moragheb moragheb .

moragheb

مرگ و مير كرونا در خانه هاي سالمندان سياهان در آمريكا سه برابر شده است

به گزارش ايرنا از شبكه سي ان ان، نتايج تحقيقات صورت گرفته كه در مجله پزشكي جاما منتشر شده بيانگر آن است كه ميانگين مرگ و مير بيماران كرونا در خانه هاي سالمندان كه بيشترين ساكنان آن سياه پوست بودند بيش از سه برابر مرگ و مير در خانه هاي سالمنداني است كه بيشتر ساكنان آن سفيد پوست هستند.

اين مطالعات در بيش از ۱۳ هزار و ۳۱۲ خانه سالمندان در آمريكا انجام شده است. 

تحقيقات صورت گرفته نشان مي دهد كه  ميانگين مرگ و مير در خانه سالمندان با داشتن بيشترين جمعيت سياه پوستان ۵.۶ درصد است اين در حالي است كه ميانگين مرگ و مير در خانه سالمندان با داشتن بيشترين جمعيت سفيدپوستان تنها ۱.۷ درصد است.

تيم تحقيقاتي با ارائه آمار نهايي نسبت به مرگ و مير كرونا در خانه هاي سالمندان در آمريكا اعلام كرد، خانه هاي سالمندان با ساكنان سفيدپوست از نظر سلامتي ساكنين بهتر، رتبه بندي بالاتر، ساعات پرستاري بيشتري دارند.

محققان در ادامه پيشنهاد مي كنند براي كمك به جلوگيري از شيوع آينده كرونا منابع محدود بايد در حمايت از خانه هاي سالمندان با ساكنان غير سفيدپوست بيشتر شود.

به دنبال شيوع ويروس كرونا در آمريكا، تا كنون شمار مبتلايان به اين بيماري به ۲۷ ميليون و ۸۹۷ هزار و ۲۱۴ نفر و مرگ و مير ناشي از آن نيز به ۴۸۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسيده است.

همچنين شمار بهبود يافتگان كوويد ۱۹ در آمريكا  ۱۷ ميليون و ۸۲۷ هزار نفر گزارش شده است.

افزايش شمار مرگ و مير بيماران كرونايي در آمريكا در حالي روند صعودي دارد كه دولت بايدن در تلاش است تا سوء مديريت به جاي مانده از دوره رئيس جمهوري پيشين آمريكا در مقابله با ويروس كرونا در اين كشور را كنترل كند، وضعيتي كه اقتصاد آمريكا را با بحران مواجه ساخته است.

جو بايدن رييس جمهوري آمريكا كه از زمان ورود به كارزار انتخابات رياست جمهوري كنترل همه‌گيري مهار كرونا را اولويت اول خود معرفي كرده از نخستين دقايق بدست گرفتن سكان زمامداري، حدود ۲۵ فرمان اجرايي را امضا كرد كه بيش از نيمي از آنها مربوط به كرونا است.

مقالات بيشتر:خانه سالمندان در ميدان امام حسين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۷:۵۷ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

رسوايي فرماندار نيويورك به دنبال مرگ سالمندان

وزارت بهداشت اين ايالت روز پنجشنبه اعلام كرد كه اين آمار افزون بر چهار هزار تن بيشتر از شمار اعلام شده قبلي ساكنان خانه هاي سالمندان و آسايشگاه هاي اين ايالت است.

