moragheb moragheb .

moragheb

كيفيت هواي تهران براي گروه‌هاي حساس ناسالم است

كيفيت هواي تهران براي گروه‌هاي حساس ناسالم استكيفيت هواي پايتخت امروز ۲۹ بهمن ماه براي گروه هاي حساس يعني بيماران قلبي، سالمندان و زنان باردار در شرايط ناسالم است.

Qبه گزارش تهران پرس به نقل از شركت كنترل كيفيت هواي تهران، هواي تهران از لحاظ غلظت آلايندگي ذرات معلق با قطر كمتر از ۲.۵ ميكرون به شاخص لحظه‌اي ۱۰۴ رسيده است.

اين در حالي است كه ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از ۲.۵ ميكرون در ۲۴ ساعت گذشته منتهي به ساعت هشت صبح امروز بر روي شاخص ۹۸ و در شرايط سالم براي آحاد جامعه بود.

مقالات بيشتر:مركز نگهداري از سالمند

همچنين در همين مدت، غلظت آلاينده ذرات معلق با قطر كمتر از ۱۰ ميكرون بر روي شاخص عددي ۵۶، اُزن ۲۷، دي اكسيد نيتروژن ۶۸ و مونوكسيدكربن ۲۷ قرار داشت.

ايستگاه هاي شهرداري منطقه ۱۶، اتوبان محلاتي منطقه ۱۴ و فتح منطقه ۹ به ترتيب با شاخص هاي عددي ۴۱، ۶۱ و ۶۴ طي ۲۴ ساعت گذشته از لحاظ آلايندگي ذرات معلق كمتر از ۲.۵ ميكرون، كمترين آلايندگي را به ثبت رساندند.

از سوي ديگر ايستگاه شهرداري منطقه ۱۹ با شاخص ۱۶۴، دانشگاه علم و صنعت منطقه ۴ با شاخص ۱۵۲ و ايستگاه فرمانداري منطقه ۲۰ با شاخص ۱۳۷ از لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از ۲.۵ ميكرون بيشترين آلايندگي را ثبت كردند.

شاخص كيفيت هوا معياري براي تعيين روزانه كيفيت هوا و ميزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است كه به ترتيب از صفر تا ۵۰ در شرايط پاك يا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرايط قابل قبول يا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرايط ناسالم براي گروه حساس يا نارنجي، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرايط ناسالم براي همه يا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرايط بسيار ناسالم يا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرايط خطرناك يا ارغواني تعيين شده است.

از ابتداي امسال ۲ روز هواي پاك، ۲۲۴ روز هواي قابل قبول يا همان سالم و ۱۰۲ روز هواي ناسالم براي گروه هاي حساس و ۶ روز هواي ناسالم براي همه گروه ها در تهران به ثبت رسيده است.

مقالات ديگر:محضر عقد شيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۷:۳۰ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

روشي براي كاهش خطر ابتلاي سالمندان به كرونا در توكيو

استاندار توكيو طرحي براي پيشگيري از گسترش سويه اميكرون از طريق خانوارها اعلام كرده است.

به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از ايسنا، "كوئيكه يوريكو"، استاندار توكيو، پايتخت ژاپن گفت كه تعداد بيماران بدحال در اين كلانشهر در حال افزايش است و در صورت ادامه اين وضعيت، تاثير شديدي بر زندگي مردم در پايتخت خواهد گذاشت

كوئيكه گفت: دولت به سالمنداني كه مايل هستند از اعضاي خانواده خود كه به كرونا مبتلا شده اند، جدا و در هتل اقامت كنند، يارانه پرداخت خواهد كرد. هدف از اين كار پيشگيري از سرايت بيماري به افرادي در جامعه است كه با خطر وخيم شدن حالشان مواجه هستند.

