدن واكسن موكول كنيم، اما اينكه روند واكسيناسيون متوقف شده حرف درستي نيست و تزريق براي گروه هاي سني جديد به پس از رسيدن واكسن هاي جديد موكول شده است.

وي اعلام كرد: خبر خوب ما اينكه فردا و پس فردا جلسه كميته اخلاق در پژوهش و كميته هاي باليني برگزار خواهدشد. آخرين خبري كه  دارم اين است كه فاز اول و دوم واكسن ايراني از جمله بركت روند پيشرفت خوبي دارد و اگر بتونيم فردا مجوز مصرف اضطراري بگيريم، به اين معني است كه مي توانيم از واكسن توليد داخل استفاده كنيم.

رييسي گفت : ظرف اين هفته از واكسن توليد داخل حدود يك ميليون دوز به دست ما خواهد رسيد و بعد از آن هم واكسيناسيون شروع خواهد شد.

وي تصريح كرد: در تير ماه حداقل سه تا پنج ميليون واكسن داخلي و در مرداد ماه بالاي ۱۰ ميليون دوز واكسن دست ما خواهد رسيد، بنابراين جاي نگراني نيست. روند واكسيناسيون متوقف نشده و تا اطمينان يافتن از رسيدن محموله هاي بعدي فعلا همين گروه هاي هاي سني در خطر را واكسينه خواهيم كرد.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با كرونا تا پايان خرداد گروه‌هاي سني ۶۰ سال به بالا تحت تزريق واكسن قرار مي‌گيرند، گروه‌هاي خاص شامل مبتلايان به بيماري سرطان فعال (افراد تحت شيمي درماني و راديوتراپي)، بيماران دياليزي، بيماران پيوند عضو و كليه، كبد، قلب و عروق، مبتلايان به بيماري هموفيلي، تالاسمي، بيماران ام اس كنترل نشده جزو بيماراني هستند كه بانك اطلاعاتي آنها موجود و بر اساس فاز سوم تحت واكسيناسيون قرار مي‌گيرند.

فاز دوم واكسيناسيون تزريق سالمندان و بيماران خاص را شامل مي‌شود و در فاز سوم مشاغل پر خطر مانند خلبانان، رانندگان، خبرنگاران، نيروي انتظامي، پادگان‌ها، زندان‌ها، مراكز تجمع و ... جزو فاز سه تحت تزريق واكسن قرار مي‌گيرند.

فاز چهار هم واكسيناسيون عمومي را شامل مي‌شود. باور بر اين است كه اگر بتوان افراد بالاي ۶۰ سال را واكسن زد و در اقدام بعدي سن افراد تحت تزريق واكسن را ۵ سال كاهش داد، جمعيت قابل توجهي از بيماري مصون مي‌مانند.

با تزريق واكسن به افراد بالاي ۵۰ سال، حدود ۸۵ درصد افراد داراي بيماري زمينه‌اي همچون فشار خون و ديابت تحت پوشش قرار مي‌گيرند.

منبع:زندگي آنلاين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۹:۴۹ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

صندوق‌هاي بازنشستگي در انتظار فاجعه

معيشت ميليون‌ها سالمند در كشور به صندوق‌هاي بازنشستگي گره خورده است و عدم رسيدگي به موقع به بحران صندوق‌هاي بازنشستگي، ساير حوزه‌هاي اقتصادي و اجتماعي را نيز تحت تاثير قرار خواهد داد.

عبدالحسين ثابت، مديراسبق شستا و شركت سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي كشوري در پنل «اقتصاد رفاه» همايش ملي «ايران ۱۴: رفاه و تأمين اجتماعي» كه به همت موسسه عالي پژوهش تأمين اجتماعي برگزار شد با بيان اينكه مهم‌ترين چالشي كه صندوق‌ها امروز در كشور ما با آن روبه رو هستند كاهش نسبت شاغلين به بازنشستگان است گفت: وقتي نسبت شاغلين به بازنشستگان كاهش و تعداد بازنشستگان افزايش مي‌يابد، نيروي كار لازم وارد بازار نمي‌شود و عملا صندوق‌ها به سمت پيري مي‌روند و سرمايه شان تبديل به مركز هزينه مي‌شود؛ اتفاقي كه طي ۲۰ سال گذشته رخ داده و باعث شده صندوق‌ها حقوق و مزاياي بيشتري پرداخت كنند كه بزرگترين چالش صندوق‌هاي بازنشستگي را رقم زده است.

مقالات مشابه:خانه سالمندان تهران نو

وي افزود: اگر از اين روند جلوگيري نكنيم صندوق‌ها را با چالش‌هاي جدي تري مواجه مي‌كند. چه بايد كرد؟ مشكل عمده به سرمايه‌گذاري و قوانيني باز مي‌شود كه به خصوص در دو دهه گذشته ميزان بازنشستگان و سن بازنشستگي را پايين آورده و بر ميزان بازنشستگان افزوده است.

مديراسبق شستا با بيان اينكه سن بازنشستگي در اغلب كشورهاي پيشرفته بالاي ۶۷ سال است درحالي كه در كشور ما سن بازنشستگي حدود ۵۵ سال است كه شايد در برخي صندوق‌ها كمتر از اين هم باشد اظهار كرد: امروز كسورپردازان ما شايد به طور متوسط حدود ۲۵ و حداكثر ۲۶ سال حق بيمه مي‌پردازد اما بالاي ۳۵ سال يعني بيش از ۱۰ سال از زمان پرداخت كسور از مزاياي بازنشستگي بهره‌مند مي‌شود.

منبع:دنياي معدن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۸:۴۷ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

فرار زوج آلزايمري از خانه سالمندان با شكستن رمز قفل الكترونيك در آسايشگاه

يك زوج سالمند ماه گذشته موفق به فرار از خانه سالمنداني در شهر تنسي آمريكا شدند. آن ها با استفاده از كد مورس رمز قفل الكترونيك درب آسايشگاه را شكستند.

اين زوج سالمند هر دو به زوال عقل و آلزايمر مبتلا بودند.

روز دوم ماه مارس بود كه كاركنان خانه سالمندان مذكور متوجه غيبت اين زوج شدند.

در نهايت، ۳۰ دقيقه بعد غريبه اي آن ها را در حال پرسه زدن در خياباني در همان حوالي پيدا كرد.

مطالب بيشتر:آسايشگاه سالمندان تهرانپارس

مرد سالمند به كاركنان خانه سالمندان گفت از آنجايي كه سابقه ي كار با كد مورس را در ارتش داشت، توانسته بود رمز قفل الكترونيك در را بشكند.

به گفته ي اين مرد، وقتي كاركنان آسايشگاه از قفل الكترونيك استفاده مي كردند، او و همسرش به دقت به صداهايي كه از قفل توليد مي شد گوش مي كردند و در نهايت به كمك همين صداها موفق شدند به تنهايي در را باز كنند.

آسايشگاه مذكور به خاطر فرار اين زوج سالمند ۲ هزار دلار جريمه شده است.

اين خانه سالمندان در بيانيه اي اعلام كرد: «امنيت ساكنين آسايشگاه براي ما بالاترين اولويت را دارد. خدا را شاكر هستيم كه هر دوي ساكنين آسايشگاه در كمال صحت و سلامت به پيش مان بازگشتند.»

«اتفاق پيش آمده را بلافاصله به مقامات و خانواده ي آن ها خبر داديم و نهايت همكاري را با مقامات در جريان بررسي هاي صورت گرفته داشتيم.»

منبع: روزياتو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۹:۳۲ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)