moragheb moragheb .

moragheb

تمجيد رئيس جمهور از اقدامات انجام شده در مراكز سالمندان و معلولان در مقابله با كرونا

 رئيس جمهور در جلسه ستاد مبارزه با كرونا كه صبح شنبه ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار شد، از اقدامات انجام شده در مراكز سالمندان و معلولان در مقابله با ابتلا به كرونا تمجيد كرد.

به گزارش بازاركار به نقل از سازمان بهزيستي كشور، حسن روحاني در بخشي از سخنان خود عملكرد مراكز نگهداري سالمندان را بسيار تحسين برانگيز خواند و گفت: در برخي از كشورها سالمندان را رها كردند و گفتند اگر اينها مردند هم مهم نيست، ما بايد به دنبال جوانان برويم. به هيچ‌وجه چنين موضوعي در مخيله كسي در ايران نيامد و اين مراكز با همه وجود از سالمندان و معلولين مراقبت كردند و سالمندان در واكسن جزو گروه‌هاي مقدم هستند و واكسيناسيون نسبت به اينها انجام مي‌گيرد. 

وي تصريح كرد: فرهنگ بلند ايراني عظمت مردم و تكريمي كه اينها نسبت به پدران و سالمندان خود كردند بسيار ارزشمند و مهم بود.

رييس جمهوري خاطرنشان كرد:  ما با ياري يكديگر اين يكسال و چند هفته را گذرانديم و بايد از تجربياتمان براي سال آينده استفاده كنيم و كاري كنيم كه در سال آينده مردم با شرايط بهتر و خطرات كمتري سال را بگذرانند تا روزي كه ما از اين ويروس  به‌طور كامل در امان بمانيم و يك ايمني جمعي مطمئن در سراسر كشور به وجود بيايد.

مقالات بيشتر:بهترين آسايشگاه سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۴:۱۶ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

سالمندان داراي بيماري خاص و زمينه‌اي كي واكسن دريافت مي كنند؟

تدبير24» دكتر محمد احمديان اظهار كرد: زمان دقيق واكسيناسيون كروناي گروه‌هاي هدف مردمي هنوز مشخص نشده، اما اولين گروه هدف پس از كادر بهداشت و درمان، سالمندان داراي بيماري خاص و زمينه‌اي هستند.

وي افزود: با توجه به اينكه سالمندان داراي بيماري خاص و زمينه‌اي به عنوان دومين گروه هدف دريافت‌كننده واكسن كرونا مشخص شده‌اند بر همين اساس ضمن شناسايي آنان، اطلاعات آنها تجميع و در سيستم مركز بهداشت ثبت شده است.

مدير سلامت جمعيت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بيان اينكه ما آمادگي كامل براي تزريق واكسن به تمامي گروه‌هاي هدف را داريم ،خاطرنشان كرد: تزريق واكسن كرونا به گروه‌هاي هدف طبق جدول زمان‌بندي شده انجام مي‌شود و از مردم مي‌خواهيم ، مراجعه مستقيم به اين مراكز جهت دريافت واكسن نداشته باشند.

وي تأكيد كرد: شايان ذكر است كه اين واكسن كاملاً رايگان بوده و براي دريافت‌كنندگان آن هيچ هزينه‌اي ندارد.

مقالات بيشتر:بهترين آسايشگاه سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۳:۵۵ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

واكنش‌هاي متناقض وكلا به كسب‌وكار شدن وكالت

به گزارش فارس، روز گذشته شوراي نگهبان طي نامه‌اي به هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي عدم مغايرت طرح «اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون سياست‌هاي كلي اصل چهل و چهارم قانون اساسي و اصلاحات بعدي آن» با موازين شرع و قانون اساسي را اعلام كرد.

در بخشي از اين طرح اصلاحي «نهادها و كانون‌هاي تخصصي دولتي و غيردولتي» تحت شمول اختيارات هيئت مقررات‌زدايي و بهبود محيط كسب و كار قرار گرفته‌اند و به بيان خود وكلا، طبق اين قانون وكالت به عنوان «كسب‌وكار» شناخته شده است.

طرح مجلس به هيچ وجه قابل تسري به نهاد وكالت نيست.

