moragheb moragheb .

moragheb

۸ هزار و ۷۷۷ نفر در منطقه كاشان واكسن كرونا دريافت كردند

كاشان - ايرنا - معاون بهداشتي و سخنگوي دانشگاه علوم پزشكي كاشان گفت: هشت هزار و ۷۷۷ دوز واكسن كرونا به اعضاي كادر بهداشت و درمان، بيماران خاص، سالمندان ساكن در خانه‌هاي سالمند، پاكبانان، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و افراد بالاي ۸۰ سال اين منطقه تزريق شد.

به گزارش ايرنا، مهدي دلاوري يكشنبه شب در گفت و گوي مجازي با خبرنگاران افزود: بر پايه آمار واكسيناسيون انجام شده در دانشگاه علوم پزشكي كاشان هفت هزار و ۳۴۸ واكسن در نوبت نخست و يكهزار و ۴۲۹ در نوبت دوم براي قشرهاي يادشده تزريق شد.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان شرق تهران

وي ادامه داد: در نوبت نخست، سه هزار و ۹۷۶ و نوبت دوم يك‌هزار و هفت نفر از اعضاي كادر درمان عليه بيماري كوويد ۱۹ واكسينه شدند.

سخنگوي دانشگاه علوم پزشكي كاشان با اشاره به تزريق ۸۶۷ دوز واكسن كرونا براي كادر بهداشت در نوبت نخست و ۱۴۲ دوز در نوبت دوم اظهار داشت: بيماران خاص نيز در نوبت نخست ۷۸۵ و نوبت دوم ۱۷۰ دوز واكسن دريافت كردند.

دلاوري با يادآوري تزريق ۳۴۹ دوز واكسن براي سالمندان ساكن در خانه‌هاي سالمند در نوبت نخست و ۱۱۰ دوز در نوبت دوم، اضافه كرد: ۸۸ دوز واكسن نيز براي پاكبانان در نوبت نخست تزريق شد.

وي خاطر نشان كرد: ۲۸ دوز واكسن در نوبت نخست به جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و  يك‌هزار و ۲۵۵ دوز واكسن در نوبت نخست به افراد بالاي ۸۰ سال تزريق شد.

به گزارش ايرنا، مرحله دوم واكسيناسيون گروه‌هاي تعيين شده از سوي ستاد ملي ملي مقابله با كرونا روز  هفتم ارديبهشت (سه‌شنبه) در سراسر كشور آغاز شد.

واكسيناسيون كرونا از روز ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در كشور آغاز شده است.

جمعيت نزديك به ۵۰۰ هزار نفري شهرستان‌هاي كاشان و آران و بيدگل، زير پوشش خدمات بهداشتي و درماني دانشگاه علوم پزشكي كاشان قرار دارد.

وضعيت كرونايي كاشان و آران و بيدگل قرمز است.

شهرستان كاشان با جمعيت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ كيلومتري شمال اصفهان و شهرستان آران و بيدگل با بيش از ۱۰۳ هزار نفر جمعيت در حدود ۲۱۵ كيلومتري اصفهان قرار دارد.

بر پايه مصوبه‌هاي ستاد ملي مبارزه با كرونا مشاغل گروه‌هاي ۲ و ۳ و ۴ در وضعيت قرمز تا اطلاع ثانوي تعطيل مي‌شوند و رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي، فاصله اجتماعي و استفاده از ماسك با جديت بيشتري مورد پايش قرار خواهد گرفت.

همچنين خروج خودروهاي بومي از شهرستان‌هاي نارنجي و قرمز و ورود خودروهاي غيربومي به اين شهرستان‌ها ممنوع است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۴:۴۰ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

تخلف واكسني جنجال به پا كرد

دانشگاه علوم پزشكي مشهد و بهزيستي استان درباره تزريق واكسن به افراد غير مرتبط در يك مركز نگهداري سالمندان درگز و تخلف صورت گرفته در مركزي ديگر در مشهد توضيحاتي ارائه كردند

شفاآنلاين>سلامت> درپي انتشار خبرجديد عزل واكسن‌خواران در تهران، يك كاربر در توئيتر نوشت: «به نظرم فقط بركناري اين واكسن‌خوارها كه جان خودشون رو بر جان ديگران ترجيح ميدن مجازات كمي است، بايد با اين خودخواه‌ها برخورد شديد داشته باشند».