به گزارش جام نيوز به نقل از العالم، بسياري در نيويورك در پي جنجال بر سر عدم محاسبه تعداد جان باختگان كرونايي سالمند آسايشگاه هاي نيويورك، خواستار كناره گيري فرماندار نيويورك شدند.به گزارش تارنماي ديلي ميل، آندرو كومو فرماندار نيويورك دستور داده بود كه ساكنان خانه هاي سالمندان كه در بيمارستان جان خود را به علت ابتلا به بيماري كوويد-۱۹ از دست مي دهند، بدون محاسبه در آمار تلفات خانه هاي سالمندان، در آمار ايالتي به شمار آورده شود.وزارت بهداشت اين ايالت روز پنجشنبه اعلام كرد كه اين آمار افزون بر چهار هزار تن بيشتر از شمار اعلام شده قبلي ساكنان خانه هاي سالمندان و آسايشگاه هاي اين ايالت است.ديلي ميل مي افزايد: شمار واقعي تلفات آسايشگاه هاي سالمندان و معلولان به جاي ۸۵۰۰ نفر ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر است.يكي از علل عمده انتقادهاي گسترده، دستور ۲۵ مارس (۶ فروردين) كومو در باره الزام آسايشگاه ها به پذيرش بيماران كوويد –۱۹ است كه بعدا لغو شد.جمهوري خواهان در پي انتشار واكنش جنجالي كومو به مرگ هاي بيماران كرونايي در آسايشگاه ها، خواستار كناره گيري فرماندار دموكرات نيويورك شده اند. كومو در دفاع از دستور خود در باره اعلام آمار تلفات سالمندان در آسايشگاه ها، گفته بود به حساب آوردن مرگ بر اثر ابتلاء به كرونا در آسايشگاه يا بيمارستان، هيچ تفاوتي ايجاد نمي كند.

خانواده هايي كه بستگانشان را كه در آسايشگاه هاي نيويورك نگهداري مي شده اند، از دست داده اند، بلافاصله او را نفرت انگيز، بي عاطفه و بي اراده خوانده اند.

اين رسوايي از روز پنجشنبه شروع شد كه دادستان كل نيويورك اعلام كرد كه در آمار اين ايالت، تنها شمار بيماران كرونايي محاسبه شده كه در آسايشگاه ها از دنيا رفته اند و شمار تلفات ساكنان آسايشگاه ها كه در بيمارستان جان خود را از دست داده اند، به شمار آورده نشده است.

كومو در حالي كه تنها ۱۲ روز تا انتهاي دولت دونالد ترامپ باقي مانده بود، با اشاره به حملات ۱۷ دي ماه به ساختمان كنگره گفت كه رئيس جمهوري آمريكا بايد استعفا دهد وگرنه بايد استيضاح شود.

ايالت هاي ۵۰ گانه آمريكا همچنان قوانين مهار انتشار ويروس كرونا و مقررات محدودكننده را در دستور كار دارند و محدوديت هاي مختلف اجتماعي نيز همچنان در ايالت هاي اين كشور اجرا مي شود. در برخي ايالت ها اجتماع بيش از ۱۰ نفر در نقاط با خطر بالاي ابتلا ممنوع است.

اخيرا گزارش شد كه با ثبت مرگ‌ومير نزديك به ۸۰ هزار نفر به علت بيماري كوويد ۱۹ در ژانويه (دي) جاري، اين ماه به عنوان مرگبارترين ماه آمريكا شناخته شده است. طبق اطلاعات دانشگاه جانز هاپكينز تا روز سه شنبه هفته پيش، بيش از ۷۹ هزار نفر (در ماه ژانويه) در آمريكا به علت ويروس كرونا جان خود را از دست دادند كه اين آمار يك هزار مورد بيشتر از ماه دسامبر (آذر) است.

آمريكا همچنان بالاترين آمار ابتلا و مرگ و مير كرونايي در جهان را دارد. تاكنون بيش از ۲۶ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر در سراسر آمريكا به كرونا مبتلا شده اند كه نزديك به ۴۴۸ هزار فوتي داشته است.

 

در حالي كه ورود شهروندان كشورهايي مانند انگليس، ايرلند، چين، منطقه شينگن اروپا، برزيل و آفريقاي جنوبي به خاك امريكا ممنوع شده، اما محدوديت هاي سفرهاي داخلي در آمريكا به شدت سفرهاي خارجي نيست. بسته بودن مرزهاي آمريكا بر روي پروازهاي اتحاديه اروپا و انگليس از ماه مارس (اسفند/فروردين) و از مبدا برزيل از ماه مه (ارديبهشت) برقرار شده و همچنان ادامه دارد.

جو بايدن رييس جمهوري آمريكا كه از زمان ورود به كارزار انتخابات رياست جمهوري، مهار همه‌گيري مهار كرونا را اولويت اول خود معرفي كرده از نخستين دقايق بدست گرفتن سكان زمامداري، حدود ۲۵ فرمان اجرايي را امضا كرد كه بيش از نيمي از آنها مربوط به مبارزه با كروناست.

