moragheb moragheb .

moragheb

كرونا و رها شدن سالمندان در ايتاليا

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از رم، عفو بين الملل ايتاليا در گزارش جديد خود، از مسئولان ايتاليايي به علت آنچه «رها كردن سالمندان در اسايشگاه‌هاي كرونايي به حال خود گفته شده» انتقاد كرده و ان را رفتاري غير انساني و نقض اشكار حقوق بشر توصيف كرده است.

ريكاردو نوري، سخنگوي عفو بين الملل در ايتاليا گفت: عنوان گزارش سازمان عفو بين الملل ايتاليا " رها شدگان" است و درباره نقض حقوق بشر در مراكز نگهداري سالمندان در ايتاليا است. بر اساس اين گزارش، در ايتاليا هزاران سالمند كه در اين مراكز نگهداري مي‌شدند، از آغاز همه گيري كوويد ۱۹ تاكنون، به دليل بي توجهي مسئولان جان خود را از دست داده اند.

خانه‌هاي سالمندان در ايتاليا همچنان يكي از كانون‌هاي اصلي شيوع كرونا در اين كشور است كه با اعتراض شهروندان روبرو شده است.

بر اساس گزارش سازمان عفو بين الملل، دولت ايتاليا از ابتدا اغاز همه گيري كرونا تا به امروز هنوز به صورت رسمي و شفاف امار مرگ و مير در خانه‌هاي سالمندان را اعلام نكرده است. امار‌ها نشان مي‌دهد در موج دوم كرونا در ايتاليا تعداد زيادي از مراكز مراقبت از افراد سالخورده در اين كشور بار ديگر به ويروس كرونا الوده شده و جان ساكنان اين خانه‌ها را تهديد مي‌كند.

مقالات : خانه سالمندان در فرجام


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۵:۳۴ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

تكريم سالمندان آسايشگاه خيريه صادقيه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از اصفهان، خادمياران رضوي كانون نورالائمه در سالروز ولادت يازدهمين خورشيد آسمان ولايت و امامت، با هدف ترويج  احترام و بزرگداشت مقام سالخوردگان در جامعه و در شرايط كنوني شيوع ويروس كرونا كه شاهد مشكلات بسياري هستيم، به ديدار سالمندان آسايشگاه خيريه صادقيه رفتند.

كانون خادمياران نورالائمه با مشاركت خيرين و مسئولين محلي، 500 پرس غذاي متبرك امام رضا(ع)  را طبخ و در  بين سالمندان اين آسايشگاه توزيع كردند.

گفتني است در اين مراسم كه با همخواني گروه سرود طه همراه بود  ضمن تقدير از زحمات  و آرزوي توفيق و سلامتي براي مديران و پرسنل آسايشگاه، براي روح بنيان گزار  موسسه مرحوم «كريم پوستي» و همسرش از خداوند متعال  طلب  مغفرت نمودند.

سراي سالمندان صادقيه اصفهان، دومين و بزرگترين موسسه خيريه نگهداري سالمند در ايران پس از خيريه سالمندان كهريزك تهران محسوب مي شود،  اين موسسه در سال ۱۳۵۴ با مساحتي بالغ بر۴۰ هزارمتر و در چهار طبقه شامل يك بخش مردان و دو بخش زنان به همت گروهي از خيرين، با هدف حمايت و نگهداري از سالمندان بنا شد.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان مجيديه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۵:۵۹ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

مشاركت شهرداري كهريزك براي خدمت رساني به مركز اسايشگاه خيريه كهريزك

به گزارش روابط عمومي شهرداري كهريزك؛ علي يحيي پور؛ شهردار كهريزك همجواريرشهر كهريزك با بزرگترين اسايشگاه خيريه نگهداري از سالمندان در خاورميانه را يكي از فرصت هاي ارزشمند توسعه شهر كهريزك عنوان كرد و گفت: البته ناگفته نماند استقرار اين مركز در محدوده شهر كهريزك ميزان خدمت رساني مديريت شهري را در حوزه حمل و نقل و ترافيك، عمران، فضاي سبز و حتي حوزه سلامت و اجتماعي سنگين تر مي كند اما باتوجه به هدف ارزشمند متوليان اين مجموعه خيريه، شهرداري كهريزك نيز در راستاي رسالت اجتماعي خود اين همسايگي را ارج نهاده و همواره مشاركت و خدمت رساني به مددجويان را در دستور كار خود داشته است.

شهردار كهريزك در حين بازديد از نقاط مختلف آسايشگاه از مطالبات اعضاي هيئت مديره در خصوص خدمت رساني به مددجويان و مددكاران مطلع شد و اظهار داشت:

يكي از شاخص ترين موضوعات مشترك آسايشگاه كهريزك و شهرداري، تسريع و ارائه تخفيف عوارض در صدور مجوزهاي ساخت و ساز است كه باتوجه به نياز توسعه فضاهاي نگهداري و اداري آسايشگاه، صدور مجوز و ارائه گواهي پايان كار ساختمان هاي قديمي از سوي شهرداري، خدمات رساني در حوزه ترافيك و فضاي سبز و ... ، شاخص ترين مطالبات اعضاي هيئت مديره از مديريت شهرداري كهريزك به شمار مي رود از اين رو مقرر شد يكي از كاركنان شهرداري به عنوان نماينده شهرداري به هيئت مديره آسايشگاه معرفي شود تا تمامي موضوعات مشترك از طريق نماينده مربوطه به شهرداري اطلاع رساني شود تا با كارشناسي هاي انجام شده،  اجراي موارد قابل اجرا  در دستور كار مديريت شهري قرار بگيرد.