مقالات بيشتر:بهترين آسايشگاه سالمندان در تهران

به گزارش شفاآنلاين: طبيعي است كه برخورد جدي با خاطيان واكسن يك مطالبه عمومي باشد و چنان‎چه از همين ابتدا كه درآغاز پروژه واكسيناسيون هستيم با اين خاطيان به‌طور جدي برخورد نشود، اين تخلف‌ها ادامه‌دار خواهد بود. اين خبر مي‌افزايد: با دستور دكتر زالي رئيس ستاد مقابله با كرونا در تهران، رئيس بيمارستان مدرس به علت تخلف در توزيع واكسن بركنار شد. همچنين درخصوص بيمارستان ۱۵ خرداد كه گفته مي‌شد در آن واكسن‌خواري صورت گرفته، موضوع درحال بررسي است و تا عصر ديروز جمعه بروز تخلفات مرتبط با توزيع واكسن كرونا اثبات نشده است. همچنين، پيرو دستور شهردار تهران مبني بر رسيدگي به موضوع واكسيناسيون كرونا در شهرداري تهران، مشخص شد يك نفر از مسئولان نواحي اقدام به تزريق واكسن از سهميه واكسيناسيون كرده است كه به همراه ۳ نفر از همكاران ذي‌ربط در ناحيه از سمت‌هاي خود عزل شدند. شهرداري تهران اعلام كرده كه براي پيشگيري از رخ دادن چنين تخلفاتي مقرر شد اسامي كليه بهره‌مندان از واكسن در سايت شفاف شهرداري تهران بارگذاري و پروتكل سختگيرانه تزريق با نظارت فني شركت شهر سالم و حراست كل شهرداري تهران اعمال شود.

دانشگاه علوم پزشكي مشهد و بهزيستي استان درباره تزريق واكسن به افراد غير مرتبط در يك مركز نگهداري سالمندان درگز و تخلف صورت گرفته در مركزي ديگر در مشهد توضيحاتي ارائه كردند. به گزارش فارس، سخنگوي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در باره مطالبي كه در فضاي مجازي مبني بر تخلف در تزريق واكسن در يكي از مراكز سالمندان درگز مطرح شده بود، گفت: مراكز نگهداري سالمندان جزو اولويت يك دريافت واكسن بوده‌اند، اما نكته‌اي كه در باره مراكز سالمندان به ويژه در شهرستان‌ها وجود دارد اين است كه اين مراكز به صورت خانوادگي اداره مي‌شوند و اين موضوع نياز به بررسي بيشتري دارد. رحيمي افزود: در موارد معدودي در خانه‌هاي سالمندان مشهد نيز تخلفاتي صورت گرفته بود كه حراست دانشگاه علوم پزشكي در جريان قرار گرفت و برخورد كرديم. وي گفت: هركسي كه واكسن كرونا دريافت كرده ،بر اساس كارت هويتي، اطلاعاتش ثبت شده و واكسيناسيون كادر درمان بر اساس احراز هويت انجام شده است. وي يادآور شد: متولي واكسن در مراكز سالمندان بهزيستي است و ما فقط واكسن را در اختيارشان مي‌گذاريم. رئيس شبكه بهداشت و درمان درگز نيز در اين زمينه گفت: در روند تزريق ۵۸ دوز واكسن كرونا به سالمندان اين شهرستان تخلف صورت گرفته است و موضوع از طريق مراجع قانوني در حال پيگيري است. سليمي در گفت و گو با  ايرنا افزود: بر اساس تحقيقات صورت گرفته مشخص شد تزريق واكسن به يكي از سالمندان به دليل عارضه سكته امكان پذير نبوده است و يك پزشك نيز از تزريق واكسن انصراف داده و اين دو دوز واكسن به افراد غيرمرتبط تزريق شده است. دو دوز واكسن به يك كارمند بهزيستي و يك فرد نامشخص تزريق شده است و در صورتي كه در اين بين با كارمندان شبكه بهداشت تباني صورت گرفته باشد، با متخلف برخورد خواهد شد.روابط عمومي بهزيستي استان نيز در خصوص تزريق واكسن به افراد غيرمرتبط در مركز سالمندان در شهرستان درگز اطلاعيه‌اي صادر و نتيجه تحقيقات را اعلام كرد. به گزارش فارس، در اين اطلاعيه آمده است: تعداد ۵۸ دوز واكسن براي تزريق به مددجويان مقيم و پرسنل دو مركز سالمندان در شهرستان درگز از سوي دانشگاه علوم پزشكي مشهد به شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان تحويل شد. در پايان واكسيناسيون، مشخص شد به دليل انصراف يكي از پزشكان مركز از تزريق واكسن و نيز وجود بيماري زمينه‌اي در يكي از افراد مقيم كه در نتيجه، اين سالمند عزيز، شرايط تزريق واكسن را نداشته، دو دوز واكسن اضافي، براي اين كه ‌بايد فوري مصرف مي‌شد و گرنه به سرعت از بين مي‌رفت، به دو فرد غير مرتبط و خارج از فهرست اسامي اعلام شده به شبكه بهداشت و درمان، تزريق شده است. بنابراين موضوع در مركز سالمندان مذكور، از سوي بهزيستي خراسان رضوي، شبكه بهداشت و درمان شهرستان، بهزيستي درگز و ساير دستگاه‌هاي مرتبط در دست پيگيري است و چنان چه تخلف، محرز شود، برخورد قانوني لازم با متخلفان صورت خواهد گرفت.