به گزارش ايرنا، روند كنوني نشان مي دهد شمار جانباختگان كرونايي در آمريكا تا ۲۰ فوريه (۲ اسفند) به ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسيد. تاكنون بيش از ۴۲۴ هزار نفر از مردم آمريكا در اثر ابتلا به اين ويروس جان خود را از دست داده اند.

بايدن مدعي است كه ۳۰۰ ميليون آمريكايي مي توانند تا ابتداي پاييز واكسينه شوند از يك جهت اين موضوع خوشبين كننده است اما همچنين تاكيد دارد كه به چه زمان طولاني نياز خواهد بود تا زندگي يا اقتصاد باز هم به روال عادي خود بازگردد.

در اين چارچوب، بايدن با پيشنهاد بسته نجات ۱.۹ تريليون دلاري تلاش هايي را براي جبران تاثيرات اقتصادي كرونا بكار بسته است اما اين پيشنهاد كه شامل پرداخت مستقيم ۱۴۰۰ دلار براي ميليون ها آمريكايي و ارتقاي حداقل دستمزد به ۱۵ دلار در ساعت است با آينده اي نامعلوم در كنگره مواجه است.

مقالات بيشتر:خانه سالمندان در تهران نو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۴۷:۵۴ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

اقدامات وزارت بهداشت براي سالمندان در شرايط كرونا

گروه اجتماعي: دكتر محسن شتي درخصوص اقدامات اداره سلامت سالمندان معاونت بهداشت وزارت بهداشت در شرايط كرونايي، گفت: در شرايط كرونايي اقداماتي در حوزه سالمندان انجام شده كه تدوين دستورالعمل مراكز نگهداري و توانبخشي بهزيستي با همكاري معاونت توانبخشي سازمان بهزيستي و اساتيد هيات علمي دانشگاه هاي علوم پزشكي در خصوص پيشگيري و كنترل بيماري كرونا، تدوين چك ليست و دستورالعمل تكميل آن براي پايش و ارزيابي مراكز نگهداري و توانبخشي، آغاز زودهنگام آموزش كارشناسان سلامت سالمندان دانشگاه هاي علوم پزشكي همزمان با شروع همه گيري كرونا در شهر "ووهان" چين، از جمله اين برنامه ها بودند.

به گزارش بولتن نيوز، وي افزود: همچنين در اين مدت، آموزش عموم جامعه شامل آموزش از طريق رسانه هاي عمومي مانند صدا و سيما و مطبوعات و شبكه هاي اجتماعي در خصوص همه گيري، سه دوره غربالگري تلفني اكثريت سالمندان جامعه (در هر مرحله حدودا 7 ميليون نفر سالمند) و آموزش و ارجاع موارد محتمل به مراكز 16 ساعته جهت ارزيابي هاي بيشتر بر اساس غربالگري هاي دوره اي نيز انجام شده است.

رييس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت تصريح كرد: ارائه مشاوره تخصصي تلفني 24 ساعته به سالمندان جهت پاسخگويي به نيازهاي بهداشتي و درماني توسط سامانه 4030 و پويش ملي همدلي با سالمندان با مشاركت انجمن علمي طب سالمندي و سالمندشناسي، مشاركت فعال دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور در آموزش، غربالگري، مراقبت و كنترل كوويد 19 در مراكز نگهداري و توانبخشي درگير با سالمندان مبتلا و مشكوك به كوويد 19 نيز بخشي از برنامه هاي اين اداره براي سالمندان در شرايط كرونا بوده است.

وي اضافه كرد: همچنين، برقراري سيستم ثبت و گزارش دهي روزانه و هفتگي وضعيت آمار موارد محتمل، مثبت و فوتي ناشي از كرونا در مراكز نگهداري شبانه روزي سالمندان در سيستم پورتال اداره سلامت سالمندان با مشاركت سازمان بهزيستي و با همراهي مستقيم كارشناسان دانشگاه ها، استخراج و پيگيري فعال مشكلات و كمبودهاي موجود بر سر راه اجراي مطلوب دستورالعمل ابلاغي (كمبود منابع، تجهيزات، نيروي انساني) در مراكز نگهداري توسط كارشناسان سلامت سالمندان دانشگاه ها با هماهنگي ستاد كرونا استان ها، بهزيستي استان يا شهرستان و ساير دستگاه ها و پتانسيل هاي استان، برنامه هاي ديگر اين اداره در يكسال گذشته بوده است.