يحيي پور؛ در ادامه از زحمات و تلاش هيئت مديره، خيرين و تمامي مددكاران به ويژه در ايام شيوع ويروس كرونا قدرداني كرد و گفت:

فعاليت تمامي اين عزيزان براي كمك به سالمندان و معلولان تاثير بسزايي در كاهش آسيب هاي اجتماعي و افزايش ضريب سلامت جامعه دارد و باعث افتخار است كه شهرداري كهريزك نيز سهم خود را درحد بضاعت خود ايفا كند.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان در رسالت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۳:۲۷ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

ليست خانه سالمندان استان خوزستان

سالمند شما اين روزها نياز به همصحبت دارد. چقدر در طول روز مي‌توانيد به او توجه كنيد و به نيازهايش رسيدگي كنيد؟ اگر امكان پرستار داشتن براي سالمند خود را هم نداشته باشيد، سالمند كم كم ديگر روحيه قبلي خود را ندارد. با افزايش سن نياز سالمند به دارو بيشتر مي‌شود و لازم است تمامي داروها طبق دستور پزشك در ساعت مشخص مصرف شود تا تاثير خود را نشان دهد. حتما تا به حال برايتان زياد پيش آمده كه ساعت يادآوري داروي سالمند را هم فراموش كرده باشيد. اما در خانه سالمندان اين خبرها نيست. حضور مراقبين و پرستاران باعث مي‌شود نياز دارويي سالمند به صورت منظم‌تري برطرف شود. اگر در خوزستان و شهرستان هاي آن ساكن هستيد، ما ليستي از خانه سالمندان استان خوزستان را آماده كرده‌ايم.

 

خانه سالمندان استان خوزستان ، اهواز

مركز نگهداري سالمندان طلوع همدلي اهواز

آدرس: اهواز، بوستان، خيابان فيروزه، پلاك ۱۳

 

مركز نگهداري سالمندان مهرجويان

آدرس: اهواز، كوي سعدي، خيابان ناهيد غربي، بين شمس و غزالي

 

مركز نگهداري سالمندان هستي

آدرس: اهواز، اتوبان قدس، خيابان اول، منازل سپاه

 

مركز نگهداري سالمندان نويد مهر

آدرس: اهواز، خيابان آزادگان، خيابان ۴۰ متري، بين ديده بان و شريف زاده، مجتمع شمخاني، واحد ۱۰

 

مركز نگهداري سالمندان طلوع زندگي

آدرس: اهواز، اسلام آباد شرقي، خيابان قطب الدين، بزرگراه آيت الله بهبهاني

 

مركز نگهداري سالمندان صالحين

اين مركز داراي ۲ شعبه خيريه در اهواز و دزفول است. شعبه اهواز ويژه نگهداري از سالمندان و شعبه دزفول ويژه نگهداري از دختران معلول بالاي ۱۴ سال است.

 

شرايط پذيرش سالمند شما در اين خانه سالمندان استان خوزستان:

 

براي پذيرش سالمند در اين مركز لازم است به سازمان بهزيستي مراجعه كرده و براي سالمندتان، پرونده تشكيل دهيد.

سن سالمند شما بايد بيشتر از ۶۰ سال باشد.

سالمند نبايد مبتلا به بيماري هاي واگيردار يا بيماري هاي رواني باشد.

بخش‌ها و پرسنل خانه سالمندان صالحين:

 

پزشك

پرستار

بهيار

كارشناس تغذيه

حراست

آشپزخانه

رختشويخانه

فيزيوتراپ

مربي ورزش

آدرس: اهواز، بلوار گلستان، كوي ۲۲ بهمن، خيابان شهيد بهشتي، انتهاي خيابان، روبروي كارخانه موتوري شهرداري ناحيه

 

شماره تماس: ۳۳۳۹۴۱۹۱، ۳۳۳۲۹۷۹۳

 

خانه سالمندان استان خوزستان ، بهبهان

مركز نگهداري سالمندان آلياسين

آدرس: بهبهان، فلكه محسني، روبروي بيمارستان مهرگان

 

مركز نگهداري سالمندان مهر پويان

آدرس: بهبهان، فلكه هلال احمر، روبروي دبيرستان نور

 

خانه سالمندان استان خوزستان ، خرمشهر

مركز نگهداري سالمندان صادقين

آدرس: خرمشهر، خيابان ۴۰ متري، جنب مبل آناهيتا، روبروي پارك حجاب

 

خانه سالمندان در دزفول

مركز نگهداري سالمندان معصوم

آدرس: دزفول، خيابان شهيد بهشتي، نبش خيابان فجر، پلاك ۵۱

 

خانه سالمندان استان خوزستان ، انديمشك

مركز نگهداري سالمندان فضيلت

آدرس: انديمشك، خيابان اسحاق روشني، ۲۰ متري ارشاد، بين خيابان شهيد صادقي و شهيد كلانتري

 

ويزيت در منزل سالمندان بامداد

آدرس: نادري، خيابان سعدي، مجتمع نور، طبقه ۳

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۰:۲۳ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)