با اين حال ابراهيم كياني نائب رئيس اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري ايران (اسكودا) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأكيد براينكه اين طرح به هيچ وجه قابل تسري به نهاد وكالت نيست، اظهار كرد: موضوع اين طرح پيرامون قانون مديريت خدمات كشوري  يا مسائلي است كه مربوط به قانون پنج ساله توسعه است و هيچ ارتباطي با نهاد وكالت ندارد و وقتي ما بخواهيم موضوعي را تفسير كنيم بايد به صدر ماده توجه كرد لكن متأسفانه كساني كه درصدد تضعيف نهاد وكالت هستند، بدون در نظر گرفتن صدر ماده تنها به عبارت كانون‌هاي حرفه‌اي استناد مي‌كنند، در صورتي كه اگر بخواهيم موردي را تفسير كنيم بايد به صدر ماده توجه كنيم كه در صدر ماده هيچ اشاره‌اي به كانون‌هاي وكلا نشده است.

وي با بيان اينكه اين طرح سبب كسب‌وكار شدن وكالت نمي‌شود گفت: علت اينكه بسياري از افراد تمايل دارند وكالت را كسب‌وكار تلقي كنند اين است كه هيئت مقررات زدايي صلاحيت پيدا كند؛ در صورتي كه با ذكر يك كلمه براي آن هيئت صلاحيت ايجاد نخواهد شد و ما قانوني خاص تحت عنوان «كيفيت اخذ پروانه وكالت» داريم كه نحوه پذيرش و صدور پروانه وكالت در آن مشخص شده است و با وجود قانون خاص نمي‌توان با يك كلمه براي يك هيئت صلاحيت ايجاد كرد.

طرح مجلس وكالت را در زمره كسب‌وكار قرار داده است

ادعاي نائب رئيس اسكودا در خصوص عدم شمول اين طرح در خصوص وكلا در حالي بيان شده است كه جعفر كوشا رئيس اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري ايران (اسكودا) در اول آذرماه، يعني ۵ روز پس از تصويب قانون مذكور توسط مجلس شوراي اسلامي طي گفت‌وگويي نتيجه طرح مجلس در خصوص اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون سياست‌هاي كلي اصل چهل و چهار را كسب‌وكار دانستن حرفه وكالت دانسته و اظهار كرده بود: مجلس شوراي اسلامي به دنبال اصلاحات پيشنهادي شوراي نگهبان در خصوص اصلاح بعضي از مواد مربوط به اصل ۴۴، در تاريخ ۲۵ آبان ماه، تصويب نمود كه شغل وكالت حرفه‌اي به عنوان فعاليت اقتصادي در زمره كسب و كار قرار گيرد لكن هرچند كه يك وكيل از طريق وكالت از نظر اقتصادي و مالي نيز منتفع مي‌شود ولي آن چه كه مسلم است اين است كه وكالت موضوعي نيست كه جنبه اقتصادي داشته باشد.

وي در بخشي از گفت‌وگوي خود از فقها و حقوقدانان شوراي نگهبان درخواست كرده بود كه مصوبه مذكور را رد كنند و گفته بود: انتظار ما از حقوقدانان و فقهاي شوراي نگهبان كه انتخاب شده‌اند تا از ابعاد مختلف حقوقي و فقه پوياي اماميه به مصوبات مجلس نگاه كنند با توجه به اين‌كه دامنه تخصص روز به روز در حال گسترده شدن است و موضوعات به سمت تخصصي شدن مي‌روند اين است كه از اتحاديه كانون‌هاي وكلا به عنوان نماد وحدت كانون‌هاي وكلا براي روشن‌كردن ابعاد اين مصوبه دعوت كنند و از شوراي محترم نگهبان به عنوان مسئول اتحاديه انتظار دارم كه با رد اين‌گونه قوانين آينده‌نگري را تضمين كنند.

همچنين آذر ماه امسال يعني در ايام تصويب اين طرح در مجلس شوراي اسلامي، اعتراضات و تجمع‌هاي متعددي در اعتراض به «كسب‌وكار شاخته شدن وكالت» توسط وكلا در برخي از شهرهاي كشور ترتيب داده شد. در اين تجمعات وكلا با در دست داشتن بنرهاي و پلاكاردهايي به كسب‌وكار شناخته شدن وكالت معترض بودند. علاوه بر آن در اعتراض به مصوبه مجلس شوراي اسلامي، برخي از وكلا در فضاي مجازي با هشتگ «وكالت كسب‌وكار نيست»، اعتراضات خود را به صورت گسترده نشان دادند.