بنابر اعلام روابط عمومي وزارت بهداشت، شتي در ادامه با اشاره به هماهنگي با EOC، معاونت پرستاري و درمان وزارت بهداشت، هلال احمر، بسيج جامعه پزشكي و قرارگاه بهداشت و درمان نيروهاي مسلح به منظورحل مشكلات مراكز نگهداري سالمندان در حوزه پيگيري موارد كوويد 19 بدحال و انتقال آنها به بيمارستان، افزود: برگزاري ويدئوكنفرانس در خصوص برنامه هاي سلامت سالمندان در دوران همه گيري براي كارشناسان و همكاران مرتبط تمامي دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي كشور، ارزيابي انطباق فعاليت هاي دانشگاهي در خصوص برنامه عملياتي سالمندان در شرايط كرونايي، طراحي و برنامه ريزي عملياتي و پايلوت طرح شناسايي، طبقه بندي و مراقبت از سالمندان پر خطر در دوران همه گيري كرونا به عنوان ضميمه طرح شهيد سليماني، طراحي و پايلوت كمپين جامعه پاسخگو به نيازهاي سالمندان در دوران همه گيري كرونا، طراحي و تدوين محتواي آموزشي و مهارت آموزي با هدف توانمند سازي سالمندان و خانواده ايشان جهت خود مراقبتي در دوران همه گيري و قرنطينه، طراحي و اجراي كشوري پيمايش سريع تلفني رفتار سالمندان در دوران همه گيري كرونا، پيگيري تصويب انجام واكسيناسيون رايگان آنفلوانزا براي سالمندان و پرسنل مراكز نگهداري شبانه روزي كل كشور در دوران همه گيري كرونا، برگزاري جلسات مشترك با واحدهاي بيماري هاي غير واگير، سلامت روان و تغذيه و متخصصين مربوطه در راستاي طراحي بسته هاي مراقبت در منزل سالمندان در دوران همه گيري، ساير برنامه هاي اين حوزه براي سالمندان بوده است.

مقالات بيشتر:خانه سالمندان در منطقه8


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۰:۰۱ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)

دو سوم ساكنان يك خانه سالمندان در بلژيك به كروناي انگليسي مبتلا شدند

اقتصاد ايران: دو سوم ساكنان يك خانه سالمندان در شهر «اوتولست» واقع در شمال غربي بلژيك كه تعداد آنها ۷۵ نفر اعلام شده به ويروس كرونا از نوع جهش‌يافته انگليسي آن مبتلا شدند.

به گزارش ايسنا، اين خبر را يوريس هيندريكس، شهردار اين شهر كوچك ۱۰ هزار نفري در استان فلاندر غربي اعلام كرد.

بر اساس اطلاعات موجود از نتيجه آزمايش شهروندان اين شهر، تا اين روز در مجموع ۱۲۸ هزار نفر به اين گونه ويروس دچار شده‌اند و در خانه سالمندان «دگروئن ورته» تاكنون سه نفر بر اثر ابتلا به كوويد۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

هنوز معلوم نيست ويروس جديد كرونا از چه طريقي به اين ناحيه كوچك از بلژيك رسيده زيرا هيچ يك از افراد مبتلا تا پيش از اين به بريتانيا سفر نكرده‌اند. به همين دليل مقامات مي‌گويند كه شايد ويروس اين بيماري از يك «منبع غيرمستقيم» و احتمالا بدون تماس انساني در محل شايع شده است.

شهردار اوتولست به خبرگزاري فرانسه گفت كه تمامي فعاليت‌هاي اجتماعي و ورزشي در اين شهر تعطيل شده و افرادي كه به ويروس جديد مبتلا شده‌اند بايد به جاي هفت روز، ۱۰ روز قرنطينه شوند.

به گزارش يورونيوز، به گفته اين مقام محلي قرار بود از ابتداي همين هفته به ساكنان خانه سالمندان شهر واكسن كوويد۱۹ زده شود اما به دليل شيوع گسترده و ناگهاني ويروس، واكسيناسيون به تعويق افتاده است.

مقالات بيشتر:خانه سالمندان در شميران نو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۸:۳۱ توسط:moragheb موضوع: نظرات (0)