۶۱ هزار سالمند بالاي ۸۰ سال زير پوشش واكسيناسيون

مدير سلامت جمعيت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: ۶۱ هزار سالمند بالاي ۸۰ سال در مناطق زير پوشش اين دانشگاه در استان واكسن كرونا دريافت مي كنند. دكتر محمد احمديان در گفت و گو با وب دا اظهار كرد: اطلاعات حدود ۳۴ هزار  نفر از اين سالمندان در سامانه سينا قابل رهگيري است. وي تصريح كرد: بقيه سالمندان به مراكز بهداشتي مراجعه نداشته اند بنابراين از طريق نام نويسي در سامانه كشوري به اطلاعات شان دسترسي پيدا خواهيم كرد و فراخوان خواهند شد. وي نشاني سامانه كشوري براي فراخوان واكسن را ‌salamat.gov اعلام كرد. رئيس اداره مبارزه و پيشگيري از بيماري هاي واگير دانشگاه علوم پزشكي مشهد نيز گفت: ۵۵ هزار نفر از گروه هاي هدف در مناطق زير پوشش اين دانشگاه واكسن كرونا دريافت كرده‌اند. دكتر زهرا نهبنداني در گفت و گو با وب دا اظهاركرد: افراد واكسينه شده شامل كادر بهداشت و درمان، سالمندان مراكز شبانه روزي بهزيستي، پاكبانان، بيماران دياليزي، مبتلايان به سرطان و جانبازان هستند. شايان ذكر است، در نخستين محموله واكسن هاي ارسالي سهم دانشگاه علوم پزشكي مشهد ۴۷۰ دوز، در دومين محموله سهم اين دانشگاه هفت هزار دوز، در سومين محموله سهم دانشگاه پنج هزار و ۳۰۰ دوز و در چهارمين محموله سهم اين دانشگاه ۳۳ هزار دوز است. روزنامه خراسان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۳:۳۸ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

توضيحات بهزيستي درخصوص ادعاي فرماندار اسفراين درخصوص تزريق واكسن كرونا به خانواده مدير يك مركز سالمندان در اين شهرستان

با عنايت به انتشار خبري با عنوان «فرماندار اسفراين: يك مدير سهميه واكسن كروناي خانه سالمندان را به تعدادي از خانواده اش تزريق كرد» سازمان بهزيستي با هدف شفاف سازي و تنوير افكار عمومي اطلاعيه اي را صادر كرد.

در متن اين اطلاعيه آمده است: برابر سند ملي واكسيناسيون و براساس بند ۲ مصوبات پنجاه و دومين جلسه ستاد ملي مديريت كرونا "واكسيناسيون سالمندان و افراد داراي معلوليت مراكز شبانه‌روزي و كليه پرسنل براي پيشگيري از انتقال بيماري در اولويت اول گسترش واكسيناسيون قرار دارند."

مقالات بيشتر:هزينه خانه سالمندان

۱. مصاحبه فرماندار محترم اسفراين مربوط به مركز نگهداري سالمندان طلوع شادي اين شهرستان بوده است كه هم اكنون ۲۷ سالمند در اين مركز نگهداري مي‌شوند، از اين تعداد به ۲۵ سالمند واكسن تزريق شده است و دو نفر از سالمندان به دليل ابتلا به كرونا و بيماري شرايط دريافت واكسن را نداشته اند.