 

با اين حال به نظر مي‌رسد وكلا و به طور ويژه اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري ايران كه پيشتر با اذعان به كسب‌وكار شناخته شدن وكالت به سبب طرح مجلس به رد آن توسط شوراي نگهبان چشم دوخته بودند و براي اعمال فشار بر شوراي نگهبان از هيچ كوششي فروگذار نكرده بودند؛ اينك با تأييد اين مصوبه توسط شوراي نگهبان بدون توجه به تناقضات مشهود در اظهاراتشان نقشه‌ي تازه‌اي را آغاز كرده‌اند. آن‌ها تلاش دارند با ارائه تفسيري خلاف ظاهر مصوبه مجلس، و عليرغم اظهارات پيشين خود در كسب‌وكار شدن وكالت با طرح مجلس، وكالت را خارج از شمول قانون مصوب مجلس تفسير كنند و بر رويه‌ي پيشين خود در انحصار بازار خدمات حقوقي ادامه دهند.

 

لكن بنا بر اصل ۷۳ قانون اساسي «شرح و تفسير قوانين عادي در صلاحيت مجلس شوراي اسلامي است» و هيچ نهاد ديگري حق تفسير قانون مجلس را ندارد و بايد منتظر ماند و ديد كه آيا مجلس شوراي اسلامي تفسير خلاف ظاهر اسكودا را مي‌پذيرد يا آخرين روزنه‌هاي اميد براي تداوم انحصار وكالت نيز بسته خواهد شد؟

مقالات بيشتر : هزينه تنظيم قرارداد توسط وكيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۵:۳۵ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

آغاز واكسيناسيون سالمندان و جانبازان در آسايشگاه‌ها

فاز دوم واكسيناسيون براي مقابله با بيماري كرونا در كشور آغاز شد. روز پنجشنبه همزمان با روز ميلاد حضرت علي(ع) و روز پدر با حضورسعيد نمكي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وحيد قبادي دانا رئيس سازمان بهزيستي، سالمندان كهريزك به‌عنوان يكي ديگر از گروه‌هاي آسيب پذيرو پرخطر كشور در مقابل بيماري كرونا واكسينه شدند.

به گزارش شفاآنلاين: به‌گفته وزير بهداشت، از روز گذشته تزريق واكسن به ۲۰ هزار سالمند و معلول به‌صورت رايگان آغاز شده و اميد است تا پايان شهريورماه ۱۴۰۰، بيشتر گروه‌هاي هدف واكسينه شوند. همچنين تزريق واكسن به گروه‌هاي پرخطر هيچ هزينه‌اي براي افراد نخواهد داشت.

آسايشگاه سالمندان كهريزك به‌عنوان بزرگترين مركز نگهداري سالمندان كشور در يك سال اخير براي حفاظت از جان سالمندان در مقابل بيماري كرونا با مشكلات بسياري مواجه بود به طوري كه پيش از اين محمدرضا صوفي‌نژاد مديرآسايشگاه كهريزك از ابتلاي چند سالمند با وجود رعايت كامل پروتكل‌هاي بهداشتي در اين مركز خبر داده و گفته بود: حدود يك هزار و ۴۰۰ سالمند در اين مركز مستقر هستند كه براي حفاظت از جان آنها ملاقات‌ها حذف شده و حتي از حضور خيرين در مركز جلوگيري مي‌شود.

علاوه بر استفاده مناسب از مواد ضدعفوني‌كننده و لباس‌ها و ماسك‌هاي مناسب حتي از تردد بين بخش‌هاي مختلف مركز جلوگيري مي‌شود. نيروها به‌صورت شيفتي و 14 روزه در مركز حضور مي‌يابند تا بتوانيم از همه‌گيري بيماري در ميان افراد حاضر در آسايشگاه پيشگيري كنيم.