مقالات بيشتر:بهترين آسايشگاه سالمندان تهران

توكيو روز جمعه بيش از ۲۰ هزار مبتلاي جديد را اعلام كرد و هشت نفر از مبتلايان كه همه آنها بالاي ۶۰ سال سن داشتند، جان خود را از دست داده اند.

بنابر گزارش شبكه تلويزيوني ان اچ كي، همچنين تنها در روز گذشته در سراسر ژاپن بيش از ۹۵ هزار مبتلاي جديد و ۱۰۱ فوتي گزارش شده و اين اولين بار از ژوئيه سال گذشته است كه شمار فوتي‌ها در يك روز، يك عدد سه رقمي شده است.

مقالات ديگر:باغ تالار شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۰:۰۱ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

شكستگي مچ در سالمندان را فقط گچ بگيريد

شكستگي، يكي از معضلات مهم سالمندان است كه گاه منجر به جراحي هاي گران قيمت و پر دردسر مي گردد. اما در خصوص شكستگي مچ دست، محققان انگليسي نشان داده اند كه تاثير گچ گرفتن سنتي بدون استفاده از هر گونه پين فلزي، مي تواند براي بهبودي اين مشكل كافي باشد.

به گزارش سيناپرس، نتايج يك مطالعه اخيرا منتشرشده توسط مجله معتبر BMJ نشان مي‌دهد كه استفاده از پين هاي فلزي يا اصطلاحا سيم‌هاي K براي نگه داشتن استخوان‌هاي شكسته مچ دست، عملكردي بهتر از گچ‌گيري هاي مرسوم ندارد.

شكستگي مچ دست امري شايع به خصوص در زنان مسن است. اگر طي اين شكستگي، قطعات استخواني جابجا شده و از تراز طبيعي خود خارج شده باشند، اغلب نياز به  برخي دستكاري ها و سپس جراحي براي وارد كردن سيم‌ها يا صفحات فلزي دارند.

مقالات بيشتر:بهترين سراي سالمندان تهران

اما در برخي موارد نيز صرفا از گچ گيري سنتي به عنوان يك جايگزين غيرجراحي براي نگه داشتن استخوان‌ها در موقعيت صحيح خود استفاده مي شود.به گزارش سيناپرس، جراحي، معمولا گران است و ضمنا خطراتي را نيز براي بيمار به همراه دارد، در حالي كه گچ قالبي ارزان‌تر است، اگرچه بايد ديد كه آيا نتيجه عملكردي، يكسان است يا خير.

پژوهشگران بين الملل به رهبري دانشگاه آكسفورد انگلستان، براي درك اين موضوع مهم، پيشرفت در بهبودي شكستگي مچ را در 500 فرد بزرگسال با ميانگين سني 60 سال در 36 بيمارستان زيرمجوعه  NHS بين ژانويه 2017 تا مارس 2019 پيگيري كردند.

بررسي هاي فوق نشان داد چه آن هايي كه از پين فلزي استفاده كرده بودند و چه آن ها كه صرفا مچ خود را گچ گرفته بودند، كيفيت زندگي و همچنين الگوي بهبودي مشابهي را نشان مي دهند.

البته، از هر هشت بيمار درمان شده با گچ قالبي، يك نفر به دليل از دست دادن موقعيت شكستگي در شش هفته اول پس از آسيب، به جراحي بعدي نياز داشت، ولي ساير عوارض، نادر بودند.به گزارش سيناپرس، اين محققان مي گويند: مي توان گفت عمليات تثبيت از طريق جراحي با سيم‌هاي K عملكرد بهتري را براي بهبودي مچ دست دچار شكستگي بعد از 12 ماه ارائه نمي‌كند.

بر اين اساس، شكستگي هاي مچ در سالمندان را مي توان پس از عمل جا انداختن معمول، با استفاده از گچ گيري معمولي تثبيت نموده و نتايج مناسبي را به دست آورد.

نويسنده: محمدرضا دلفيه

مقالات ديگر:آموزشگاه موسيقي شهرك گلستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۷:۴۰ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)