۲. از ۱۵ نفر پرسنل مركز به ۱۲ نفر واكسن تزريق شده است و به ۲ نفر به دلايل خاص و يك نفر پرستار مركز كه قبلاً واكسن را دريافت نمودند، واكسن تزريق نشده است.

۳. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد كه فرآيند واكسيناسيون در اين مركز طبق پروتكل‌هاي ابلاغي وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و با حضور و نظارت نماينده دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي در محل مركز انجام شده است.

۴. درخصوص فردي كه حسب اعلام فرماندار شهرستان به علت فاميلي با مدير مركز با وجود عدم اشتغال در مركز واكسن دريافت كرده است، براساس بررسي انجام شده نامبرده شاغل در مركز و داراي سوابق بيمه‌اي مي‌باشد. 

۵. برابر دستورالعمل‌هاي موجود و ابلاغي هيچ منع قانوني براي اشتغال به كار اعضاء واجد شرايط خانواده موسس يا موسسين، تحت عنوان پرسنل مراكز اعم از پرسنل تخصصي و خدماتي و اداري وجود ندارد، طبق بررسي هاي اوليه اعضاي خانواده صاحب امتياز مركز مورد اشاره فرماندار محترم اسفراين، شاغل در مركز بوده اند كه از بيمه تأمين اجتماعي مركز نيز بهره مند هستند. پدر خانواده نيز شاغل در مركز و داراي بيمه بازنشستگي است. از اين رو برابر سند ملي واكسيناسيون و بند ۲ پنجاه و دومين جلسه ستاد ملي مديريت كرونا هر فردي كه بعنوان پرسنل در مراكز اقامتي تحت نظارت بهزيستي فعاليت مي‌نمايد با هدف پيشگيري از انتقال بيماري كرونا بايد واكسينه شود.

بي‌ترديد مجموعه مديران و پرسنل سازمان بهزيستي كشور با همراهي و همكاري شبكه گسترده شركاي كاري غيردولتي، خصوصي و خيريه خود اجاره هيچ نوع سوء استفاده و اعمال نفوذ در فرايند واكسيناسيون مددجويان مقيم مراكز شبانه‌روزي را نخواهند داد نمونه روشن اين موضوع، ابتلاء رياست محترم سازمان بهزيستي كشور در اين ايام به بيماري كرونا و بستري در بيمارستان مي‌باشد. 

قابل ذكر است كه بيش از ۲۰ هزار نفر از كاركنان مراكز شبانه روزي توانبخشي در طول ۱۴ ماه از شيوع بيماري كرونا با تمام وجود از ۵۱ هزار سالمند و افراد داراي معلوليت و بيماران رواني مزمن كه عموماً داراي شرايط خاص و نقص سيستم ايمني هستند مراقبت نموده‌اند و با اين همت، تلاش، مراقبت و ايثار مديران، كاركنان، مراقبين، كادر اداري و خدماتي و ... نه تنها ميزان ابتلا به بيماري و فوت جامعه هدف نسبت به شرايط عادي بيشتر نشده بلكه در مقايسه با همه‌گيري اين بيماري در مراكز مراقبتي سطح

دنيا، عملكرد سازمان بهزيستي و شركاي كاري غيردولتي خود در اين حوزه، درخشان و قابل افتخار مي‌باشد كه قطع يقين انتشار اينگونه خبرها مانند مصاحبه شتاب زده و بدون تحقيق و بررسي فرماندار محترم اسفراين موجب آسيب به اعتماد جامعه و تضييع حقوق تلاشگران اين عرصه خواهد بود. 

در پايان تاكيد مي‌نمايد واكسيناسيون مددجويان مقيم مراكز نگهداري سازمان بهزيستي براساس پروتكل‌هاي ابلاغي وزارت بهداشت و با حضور و نظارت مستقيم نمايندگان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي انجام مي‌شود و در صورت بروز تخلف در فرايند واكسيناسيون بدون اغماض با متخلف يا متخلفين برخورد لازم انجام خواهد شد. 

روابط عمومي و امور بين الملل سازمان بهزيستي كشور


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۶:۳۳ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)