حالا اما با تزريق اين واكسن قدمي بزرگ درحفاظت از جان سالمندان كهريزك برداشته شده است. به‌گفته وحيد قبادي دانا رئيس سازمان بهزيستي كشور، از ۱۴ هزار سالمندي كه در مراكز شبانه‌روزي تحت نظارت نگهداري مي‌شوند، با وجود رعايت كامل پروتكل‌هاي بهداشتي و تلاش‌هاي صورت گرفته ۳ هزار و ۱۷۶ نفر به كرونا مبتلا شدند. از اين تعداد ۲هزار و ۲۲۵ نفر كاملاً بهبود يافتند و ۵۰۶ نفر تحت درمان هستند. ۳۷۵ نفر هم با وجود همه اقدامات درماني انجام شده، جان خود را از دست دادند. در حقيقت در يك سال اخير كه همه دنيا با مشكلات ناشي از اين بيماري دست به گريبانند تقريباً ۲۲ درصد از كساني كه در مراكز سالمندان كشور نگهداري مي‌شوند به اين بيماري مبتلا و۲.۶ درصد از اين افراد فوت شدند.

به طور كلي در مجموع از ۷ هزار نفري كه در مراكز نگهداري سالمندان و معلولين به كرونا مبتلا شده‌اند، ۶ هزار نفر بهبود يافتند و ۷۰۰ نفر تحت درمان هستند. همچنين در مراكز شبانه‌روزي بهزيستي اعم از سالمندان، معلولان و فرزندان بي‌سرپرست و بدسرپرست در مجموع طي يك سال گذشته ۴۵۲ نفر به‌دليل ابتلا به كرونا ويروس جان خود را از دست داده‌اند. به‌روايت آمار درصد ابتلا در اين مراكز ۱۴ درصد و فوت ۸ دهم درصد بوده است. اقداماتي نظير تزريق رايگان واكسن آنفلوانزا در مهر و آبان‌ سال‌جاري براي ۸۰ هزار مددجو و پرسنل مراكز شبانه‌روزي در كنار رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي عامل اصلي كنترل بيماري و كاهش تعداد مبتلايان به كرونا به شمار مي‌آيد.

اما تزريق واكسن مي‌تواند سالمندان و گروه آسيب‌پذير حاضر در اين مراكز را بيش از پيش در برابر اين بيماري و عوارض ناشي از آن محافظت كند. از اين‌رو به نظر مي‌رسد اختصاص سهميه ۲۰ هزار تايي واكسن كرونا به مراكز بهزيستي در سراسر كشور در بخش اول كه به ترتيب به سالمندان، بيماران رواني مزمن، معلولان ذهني و جسمي-حركتي مقيم در مراكز شبانه‌روزي تزريق خواهد شد يكي از اقدامات مهم، مؤثر و حياتي براي اين گروه آسيب‌پذير خواهد بود. روزنامه ايران

مقالات بيشتر:خانه سالمندان در فلكه اول تهران پارس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۴۲ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

نكات اضطراري براي پيشگيري از كرونا در سالمندان

سخنگوي وزارت بهداشت گفت: در دوران كرونا در صورت سابقه ابتلاي سالمندان به بيماري‌هاي زمينه‌اي بايد از خروج از منزل اين افراد به طور جدي جلوگيري كنيد

به گزارش ركنا، سيماسادات لاري، گفت: سالمندان جزو گروه‌هاي آسيب پذير و پرخطر در ابتلاء به بيماري كوويد -۱۹ هستند. بنابراين توصيه اكيد ما اين است كه خريد بيرون از منزل و تهيه مايحتاج و امور روزمره خارج از منزل را، ساير افراد خانواده انجام دهند.

در چه صورت سالمندان از خانه خارج نشوند؟

وي افزود: در صورت سابقه ابتلاي سالمندان به بيماري‌هاي زمينه‌اي مانند ديابت، قلبي-عروقي، تنفسي و نقص ايمني و… از خروج اين افراد از منزل به طور جدي جلوگيري كنيد.

لاري ادامه داد: همچنين توصيه مي‌شود در صورت ضرورت سالمند به خروج از منزل، از وسايل حمل و نقل عمومي براي فرد سالمند استفاده نشود.

مقالات بيشتر:هزينه خانه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۳۶:۳۵ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)